„AdWords“ ir „AdSense“

„AdWords“ ir „AdSense“ skirtumas atsiskleidžia jų panaudojimo galimybėse – „AdWords“ leidžia Jums reklamuoti savo produktą (prekes ar paslaugas) Google paieškos rezultatų puslapiuose (ir partnerių tinkle), o „AdSense“ suteikia galimybę įvairių svetainių leidėjams (pavyzdžiui, Jums) užsidirbti pinigų iš Google taikomų skelbimų, publikuojant juos savo svetainėje.

Tiek „AdWords“, tiek „AdSense“ yra sukurtos ir priklauso Google bei labai stipriai prisideda prie Google sėkmės. Perskaitę šį straipsnį suprasite, jog yra daugybė priežasčių, kodėl svarbu žinoti skirtumą tarp „AdWords“ ir „AdSense“, ypač tinklaraščių (blogų) kūrėjams ir interneto svetainės savininkams. Pradedantieji turi nusimanyti apie kiekvieną iš šių būdų ir žinoti, kada geriausia jais pasinaudoti.

Kas yra Google „AdWords“?

„AdWords“ – tai Google reklamos sistema, kuria pasinaudojus Jūsų skelbimai bus rodomi Google paieškos rezultatų puslapiuose, Google vaizdinės reklamos tinkle (svetainėse, kuriose rodomi Google skelbimai) ar partnerių svetainėse.

Visų pirma, tam, kad galėtumėte kurti reklamines kampanijas, reikia turėti savo AdWords paskyrą. Jei tvirtai apsisprendėte naudotis šiuo įrankiu, tuomet verta žinoti, kad jo veikimo principas – mokėti tik tada, kai interneto vartotojas paspaudžia ant Jūsų skelbimo ar reklaminio pranešimo. Kitaip tariant, mokestis imamas tik už paspaudimus (angl. Pay per click). Šios sistemos privalumu laikoma galimybė patiems pasirinkti skelbimus ir biudžetą, nuspręsti, kur norite, kad skelbimai būtų rodomi, o Google mokestis bus imamas tik tuomet, kai kas nors paspaus ant Jūsų skelbimo / reklaminio pranešimo.

„AdWords“ tapo labai sėkmingas ne tik todėl, kad generavo didelę dalį Google pajamų, bet ir dėl to, kad suteikė daug naudos verslui. Sudomino? Pasidomėkite, kaip tinkamai naudotis „AdWords“. Apskritai kalbant, pats AdWords naudojimas nėra sudėtingas, tačiau jei kyla abejonių ar nesate tikri kaip juo reikia naudotis, galite prarasti daug pinigų, todėl geriau kreiptis į specialistą arba daugiau šiuo įrankiu pasidomėti. Norėdami Jums padėti, mes pateikiame 7 veiksmingus būdus, kaip išvengti klaidų ir tinkamai išnaudoti savo biudžetą.

  1. Skirkite laiko, kad gerai apgalvotumėte savo paskyros struktūrą. Dauguma pradedančiųjų linkę sukurti vieną kampaniją ir vieną skelbimų grupę ir viską „sumesti“ ten. Tai nėra gerai. Jūsų „AdWords“ paskyra turėtų atspindėti Jūsų interneto svetainės struktūrą. Tai reiškia, kad jei turite 4 produktų kategorijas, paskyroje galite turėti 1 kampaniją su 4 reklamos pranešimų ar skelbimų grupėmis (po vieną kiekvienai produkto kategorijai). Be to, jei taikote daugiau nei į vieną šalį ir norite viską pateikti keliomis kalbomis (pavyzdžiui, anglų ir ispanų), tai turite turėti po 2 kampanijas kiekvienai kalbai. Jei vis dėlto jau esate sukūrę viską vienoje skelbimų grupėje, tai arba samdykite profesionalius specialistus, kad sistema veiktų efektyviau, arba pasinaudokite „AdWords“ komandos pateiktomis gairėmis ir bandykite viską ištaisyti patys.
  2. Pasistenkite, kad Jūsų svetainės pagrindinis puslapis nenukreiptų vartotojų į visus Jūsų skelbimus. Tikslingiausia nukreipti vartotojus į puslapį, kuriame yra daugiau informacijos apie skelbimuose reklamuojamus produktus (prekes ar paslaugas). Pavyzdžiui, jei pardavinėjate sužadėtuvių žiedus, turėtumėte nukreipti vartotojus į savo svetainės sužadėtuvių žiedų puslapį, kuriame yra skirtingų tipų žiedai, o ne į pagrindinį puslapį, kuriame yra visų parduodamų produktų sąrašas.
  3. Neužmirškite mobiliųjų skelbimų. Skelbkite reklamas, tinkamai pritaikytas mobiliems įrenginiams. Ne vienas atliktas tyrimas įrodė, kad vartotojai pradeda ieškoti produktų (prekių ar paslaugų) prisijungdami prie interneto per mobiliuosius įrenginius, o tik vėliau tęsia paiešką kompiuteryje.
  4. Naudokite reklamos plėtinius, kad padidintumėte internetinės reklamos parodymų ir paspaudimų ant jos skaičiaus santykį (angl. Clickthrough rate, CTR). Tokius plėtinius nėra sudėtinga nustatyti ir įdiegti.
  5. Auginkite savo įmonę, jeigu ji yra pelninga. Plėskite savo įmonę, jeigu ji neša Jums pelną ir naudą. Jei gaunamas pelnas Jūsų netenkina, tai visų pirma ką turėtumėte padaryti – optimizuoti įmonę, padarykite ją pelningesne ir tuomet investuoti į reklamą.
  6. Stebėkite konversijas (koks yra vartotojų santykis su Jūsų publikuojama informacija – reklaminiu pranešimu ar skelbimu). Iš esmės tai susiję su aukščiau pateiktomis problemomis, tačiau šiuo atveju itin svarbu, kad įmonės konversijų stebėjimas būtų vykdomas ne tik siekiant nustatyti konversijų skaičių, bet ir konversijos vertę. Tai gali būti gana sudėtingas procesas, tačiau jį įgyvendinti verta, nes jis atskleis pelninga Jūsų veikla, ar ne.
  7. Savo reklaminiuose pranešimuose naudokite skaičius. Tai reiškia, jog kurdami reklamą turėtumėte įtraukti ir skelbti įvairius pasiūlymus, kainas ir nuolaidas. Įrodyta, kad tokios reklamos, kuriose yra naudojami skaičiai, yra veiksmingesnės, negu reklamos be skaičių.

Pasinaudokite šiais patarimais!

Dar vienas svarbus aspektas, kurį svarbu žinoti – kai užsiregistruosite „AdWords“ paskyroje, galėsite kurti kelias kampanijas ir skelbimus (sugrupuoti į skelbimų grupes), o kiekviena skelbimų grupė galės būti nukreipta į konkrečią (tikslinę) žmonių auditoriją.

Be to, „AdWords“ leidžia Jums pasirinkti, kokius raktinius žodžius norite skelbti savo reklamos pranešimuose, taip pat kokiose srityse, kokiu laiku, kuriomis dienomis ir pan. Kaip matote, tai labai lanksti sistema, suteikianti įmonėms daug galimybių, atitinkančių jų bendrą skaitmeninės rinkodaros strategiją ir verslo tikslus.

Įvertinę dažniausiai vartotojams, planuojantiems pasinaudoti „AdWords“, kylančius klausimus, ir siekdami Jums kuo išsamiau pristatyti „AdWords“, pateikiame Juos (ir kartu atsakymus) ir Jums.

  • Jei aš naudoju „AdWords“, ar mano skelbimas pasirodys pirmame Google paieškos rezultatų puslapyje?

Ne. Nėra jokios garantijos, kad jūsų skelbimai bus rodomi tam tikros užklausos puslapio viršuje. „AdWords“ skelbimai paprastai pasirodo virš organinės (natūralios) Google paieškos rezultatų ir dešinėje puslapio pusėje. Kur tiksliai jūsų skelbimai bus rodomi priklauso nuo daugelio veiksnių – konkurencijos, skelbimų kokybės, nukreipimo puslapio kokybės, pasiūlymo kainos ir pan., tačiau jūs galite tai valdyti ir keisti, naudodami „AdWords“ informacijos suvestinę. Be to, patyrusių specialistų paslaugos gali Jums padėti pasiekti itin gerų rezultatų.

  • Ar reikės mokėti mokestį už tai, kad bus rodomi mano skelbimai?

Ne. „AdWords“ yra mokama tik už paspaudimus, tai reiškia, kad mokate tik tuomet, kai vartotojas paspaudžia ant Jūsų reklamos pranešimo ar skelbimo.

  • Ar pasirinkęs „AdWords“ galėsiu naudoti tiek tekstą, tiek raiškiosios medijos (vaizdo įrašus, vaizdus)?

Taip. Galite naudoti raiškiosios medijos skelbimus, bet jie bus rodomi Google vaizdinės reklamos tinkle, o ne pirmame Google paieškos rezultatų puslapyje. Google paieškos rezultatuose rodomi tik TEKSTINIAI skelbimai.

  • Ar galima naudoti „AdWords“ vietinei rinkodarai?

Taip. Galite naudoti „AdWords“, jei norite reklamą nukreipti į naudotojus, fiziškai esančius kitoje vietoje. Pavyzdžiui, jei turite vyno parduotuvę Vilniuje, tai galite naudoti „AdWords“, kad skelbimai būtų rodomi žmonėms, kurie yra 30 km spinduliu nuo jūsų parduotuvės ir ieško būtent vyno parduotuvės.

Kas yra AdSense?

„AdSense“ yra sistema, kuri leidžia, kad Google skelbimai būtų rodomi Jūsų interneto svetainėje. Be to, kai vartotojas paspaus skelbimą, rodomą Jūsų svetainėje, jūs gausite dalį reklamuotojo pajamų. Tarkim, kad riedlentės gamintojas naudoja „Adwords“, kad reklamuotų savo produktus, o Google moka 3 Eur kiekvieną kartą, kai kas nors spustelėja skelbimą. Jei turite svetainę, kurioje pateikiama su riedlentėmis susijusi informacija ar patarimai, tai jūs taip pat galite būti įtraukti į „AdSense“ sistemą, t. y. leisti Google skelbimus rodyti jūsų svetainėje. Kai kas nors spustels tokį skelbimą, gausite maždaug 1,50 Eur (apie 50 proc.), o Google – 0,70 Eur. Norime atkreipti Jūsų dėmesį, kad šie skaičiavimai yra tik pavyzdys, nes yra daug kriterijų, pagal kuriuos sprendžiama, kokia yra kiekvieno paspaudimo vertė.

Taigi svarbiausia, ką reikia suprasti – „AdWords“ yra skirtas norintiems reklamuoti savo produktus internete, o „AdSense“ skirtas svetainių savininkams, kurie nori užsidirbti pinigų iš savo turinio.

Ar galima susieti „AdSense“ ir „AdWords“?

„AdWords“ dabar palaiko žymiai griežtesnę politiką, kuria vadovaudamiesi galėsite reklamuoti savo produktą (prekes ar paslaugas) jų sistemoje. Šia sistema naudotis labiausiai tinka toms įmonėms, kurios parduoda realius produktus ir (ar) paslaugas internetu. Deja, tačiau „AdWords“ nesuteikia galimybės nukreipimo puslapiui turėti „AdSense“.

Taigi tiek „AdWords“, tiek „AdSense“ yra puikus įrankis, kuriuo galite užsidirbti pinigų, taip pat reklamuoti savo produktus ir paslaugas internete. „AdSense“ laikoma geriausiu būdu gauti pelną iš vertingos svetainės, o „AdWords“ yra vienas iš efektyviausių būdų, reklamuojant savo verslą konkrečiai apibrėžtai, tikslinei auditorijai. Išnaudokite šias galimybes!