Išorinių nuorodų rinkimas: turinio rinkodara

Jei SEO straipsniai Jums nebe padeda, tuomet būtina pagalvoti apie išorinių nuorodų rinkimą – turinio rinkodarą, kuris kuo puikiausiai veikė ir tada, kai apie SEO straipsnius niekas nežinojo. Tai nėra dvidešimt pirmojo amžiaus išradimas – turinio rinkodara gyvavo jau devynioliktame amžiuje, kai viena žemės ūkio padargus gaminanti įmonė pradėjo leisti savo leidinį ūkininkams. Ir nors turinio rinkodara nėra naujiena, tačiau tai veiksmingas būdas siekti tikslų.

Kas yra turinio rinkodara?

Turinio rinkodara yra būdas reklamuoti savo prekes, paslaugas, populiarinti prekės ženklą per tam tikrą turinį. Per daugelį metų tapo įprasta, kad kokybišką turinį gali paruošti tik objektyvi žiniasklaida. Deja, pasirodo, kad nėra taip, nes ir ta objektyvioji žiniasklaida turi savų prioritetų pasirinkdama informacijos šaltinius ir cituojamus asmenis. Gal tada nereikia siekti objektyvumo ir aiškiai įvardinti, kas yra informacijos užsakovas.

Turinio rinkodaros kampanijos metu yra užsakomas tam tikras turinys, kuris būtų naudingas skaitytojui. Aišku, tame turinyje yra pateikiamos nuorodos į užsakovo, kaip informacijos šaltinio, puslapį. Štai ir nuoroda, kuri labai padeda SEO.

Koks tai turinys? Dažniausiai tai straipsniai, taip pat ir video klipai, iliustracijos, įrašai socialiniuose tinkluose. Kartais net el. knygos, platinamos nemokamai. Šio turinio tikslas – suteikti apčiuopiamos naudos informacijos vartotojui. Reklama tokiame turinyje yra, tačiau ji neįkyri. Pavyzdžiui, vienas iš geresnių turinio rinkodaros pavyzdžių yra interviu su tam tikrais žmonėmis, kurie kažkuo įdomūs, pasiekę savo gyvenime. Kažkur interviu pabaigoje yra gal viena užuomina, kad tas žmogus naudojasi tokios ir tokios įmonės paslaugomis, arba turi tam tikrą prekę. Jokių raginimų pirkti, jokių rekomendacijų, tiesiog paminima ir tiek. Šiuolaikinis vartotojas darosi vis atsparesnis tiesioginei reklamai, tačiau neįkyri reklama vis dar veiksminga.

Kur turinys publikuojamas

Turinio rinkodaros kampanija numato visus šaltinius, kur bus publikuojamas kokybiškas turinys: įmonės tinklaraštis, didieji Lietuvos žiniasklaidos portalai (jie labai mielai perpublikuoja naudingus straipsnius be reklamos), nepriklausomi tinklaraščiai, socialiniai tinklai, verslo informacijos portalai (verslo informacijos katalogai turi galimybę skelbti įmonės naujienas), video kanalas Youtube socialiniame tinkle ir t.t.

Turinio publikavimo periodiškumas ir specifika numatoma turinio strategijoje. Tai turinio taisyklių rinkinys, skirtas įmonės rinkodaros specialistams, reklamos kūrėjams ir vykdytojams. Turint gerą turinio strategiją, kampanijos sėkmė beveik garantuota. Lieka tik sukurti kokybišką turinį.

Turinio rinkodara ir SEO

Kaip susijusi turinio rinkodara su SEO? Sąsajų yra daugiau, nei galima tikėtis. Pirmiausia, turinyje prekės ar paslaugos reklamuojamos netiesiogiai, lyg tarp kito užsimenant, kad skaitytojas turėtų pasiieškoti informacijos papildomai. Aišku, kai jis pradės ieškoti, pirmose pozicijose turi surasti būtent informacijos iniciatoriaus puslapį. Toks yra turinio rinkodaros tikslas.

Kitas momentas yra sukurti susijusio turinio lauką. Kai į rinką įvedamas naujas produktas, žmonės tiesiog nežino, kaip jo ieškoti. Tada padeda straipsniai, pristatantys tą daiktą. Su laiku žmonės apsipranta su jo nestandartiniu pavadinimu ir asocijuoja su tam tikru gamintoju ar pardavėju. Pavyzdys – Pušku Pušku kampanija, kuri padėjo Lietuvoje išpopuliarinti sėdmaišius. Panašiai populiarinosi ir lipnus kilimėlis automobilyje Nanopad. Kai informacinis laukas yra sukurtas, galima jame sudėti nuorodas į tam tikrą pardavimų puslapį ir gauti papildomo dėmesio ir pardavimų.

Reiktų turėti omenyje, kad ne visos nuorodos, gautos turinio rinkodaros kampanijos metu, yra vertingos. Kai kuriuose leidiniuose ir puslapiuose ant išeinančių nuorodų dedamas „nofollow“ atributas siekiant neatiduoti svorio reklamuojamam puslapiui. Google fiksuoja ir tokias nuorodas, tik jų vertė yra labai nedidelė.

Kodėl turinio rinkodara dar netapo pagrindiniu nuorodų rinkimo būdu?

Atsakymas paprastas – tai brangus malonumas. Vieno kokybiško straipsnio internetiniam žurnalui parašymas kainuoja 100 eurų. Už tokią kainą galima paruošti ir publikuoti 7 SEO straipsnius. Dar tiek pat gali kainuoti jo publikavimas (pavyzdžiui TV3.lt ar bernardinai.lt portaluose straipsnio talpinimas kainuoja apie 200 eur. Tai jau 300 eurų, už kuriuos galima be didelio vargo paruošti 20-30 SEO straipsnių.

Jei planas yra per mėnesį paruošti ir publikuoti bent 5-10 tokių straipsnių, tai mėnesinis biudžetas gali viršyti 3000 eurų ribą. Vargu, ar kiekviena įmonė gali tai sau leisti. Aišku, viską galima padaryti ir su kuklesniais pinigais, tačiau reikia atminti – ar paruoštas straipsnis bus pakankamai kokybiškas, kad būtų aktualus ir skaitomas praėjus metams? Turinio rinkodaros straipsniai, video ir kita medžiaga turi išlikti aktuali ir po kelių metų.

Per tą laiką nuoroda, esanti tokiame straipsnyje gali padėti iškelti puslapį ir padidinti jo autoritetą.

Kaip turinio rinkodaros kampaniją valdyti patiems – kitame straipsnyje.