Norite, jog Jūsų svetainė būtų matoma Google paieškos sistemos rezultatuose? Tuomet reikia atsižvelgti į pagrindinius reitingavimo kriterijus, kurie gali padėti iš nematomos tapti puikias pozicijas užimančia svetaine. Daugelis sąrašų su kriterijais būna labai ilgi, todėl kartais sunku suprasti į ką reikėtų sutelkti daugiausiai dėmesio. Straipsnyje pateiksime Jums tik pačius svarbiausius kriterijus, į kuriuos, mūsų manymų, atsižvelgti yra būtiniausia.
- Atgalinės nuorodos, neabejotinai, yra vienas svarbiausių reitingavimo veiksnių, tačiau ne visos nuorodos yra vienodai lygios. Šiuo atveju reikia atsiminti tai, kad kalbant apie atgalines nuorodas labai svarbus aktualumas ir autoritetas. Pavyzdžiui, įsivaizduokite, jog ieškote kur nusipirkti siuvimo įrankių. Gaunate dvi rekomendacijas – vieną iš dizainerės, kuri siuva drabužius, kitą iš statybininko. Logiška, jog paklausysite dizainerės patarimo, nes ji su siuvimo reikmenimis turi daug daugiau bendro. Taip pat yra ir su nuorodomis – vertingiausios tos, kurios yra iš atitinkamų svetainių ir puslapių, turinčių daugiau bendro su Jūsų svetaine, parduodamais produktais, paslaugomis. Taip pat svarbus ir autoritetas – atgalinės nuorodos iš stiprių svetainių yra kokybiškesnės.
- Naujumas taip pat gali atlikti didelį vaidmenį reitingavime. Žinoma, tai ne visada svarbus kriterijus, bet kai kuriais atvejais tikrai pagelbėjantis. Pavyzdžiui, kalbant apie dar visai neseniai įvykusio protesto Amerikoje dėl George Floyd naujienas, greičiausiai nesunku pastebėti, jog Google visuomet kelia į viršų pačias naujausias naujienas, nes supranta, jog žmonės nori žinoti viską, kas vyksta, todėl informacija nuolat naujinama. Yra naujienų, kurių naujumas neturi tokios didelės reikšmės. Jei į paiešką įrašysite „biurų stalai“ ar panašių raktažodžių, tuomet jums gali būti pateiktas turinys, kuris skelbtas net ir prieš kelis mėnesius, nes biuro stalai neatsinaujina kasdien, todėl puikių rekomendacijų kokį stalą pirkti galima rasti ir poros mėnesių senumo straipsnyje. Jei paieškoje ieškotumėte kaip užrišti kaspiną, tuomet aukštose pozicijose galite atrasti išvis labai seno turinio, net ir kelių metų senumo, nes kaspino rišimas per tą laiką nepasikeitė, todėl šiai temai naujumas visiškai neturi jokios įtakos. Iš to galima suprasti, jog jeigu Jūsų turiniui naujumas gali turėti įtakos, dažniau atnaujinkite reikiamą puslapį bei skelbkite naują turinį ta tema. Jei naujumas svarbus, bet ne tiek daug kaip pirmu atveju, tuomet užteks atnaujinti puslapį, kai reitingai pradės mažėti. Jei naujumas Jūsų atveju išvis nėra svarbus, stenkitės, kad pats turinys būtų itin kokybiškas ir įdomus.
- Turinys irgi daro labai daug įtakos. Google stengiasi gerai reitinguoti tai, kas yra naudingiausia vartotojams, todėl kokybiškas turinys, kuriame aprėpiama viskas, kas susiję su vartotojo ieškoma paslauga, produktu ar daiktu, gali pagelbėti. Tai nereiškia, kad reikia rašyti keliasdešimt ilgų straipsnių, svarbu pateikti kokybišką, svarbią informaciją. Jei nežinote koks turinys būtų naudingas, galite patikrinti aukštas pozicijas užimančias svetaines. Tai nereiškia, kad reikia kopijuoti, tačiau susidaryti nuomonę apie tai kas reikalinga vartotojams tikrai pavyks. Taip pat aiškinkitės kas dar galėtų būti įdomu vartotojams, kokių dažniausiai klausimų kyla, kad galėtumėte tomis temomis pateikti daugiau aiškaus turinio.
- Puslapio užsikrovimo greitis taip pat neturi būti ignoruojamas. Nebūtina turėti greičiausiai užsikraunančios svetainės, kuri keliomis milisekundėmis greitesnė nei konkurentų – esmė ne tame. Svarbiausia užtikrinti patogumą ir gerą patirtį patiems svetainės lankytojams. Dažnai dėl lėto užsikrovimo lankytojai išeina iš svetainės jai dar net neužsikrovus, taigi galimai prarandamas potencialus klientas. Taip pat daugelį lėtumas erzina, todėl gali neigiamai paveikti lankytojų nuomonę apie Jus. Kad Jūsų svetainės lankytojų patirtis būtų dar geresnė būtinai atsižvelkite ne tik į greitį, bet ir į svetainės dizainą, tvarkingumą. Pasirūpinkite, kad turinys būtų įdomus, lengvai skaitomas, be įkyrių skelbimų. Vartotojų poreikius tenkinanti svetainė bus reitinguojama daug geriau.
Taigi, šie pagrindiniai kriterijai geresniam Google reitingavimui tikrai gali pagelbėti. Būtina jiems skirti daugiau savo dėmesio, jog svetainė būtų kaip įmanoma geriau išpildyta. Taip sulauksite ne tik geresnio Google įvertinimo, bet ir didesnio vartotojų dėmesio.