Išorinių nuorodų rinkimas: SEO straipsniai

Google labai svarbu, kad nuorodos, kurios veda į Jūsų internetinę svetainę būtų susijusios su Jūsų turiniu, tema. Tai turi įtakos nuorodos kokybei, todėl labai svarbu į tai atkreipti dėmesį. Jei esate autoservisas, nuorodos turėtų būti iš apie automobilius rašančių puslapių. Nuoroda iš privataus vaikų darželio puslapio arba apatinio trikotažo moterims parduotuvės neatrodys labai solidžiai. Maža to, duos pretekstą jas atidžiau patikrinti ir greičiausiai sumažinti jų vertę ir įtaką pozicijoms.

SEO straipsniai – puikiausias būdas gauti nuorodą iš susijusio turinio. Dėl to Lietuvoje šis būdas rinkti išorines nuorodas yra labai populiarus.

Kaip rašomi SEO straipsniai

Tai nedideli straipsneliai. Dažniausiai 300-500 žodžių apimties. Jų kokybė gana paviršutiniška, nors pasitaiko ir įdomesnių variantų. Viskas priklauso nuo rašytojo požiūrio. SEO straipsnio tikslas – abstrakčiai papasakoti apie tam tikrą paslaugą ir lyg tarp kitko užsiminti apie tos paslaugos teikėją. Dėl to galima sakyti, kad tai reklaminiai straipsniai. Tik labai neįkyrūs, dažnai net nesistengia kažko primygtinai reklamuoti. Bet objektyvumu jie irgi nekvepia, kadangi remiasi tik vienu šaltiniu – užsakovu.

SEO straipsniai rašomi panaudojant tam tikrus raktinius žodžius, kuriems galima uždėti nuorodą į reklamuojamą puslapį. Viename tokiame straipsnyje pasitaiko 1-3 nuorodos. Kartais nuorodos dedamos ir po straipsnyje esančiomis iliustracijomis.

Kur publikuojami SEO straipsniai

SEO straipsniai yra publikuojami kituose puslapiuose, ne savajame. Dažniausiai pasirenkami straipsnių katalogai. Deja, pastaruoju metu, kokybiškų straipsnių katalogų nebėra daug ir jie po truputį nyksta. Kalba eina apie nemokamus straipsnių katalogus, priimančius straipsnius labai skirtingomis temomis. Straipsniai publikuojami ir grupuojami dideliame kataloge, kad visi norintys paskaityti visą straipsnių kategoriją galėtų tai padaryti keliais mygtuko paspaudimais.

Mokami straipsnių katalogai paprastai neįsileidžia bet ko ir taip nori apsisaugoti nuo nekokybiško turinio. Pinigai imami už vieno straipsnio publikavimą. Tokia paslauga kainuoja 1-5 eurus, o jei katalogas labai aukštų reitingų, gali kainuoti ir 15 eurų ar net daugiau.

Visų katalogų bėda yra ta, kad dažnai čia publikuojamas dubliuotas turinys. Parašomas vienas SEO straipsnis ir publikuojamas į dešimt skirtingų katalogų su tomis pačiomis nuorodomis. Apie rel=canonical, aišku, niekas negalvoja, o tai gresia nemalonumais. Bausti gal niekas ir nebaudžia, tačiau tokių nuorodų vertė yra sumažinam iki minimumo. Straipsniai yra, tačiau naudos iš jų mažoka.

Galima SEO straipsnius publikuoti ir įvairiuose privačiuose tinklaraščiuose. Jie turi vieną savininką, kuris prižiūri turinį, dažnai net patikrina jo unikalumą. Pats savininkas rūpinasi ir tinkamomis iliustracijomis ir net formatavimu. Taip pat savininkas turi teisę nustatyti tam tikrus reikalavimus straipsniams, pavyzdžiui, ne mažesnis nei 400 žodžių, tik viena nuoroda, nuoroda dedama tik ant „brandinio“ raktažodžio ir t.t. Kai kurie tinklaraščiai turi tematiką, todėl rašant straipsnius būtina į tai atsižvelgti.

Prižiūrimi puslapiai ir teminiai tinklaraščiai yra kur kas vertingesni, nei bendrojo pobūdžio straipsnių katalogai.

SEO straipsniuose nuorodos būna metų metus, kol gyvuoja pats puslapis. Nebent nuorodos pasikeitė ir jos yra išmetamos automatiškai praėjus kuriam laikui. Visada galima tokiu atveju susisiekti su puslapio administratoriais ir paprašyti pataisyti nuorodą. Už ją jau sumokėta, tad taisyti ją privalo.

Kiek SEO straipsnių reikia rezultatams pasiekti?

Toks klausimas kamuoja visus, užsakančius SEO straipsnius. Kiek gi jų reikia? 10, 20 ar 50? Viskas priklauso nuo raktinio žodžio. Jei raktinis žodis yra bendrinis, pavyzdžiui, „kreditai“ arba „lizingas“, tokiems nepakaks nė 100 straipsnių. Jei raktinis žodis yra tikslus, pavyzdžiui „kreditai internetu“ arba „automobilių lizingas“, galima rezultatus pasiekti su keliomis dešimtimis straipsnių. Aišku, patys straipsniai stebuklų nepadarys, jei nebus atliktas puslapio vidinis optimizavimas.

Jei raktinis žodis yra tikslus, pavyzdžiui „1000 eur kreditai internetu“ arba „naudotų automobilių lizingas Vilniuje“, gali pakakti ir 10-20 straipsnių. Yra raktinių frazių, kurių konkurencija nėra didelė ir rezultatai gerėja po 3 ar 5 straipsnių. Garantijų duoti niekas negali, nes Google ne iš karto nuskaito visus puslapius, kuriuose yra tas SEO straipsnis ir jį tinkamai įvertina.

Ar galima publikuoti 50 straipsnių per mėnesį? Galima, jei esate žinomas rinkoje. Tada tie straipsniai nieko nenustebins. Jei taip darytų nedidelė ir mažai kam žinoma įmonė, tuomet staiga paleistas didelis kiekis straipsnių apie paslaugas akivaizdžiai leis suprasti, kad bandoma manipuliuoti Google paieškos rezultatais. Už tokią veiklą gali kliūti ir Google bauda. Dėl šios priežasties rekomenduojama per mėnesį publikuoti 5-20 straipsnių.

Verta visuomet užsirašyti kur kokie straipsniai buvo publikuoti, kadangi tai labai praverčia tuomet, kai norėsis optimizuoti kitą raktinį žodį. Visada galima paprašyti administratoriaus pakeisti tam tikrą teksto vietą ir įdėti kitą nuorodą su kitu raktiniu žodžiu.

SEO straipsniai yra tarpinis variantas tarp nuorodų pirkimo ir kito būdo rinkti išorines nuorodas – turinio strategijos.