SEO susideda iš trijų esminių elementų. Apie tai, kas yra vidinė optimizacija greičiausiai jau sužinojote iš praeitų straipsnių. Su tuo kodėl svarbus turinys ir jo platinimas taip supažindinome. Trečiasis dalykas, kurį taip pat labai svarbu aptarti žyra atgalinių nuorodų rinkimas, gavimas. Be jų puslapis tiesiog neatlaikytų konkurencijos, kad ir koks geras būtų jo turinys ar vidinė SEO optimizacija. Jei kyla klausimas iš kur gaunamos nuorodos, tuomet verta paskaityti šį straipsnį, kuriame bandysime į jį atsakyti. Į šį trumpą klausimą pabandysime atsakyti ne vienu straipsniu, o visa jų serija, nes tai labai plati sritis ir praktiškai kiekvienas būdas turėtų būti pristatytas išsamiai.
Nuo ko pradėti nuorodų rinkimą?
Nuo vieno svarbaus Excelio failo, kuriame fiksuosite nuorodas, kurias gaunate. Jame turėtų būti keli svarbūs stulpeliai:
- Puslapis, kuriame yra nuoroda į jūsų puslapį;
- Tikslus nuorodos URL;
- Tikslus raktažodis, ant kurio dedama nuoroda;
- Domeno, kuriame atsirado nuoroda PA ir DA;
- Kokio tipo tai yra puslapis: straipsnis, normalus puslapis, verslo katalogas, nuorodų katalogas, komentaras tinklaraštyje ir t.t.
- Dofollow/nofollow;
- Data, kada nuoroda atsirado;
- Data, kada nuoroda dingo (jei ji turi terminą);
- Kiek nuoroda kainavo (jei nieko – tai parašysite 0 €);
- Su kuo susisiekti dėl nuorodos pakeitimo, pašalinimo.
Paskui su laiku gal dar pamatysite kokių dėsningumų, tačiau ši minėta informacija yra svarbiausia. Excelis arba Google Spreadsheet (beje, jis rekomenduojamas tada, kai dalinatės nuorodų rinkimo darbais su kolegomis) kol kas idealiausi nemokami sprendimai šiam darbui.
Jei jau pasiruošėte kur pildysite nuorodas, reiktų atlikti dar vieną darbą – pasitikrinti, kiek ir kokių nuorodų puslapis jau turi. Tai galima padaryti keliais būdais.
Kaip pasižiūrėti esamas tinklalapio nuorodas?
Yra keletas įrankių, kuriuos galima panaudoti ir bent iš dalies sužinoti, kokias nuorodas puslapis jau turi. Populiariausi įrankiai yra šie:
- Google Webmaster Tools – čia yra skyrelis nuorodos į jūsų puslapį. Bėda ta, kad labai sunku surasti tikslias nuorodas, nors domenus, kurie į jus veda tikrai pamatysite ir galėsite patikrinti vietoje.
- Moz Link Explorer – https://moz.com/link-explorer – vienas iš populiariausių įrankių, kuriame galite pasižiūrėti savo nuorodas. Beje, jos ten tikrai ne visos.
- Backlinkwatch.com – nemokamas nuorodų radimo įrankis, kuris pateikia labai daug nuorodų.
- Majestic.com – mokamas, bet vienam projektui pakaks.
- Ahrefs.com – taip pat mokamas ir vienas populiariausių komercinių įrankių. Pradžiai pabandykite užsiregistruoti ir gauti nemokamą nuorodų ataskaitą.
Nuorodų rinkimo strategija
Paskutinis žingsnis prieš kimbant į darbus – nustatyti savo nuorodų rinkimo strategiją. O jų yra kelios.
Spamas – kišti savo nuorodas visur, kur tik įmanoma – komentaruose, socialiniuose tinkluose, forumuose ir kitur. Nesvarbu, kad už tokių nuorodų skelbimą būsite blokuojami ir kritikuojami.
Momentinis rinkimas – tiesiog skiriate kelias dienas tam darbui, o paskui viską nutraukiate – kiek nuorodų gavote, tiek ir gerai.
Planuotas rinkimas – per mėnesį turite įvykdyti planą – po 8 nuorodas. Ir taip kiekvieną mėnesį.
Nuorodos tik straipsniuose – tai reklaminių ir SEO straipsnių kampanija, kurios metu rašote straipsnius ir organizuojate jų talpinimą. Beje, tai vienas iš efektyviausių atgalinių nuorodų rinkimo būdų.
Partnerių paieška – ieškote panašios tematikos puslapių ir tariatės su jų savininkais dėl nuorodų apsikeitimo ar pardavimo. Beje, prekiauti nuorodomis Google nerekomenduoja. Nebent visa tai neatrodo, kaip prekyba…
Turinio strategija – kuriate įvairų kokybišką turinį į kitus informacijos sklaidos kanalus ir ten dedate nuorodas. Tai būtų kokybiški straipsniai žiniasklaidoje, Youtube video, interneto prezentacijos ir t.t.
Savas satelitinių puslapių tinklas – tiesiog kuriate savo puslapių tinklą naudodamiesi nemokamais subdomenais (tokius dažnai suteikia nemokamo hostingo kompanijos) arba tinklaraščiais, pavyzdžiui WordPress.com, Blogger.com, Livejournal.com, Weebly.com, Blogas.lt, Blogr.lt, Popo.lt ir t.t.
Darbas su socialiniais tinklais – dažnai nuorodas į savo puslapį dedate socialiniuose tinkluose. Jos paprastai yra „nofollow“, todėl neduoda daug naudos tiesiogiai.
Hackinimas – jei patys nesugebate, nusamdote programišius, kurie laužia puslapius ir palikinėja juose jūsų nuorodas. Tai nelegalus būdas ir tokios nuorodos gali greitai duoti daugiau žalos, nei naudos…
Kuri strategija yra priimtiniausia jums? Galima rinkti ir keletą iš karto. Nuo jų priklauso, kokių veiksmų teks imtis, kad surinktumėte savo nuorodų portfelį, pagal kurį Google vertins jūsų pozicijas paieškoje.
Kituose straipsniuose aprašysime tam tikras patikimesnes strategijas ir kaip viską galima padaryti nebrangiai ir efektyviai.