Influencerių era socialinėse platformose

Apskaičiuota, kad socialiniuose tinkluose žmogus praleidžia iki dviejų valandų, tačiau tikrai yra tokių, kurie telefono iš rankų gali nepaleisti ir visą dieną. Dėl šios priežasties itin veiksmingu tapo influencerių (liet. Nuomonės formuotojų) marketingas. Šis marketingo tipas pasižymi populiarių visuomenės veikėjų ir prekės ženklų bendradarbiavimu – daug sekėjų kokiame nors socialine tinkle turintis visuomenės veikėjas reklamuoja tam tikro prekės ženklo paslaugas ar prekes savo auditorijai. Tai tapo vienu iš sparčiausiai populiarėjančių reklamos būdų.

Šiandien, daugybė prekių ženklų, naudojasi įtaką darančių asmenų rinkodaros jėgomis. Neseniai atliktais tyrimais, 2017m. 86% rinkodaros specialistų naudojosi influencerių rinkodara, o iš jų net 92% patvirtino, kad tai veiksminga. 2019 metais, 80% rinkodaros specialistų teigė, kad influencerių rinkodara yra efektyvi, ir beveik du trečdaliai planuoja į juos investuoti.

Žemiau pateikiame influencerių pranašumų sąrašą, kuris parodo, šios strategijos pastovumą ir veiksmingumą.

  1. Investicijų grąža (IG)

Nuo didelių korporacijų iki neseniai susikūrusių „startup‘ų“, visi mato teigiamą įtaką prekės ženklams, kurią daro influenceriai.

Įrodyta, kad gebėjimas gauti milžinišką investicijų grąžą padėjo influencerių rinkodarą paversti milijardo dolerių įmone vien „Instagram“ ir paskatino beveik pusę paklaustų rinkodaros specialistų padidinti influencerių rinkodaros biudžetą 2018 metais.

  1. Influencerių įtaka pirkimo sprendimams

Daugybė tyrimų rodo, kad influenceriai turi įtakos paveikti įvairaus amžiaus vartotojų pirkimo sprendimus. „Twitter“ ir „Annalect“ atliktoje bendroje apklausoje 40% respondentų teigė, kad įsigijo prekę internete, pamatę, kad ją naudoja socialinių tinklų žvaigždės. Analizuodami internete pateiktų vaizdo įrašų poveikį pirkimo elgesiui, daugiau nei 50% pirkėjų teigia, kad jie padėjo vartotojams nuspręsti, kokį prekės ženklą ar produktą geriau rinktis. O daugiau nei 90% teigė, kad atranda naujų prekės ženklų ar produktų būtent „YouTube“ platformoje.

Be to, 22% rinkodaros specialistų teigia, kad influencerių rinkodara yra greičiausiai augantis klientų pritraukimo būdas. O daugiau nei 50% teigia, kad galima pasiekti lojalesnių klientų pasitelkiant influencerius lyginant su kitais kanalais.

Taigi, influencerių rinkodara yra sėkminga priemonė pritraukti vartotojus, kurie ketina daug pirkti, todėl tai yra efektyvus būdas skatinti pardavimus.

  1. Prieiga prie millenium ir Z kartos vartotojų

Kadangi jaunesnioji karta nėra labai įsitraukusi į televizijos žiūrėjimą, o labiau susitelkia į skaitmeninę žiniasklaidą, influencerių rinkodara dabar laikoma privalomu kanalu norint pasiekti tūkstantmečio ir Z kartos auditorijas.

85% Z kartos naudojasi žiniasklaida, kad sužinotų apie naujus produktus, tai rodo, kad ypač jauni vartotojai yra linkę gauti specifinę informaciją apie produktą per socialines platformas.

Be to, 40% millennium kartos „YouTube“ prenumeratorių mano, kad jų mėgstamiausias influenceris supranta juos geriau nei jų draugai. Tai skatina pasitikėjimą ir gilius asmeninius ryšius, kuriuos socialiniai tinklai skatina savo jauniems sekėjais.

  1. Influenceriai diktuoja tendencijas

Nuomonės formuotojai dažnai yra informacijos apie naujus produktus skleidėjai. Jų sekėjai gerbia ir kartais net idealizuoja tuos žmones, kuriuos stebi socialiniuose tinkluose. Todėl jų daroma įtaka paveikia taip, kad sekėjai norėtų įsigyti reklamuojamas prekes. Dažnai influenceriams suteikiama prieiga prie naujų produktų, kol jie dar nėra prieinami vartotojams rinkoje. Jie pateikia detales, apžvalgas ir teigiamas savybes to produkto, kurį reklamuoja. Todėl jam pasirodžius rinkoje vartotojai jau yra su juo susipažinę ir nori kuo greičiau įsigyti.

  1. Autentiškos žinutės

Daugelis gerai žinomų influencerių sutinka bendradarbiauti su prekės ženklais tuomet kai partnerystė tinka jų skleidžiamam turiniui ir suteikia autentiškumo lygį. Atlikti tyrimai rodo, kad tinkamumas, pasitikėjimas ir ryšys su prekės ženklu yra svarbiausi veiksniai, dėl kurių influenceriai apsisprendžia su kuo nori bendradarbiauti.

Susitarę dėl rėmimo, kuris tinka jų įvaizdžiui ir auditorijai, influenceriai gali bendradarbiauti su mėgstamais prekės ženklais ir perduoti aktualias bei autentiškas rėmėjų žinutes savo sekėjams.

  1. Auditorija ir demografiniai kriterijai

Influencerių marketingo kampanijos gali būti tiek plačios, tiek nišinės, kiek nori prekės ženklas ir gali būti naudojamos skirtingais metodais, norint surasti tinkamus influencerius norimai auditorijai pasiekti.

Prekės ženklai gali dirbti su influenceriais, kurie specializuojasi tam tikroje turinio kategorijoje, pavyzdžiui, madoje, kelionėse ar maisto gaminime. Be to, rinkdamiesi kampanijos nuomonės formuotojus, įmonės gali paprašyti prieigos prie informacijos apie jų sekėjų demografinius rodiklius. Šie veiksniai gali turėti įtakos padedant prekės ženklams optimizuoti kampaniją, kad ji pasiektų tikslinę auditoriją.

  1. Ilgalaikis bendradarbiavimas

Nuomonės formuotojų rinkodaros kampanijos nėra tik dalykiniai ryšiai, bet ir pozityvių santykių užmezgimas. Užmezgę ryšį su influenceriais, prekės ženklai gali sukurti tvirtą ir ilgalaikę partnerystę, kuri leistų pasiekti ilgalaikių rezultatų.

Maždaug pusė prekybininkų užmezga ryšius, trunkančius šešis mėnesius ar ilgiau, o 37% influencerių teigia, kad ilgą laiką dirba su prekės ženklais, o ne vienkartinėmis kampanijomis.

Taigi, prekės ženklų ir nuomonės formuotojų bendradarbiavimas abejoms pusėms gali atnešti teigiamų rezultatų. Influenceriai gali suartėti su savo sekėjais bei gauti naujausią produkciją kai ji dar nepasiekė plačios rinkos, o prekės ženklai didina savo žinomumą ir kelia didesnį pasitikėjimą, ko rezultate padidėja pelnas.