Elektroninio pašto marketingas pradėtas laikyti itin svarbiu verslo įrankiu vos tik internetas tapo populiarus ir reikalingas daugeliui pasaulio gyventojų. Tai įrankis, kuris suteikia galimybę bendrauti tiek su darbuotojais, tiek su klientais. Elektroniniu laišku galima klientus informuoti apie naujus produktus, nuolaidas, pateikti pasiūlymus ar tiesiog palaikyti bendravimą.
Norime Jums pateikti šiek tiek statistikos – Marketingchart.com svetainėje pateikiamais duomenimis, elektroninio pašto marketingas laikomas veiksmingiausia nuorodų generavimo priemone ir maždaug 50 proc. verslo atstovų šią rinkodaros rūšį laiko pačia efektyviausia (tuo tarpu mokamą reklamą efektyvia laiko tik 25 proc. verslo atstovų). Tačiau grįžkime prie elektroninio pašto marketingo (arba kitaip dar kartais vadinamo naujienlaiškių siuntimo) esmės – nepaisant vyraujančios teigiamos nuomonės apie šią marketingo rūšį, kai kurių įmonių siunčiama informacija vis dėlto laikoma visišku šlamštu, šiukšlėmis (angl. spam), į kurias vartotojai nekreipia dėmesio ir tai nedaro jokios teigiamos įtakos verslo sėkmei. Šiame straipsnyje mes paaiškinsime, kas yra elektroninio pašto rinkodara, kodėl įmonėms verta ja naudotis ir kaip tai tinkamai daryti.
Elektroninio pašto marketingas dažniausiai apibūdinamas kaip tiesioginės rinkodaros forma, kurioje elektroninis paštas siejamas su plačia auditorija ir naudojamas komerciniams pasiūlymams pateikti arba siekiant, kad žinutės padėtų surinkti reikiamų lėšų (kitaip tariant, atneštų finansinę naudą).
Plačiąja prasme, kiekvienas elektroninis laiškas, išsiųstas galimai būsimam potencialiam ar esančiam klientui, gali būti laikomas elektroninio pašto rinkodara. Tačiau šis terminas dažniausiai vartojamas orientuojantis į:
- Elektroninių laiškų siuntimą siekiant sustiprinti prekybininko (Jūsų) santykius su dabartiniais ar būsimais klientais ir skatinti tų klientų lojalumą ir pakartotinį verslą (angl. repeat business), t. y. situaciją, kai klientas dar kartą grįžta į Jūsų interneto svetainę ir dar kartą iš Jūsų įsigyja norimą produktą (prekę ar paslaugą).
- Elektroninių laiškų siuntimą siekiant įsigyti naujų klientų arba įtikinti esamus klientus nedelsiant įsigyti Jūsų produktą (prekę ar paslaugą).
- Skelbimų (reklaminių pranešimų) įtraukimą į kitų įmonių klientams skirtus / siunčiamus elektroninius laiškus.
Aptarkime ir elektroninio pašto marketingo privalumus ir trūkumus, lygindami ją su tradicinio pašto rinkodara.
Elektroninio pašto marketingo privalumai:
- Galimybė stebėti tikslią investicijų grąžą. Tinkamai atliktos el. pašto marketingo procedūros didina investicijų grąža. Ne veltui kai kurie šaltiniai nurodo, kad elektroninio pašto marketingas dažnai laikomas antra pagal veiksmingumą interneto rinkodaros rūšimi.
- Galimybė pasiekti daugybę el. pašto vartotojų, kurie pasirinko gauti pranešimus apie juos dominančius dalykus el. paštu (naujienlaiškiais).
- Galimybė nesunkiai ir greitai perduoti norimą informaciją vartotojams. Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad daugiau nei pusė interneto vartotojų kasdien tikrina el. paštą ir siunčia el. laiškus.
- Galimybė pasiekti vartotojus su individualizuotomis, svarbiomis (aktualiomis), dinamiškomis žinutėmis (ypač aktualu rinkodaros specialistams).
- Galimybė sukurti veiksmingus elektroninius laiškus, kurie leidžia įmonėms savaime reaguoti į svarbius vartotojų įvykius, tokius kaip įvykdytas pirkimas arba suformuoto pirkinių krepšelio atsisakymas.
Vienas iš svarbesnių elektroninio pašto marketingo trūkumų – elektroninių laiškų atmetimas (kitaip dar vadinamas šlamšto rodikliu) el. pašto sistemoje. Tai gali daryti neigiamą įtaką el. laiškų pristatymo greičiui (kol vartotojai pastebi laišką). Kai kurie vartotojai, sutikę gauti pasiūlymus el. laiškais, juos pašalina net neperskaitę („neatidarę“ laiško), todėl neretai specialistai siūlo vartotojams bent kurį laiką palaikyti (pasaugoti) tuos el. laiškus, kurie yra svarbūs ir tinkami kiekvienam gavėjui, nes tai gali praversti ne tik verslininkams, bet ir Jums patiems.
Taigi apžvelgus privalumus ir trūkumus, vienas esminių kylančių klausimų – kaip tinkamai turėtų būti kuriamas elektroninio pašto marketingas. Pateikiame keletą svarbių minčių šiuo klausimu ir tikimės, kad jos Jums pravers.
Visų pirma – kam reikalingas ir kodėl reikalingas elektroninio pašto marketingas?
- Išlaidos. Elektroninio pašto marketingas yra gana nebrangiai įgyvendinamas. Nesvarbu, ar tai kursite patys, ar pasirinksite marketingo specialistų teikiamas paslaugas, galimybė pasiekti šimtus vartotojų per elektroninį paštą atsiperka, o ir pati paslauga (investicija) kainuoja žymiai mažiau, palyginti su kitais reklamos kanalais.
- Sėkmė. Elektroniniai laiškai gali būti nukreipti į idealųjį vartotoją. Atsižvelgiant į tokią koncepciją (kartu su el. pašto ekonominiu efektyvumu), nieko stebėtino, jog ir el. pašto marketingo investicinė grąža dažnai pranoksta kitų tiesioginės rinkodaros strategijų grąžas.
- Vertinimo galimybė ir lankstumas. Pasitelkus šiandienines analizės priemones, nėra sudėtinga sekti vartotojų atsaką (veiksmus) į Jūsų siunčiamus el. laiškus. Tokia galimybė leidžia jums nesunkiai išsiaiškinti, kurios Jūsų įmonės strategijos veikia, o kurios – nėra veiksmingos. Galėsite nedelsdami sureaguoti ir patobulinti esamą situaciją, ištaisyti pastebėtus trūkumus.
Nežinote kaip įgyvendinti elektroninio pašto rinkodaros tikslus? Pasinaudokite mūsų teikiamais patarimais ir rekomendacijomis.
- Kūrybiškumas. Tai apima bendrą el. laiško dizainą – maketą, paveikslus / vaizdus / fotografijas, spalvas ir pan. Neretai pasirenkamas metodas – atliekama klientų (vartotojų) apklausa, kuri padeda sužinoti, ar jiems priimtinesnis (labiau patinkantis) būdas yra gauti laiškus tekstu ar HTML formatu.
- Aktualumas. Taikykite, pritaikykite, tikslinkite. Kurkite savo el. laiškus taip, kad jie būtų aktualūs ir asmeniškai (individualiai) orientuoti į kiekvieną gavėją. Tik tokiu būdu padidinsite vartotojų atsako (teigiamų reakcijų) skaičių.
- Skatinimas. Imkitės visų įmanomų priemonių, kad Jūsų el. laiškas būtų išskirtinis ir skatintų vartotojus jį atverti, perskaityti.
- Laikas. Nesiųskite el. laiškų naktį, verčiau pasistenkite, kad vartotojai juos gautų dienos metu, geriausia – darbo valandomis. Taip pat svarbios ir pasirinktos dienos, mėnesiai ar netgi metai. Atminkite, visuomet galite įvertinti (išbandyti) siųsti laiškus įvairiu metu ir stebėti, kada jie buvo veiksmingiausi.
- Integracija. Įmonės negali remtis nei tik vienu rinkodaros metodu, nei keliais skirtingais (diferencijuotais) rinkodaros metodais. Geriausia, kad būtų pasirinkta integruota rinkodaros komunikacija (angl. integrated marketing communication, IMC), kurioje visi pasirinkti reklamos metodai veikia kartu, sudarydami visumą. Elektroninio pašto rinkodara čia taip pat turi būti įtraukta ir svarbu atkreipti dėmesį, kad jūsų el. laiškai būtų vaizdu ir tekstu susieti su įmonės vykdoma veikla. Kaip jau buvome minėję, net įmonės pasirinktas laikas turi „dirbti“ kartu su kitomis pasirinktomis rinkodaros priemonėmis.
- Kopijavimas. Kai svarstote apie el. laiško teksto rašymą (turinį), tai apsvarstykite ir kitus aspektus – tiek kalbą, tiek iš pirmo žvilgsnio smulkmenas, sudarančias el. laiško visumą – nuo temos (pavadinimo) parinkimo iki parašo (pasirašymo) sudarymo.
- Atributai. Čia viskas susiję su el. laiško antrašte ir jos atributais, įskaitant temos (pavadinimo) eilutę, siuntėją ir gavėją, datą, laiką ir apskritai el. laiško formatą. Dar kartą primename, kad vertindami savo įmonės veiklą, susijusią su el. pašto rinkodara, galite atmesti atributus, kuriuos vartotojai priskiria šlamštui, ir pabrėžti (atkreipti dėmesį) į tuos, kurie gerai vertinami klientų ir geriausiai tinka Jūsų verslui. Pirmas įspūdis – svarbus ir daug lemiantis veiksnys.
- Nukreipimo puslapis (angl. Landing page). Aiškiai ir tiksliai parodykite klientams, kur norite, kad šie apsilankytų ir suteikite jiems galimybę greitai ir lengvai užpildyti bet kokias reikiamas formas.
Kaip tinkamai panaudoti elektroninio pašto marketingą?
Pirma, kurdami naujienlaiškį, pasistenkite, kad jame pateikiama informacija būtų aiški, nuosekli, lengvai suprantama. Šiuo atveju svarbu, kad Jūsų el. laiške nebūtų informacijos pertekliaus, t. y. geriau išsiųsti kelis atskirus laiškus (apie naujus produktus, naujienas, nuolaidas, akcijas ir pan.) negu vieną bendrą laišką, kuriame būtų keli skirtingo pobūdžio ir tikslų straipsniai. Specialistų teigimu, vartotojai nėra linkę skaityti naujienlaiškių, jie juos tiesiog „skenuoja“ akimis, tokiu būdu taupydami laiką. Dėl šios priežasties nereikėtų visos informacijos skelbti viename el. laiške.
Antra, numatykite konkrečią ir tikslią auditoriją. Nesiųskite naujienlaiškių tiems, kam jie neadresuoti. Išanalizuokite ir žinokite savo auditorijos amžių, lytį ir kitus svarbius požymius. Specialistai jokiu būdu nerekomenduoja pirkti naujienlaiškių prenumeratorių sąrašų – tai laikoma klaida (ir neskaidriu rinkodaros metodu)! Nors prenumeratorių skaičius – svarbus rodiklis, tačiau žymiai svarbiau yra tikslinė auditorija, t. y. tokia, kuri orientuota į Jūsų siūlomą produktą ir gali suteikti Jums naudos. Neužmirškite, kad Jūsų tikslas – sudominti esamus klientus ir pritraukti naujus, todėl nėra prasmės siųsti naujienlaiškių tiems vartotojams, kurie juos ignoruos.
Trečia, suteikite vartotojams galimybę nutraukti naujienlaiškio prenumeratą. Tai suteiks Jums privalumų – savo naujienlaiškiais neerzinsite klientų ir išsaugosite gerą savo reputaciją (Jūsų įmonės vardas nebus siejamas su šlamštu (angl. Spam).
Negalvokite, kad elektroninis paštas ir naujienlaiškių siuntimas yra seniena (ir atgyvena), nes milijonai įmonių visame pasaulyje investuoja į šią rinkodaros rūšį ir uždarbiu pranoksta savo konkurentus. El. pašto marketingas yra svarbus daugeliui verslo sričių, ypač kuriant santykius tarp klientų ir įmonių atstovų. Pasinaudokite elektroninio pašto marketingu ir tai tikrai padės Jūsų įmonei dirbti sėkmingiau. Tačiau atminkite, kad tokie naujienlaiškiai, kurie nesukuria vertės gavėjui, veikiausiai, nepadės uždirbti ir Jums, todėl kurkite juos kruopščiai ir atsakingai.
Comments are closed.