Jei vis dar iki galo sunku suprasti kas yra SEO, kada šias paslaugą atlikti geriausia ir kokia naudą tai teikia, tuomet verta paskaityti šį straipsnį, kuriame galėsite pagilinti savo žinias šia tema.
SEO atlikite keliais etapais
SEO – tai ne kažkoks įskiepis, ar programuotojo parašytas kodas. Tai nuolatinis procesas – puslapio pritaikymas lankytojams ir paieškos robotams. Interneto puslapis sukuriamas ne iš karto, todėl ir SEO atliekamas tam tikrais etapais:
- Tekstai. Tekstais pasirūpinti rekomenduojama dar net neturint paleisto puslapio. Tiesiog be jų nepaleisite ir tiek. Parašymas „Informacija ruošiama“ yra tragedija, nes lankytojas, pamatęs tokį puslapį gali daugiau ir nebeužeiti… Tekstai yra skirti lankytojui. Dalis jų. Yra keletas tekstukų, kurie skirti paieškos robotams. Tai MetaTitle, MetaDescription ir, jei turite el. parduotuvę, kategorijų aprašymai. Visa kita skirta lankytojui, tad tai normalūs pardavimų tekstai, o ne SEO. Pardavimų tekstus nesunkiai galima optimizuoti tam tikriems raktažodžiams, bet tai gali būti daroma ir vėlesniuose etapuose.
- Vidinis SEO. Jis atliekamas prieš paleidžiant puslapį, kai jau sudėti visi tekstai. Sužiūrimos nuorodos ir jų struktūra, sudėliojamos vidinės nuorodos iš skirtingų puslapių, sutvarkoma grafinė informacija, jos ALT tekstai. Surašoma Meta informacija, jei reikia, Schema.org duomenys. Sudedami reikalingi lankomumo stebėjimo įrankiai – Google Analytics. Google Search Console aktyvuojama tą pačią dieną, kai puslapis paleidžiamas. Patikrinami H1, H2 ir H3 antraštės ir jų formatavimas.
- Mobilus ir lokalus SEO. Paleidus puslapį, iš karto pasirūpinama, kad jis tinkamai būtų vaizduojamas mobiliojoje aplinkoje. Pasirūpinama AMP įskiepiais ir kitomis priemonėmis, skirtomis mobiliajai versijai. Tada pereinama prie kito svarbaus dalyko – lokalioji paieška. Sukuriama Google+ paskyra verslui ir suvedama reikalinga informacija. Jos patvirtinimas užtruks, todėl rekomenduojama tai padaryti iš karto, kai tik puslapis tampa viešas.
- Išorinis SEO. Tai iš esmės yra atgalinės nuorodos. Paleidus puslapį galima iš karto užsakyti 10-20 SEO straipsnių su gana skirtingais raktiniais žodžiais. Arba iš viso be raktinių žodžių, tik su vien pavadinimu ar kitu „brandiniu“ raktažodžiu. Nuorodų katalogai taip pat galimi, tik jų nuorodos greičiausiai bus gana žemos kokybės.
- Raktinių žodžių analizė ir optimizacija. Dar prieš paleisdami puslapį darėte raktinių žodžių analizę, nes to reikėjo ruošiant tekstus. Dabar puslapis paleistas. Klausimas, ar jūsų raktinių žodžių analizė buvo tiksli? Ar po mėnesio nuo paleidimo Google randa jus pagal tuos raktinius? Reiktų padaryti išsamią analizę dar kartą. Kai kurie raktiniai gali būti labai aukštai iš karto po paleidimo. Kai kurie nematomi iš viso, nors viskas atlikta teisingai. Reikalinga analizė, kodėl jie nekyla taip aukštai arba buvo pakilę, bet greitai nusileido… Gal analizės metu pamatysite, kad kai kuriuos raktinius praleidote ir juos reiktų akcentuoti labiau. Jei iki šio etapo viską galėjote atlikti patys, tai dabar rekomenduojama pagalbos kreiptis į SEO profesionalus. Kodėl? Išsamiai raktinių žodžių analizei reikalingi tam tikri brangūs įrankiai, nes rankiniu būdu viską patikrinti yra Sizifo darbas – kol patikrinsite vienus raktinius, kiti jau bus pakeitę savo pozicijas ir viską teks daryti iš naujo.
Kaip matome iš pagrindinių etapų, SEO geriausia atlikti prieš paleidžiant puslapį ar per pirmą mėnesį jį pasileidus. Vėliau prasideda kiti darbai.
Pardavimų raktažodžių kėlimas
Kai puslapis paleidžiamas ir galutinai sutvarkomas (tai atsitinka per 1-3 mėnesius nuo paleidimo), laikas pagalvoti apie uždarbį. Jūsų puslapis yra pardavimų vadybininkas, dirbantis net tada, kai jūsų tikrieji pardavimų vadybininkai miega ar laiką leidžia su šeima. Kaip virtualus pardavėjas susitvarko su savo darbu, priklauso nuo tekstų ir UX – informacijos išdėstymo. Kad darbo jis turėtų, reikia lankytojų. Tai galima padaryti užsakius Google Adwords reklamos arba dirbant su organine paieška. Ne visi raktiniai žodžiai parduoda. Kai kurie tik informuoja, edukuoja, bet neturi jokių komercinių intencijų.
Dėl to reiktų pasitelkti į pagalbą SEO specialistus, kurie padėtų išgryninti keletą pardaviminių raktažodžių. Tai dažniausiai ilgi raktiniai žodžiai, minintys kainas, pigumą, miestą, akcijas ir t.t. jų ieškantys žmonės yra labai motyvuoti pirkti, todėl pirmiausia vertėtų dirbti būtent su tokiais. Ilgus raktinius iškelti užtrunka kur kas mažiau laiko, be to tai kainuoja pigiau, kai mokate už kiekvieno raktinio žodžio patekimą į TOP10 ar TOP5. Kada atlikti šį SEO procesą? Kaip ir minėjome, po 1-3 mėnesių nuo puslapio paleidimo arba dar vėliau. Neskubėkite to daryti iš karto, nes galite sumokėti pinigus už tai, kad Google pats jus iškėlė, o SEO specialistai tik trynė rankomis ir stebėjo kas dieną gerėjančias pozicijas. SEO profesionalai jums reikalingi tada, kai tikrai reikia greitai ir efektyviai pasiekti rezultatų.
Apleisto SEO tvarkymas
Labai aktuali paslauga daugeliui verslų, kurie savo laiku bandė SEO daryti patys arba patikėjo abejotinos reputacijos specialistams. Jie pasiekė savo tikslų, pasiėmė pinigus ir atsisveikino. Po kelių mėnesių puslapis krito visose pozicijose be aiškių priežasčių. Dabar pats metas kviesti į pagalbą rimtus SEO specialistus, kurie padarys išsamią analizę ir nustatys, kas lėmė tokį pozicijų kritimą.
SEO specialistai paprastai išanalizuoja puslapio kodą, atgalines nuorodas ir stengiasi pašalinti neleistinus dalykus. Google po kurio laiko pamato pakeitimus, juos įvertina ir gali atšaukti savo skirtas bausmes puslapiams. Tai ilgas procesas, tad pasakyti, kiek jis užtrunka tiksliai – labai sunku. Vieniems susigrąžinti reputaciją užtrunka 1-2 mėnesius, kiti vargsta metus. Deja, pasitaiko atvejų, kai net SEO specialistai nuleidžia rankas ir rekomenduoja keisti puslapio adresą… Tai gali sužlugdyti verslą, todėl iš karto rekomenduojame rinktis SEO specialistus atsakingai ir mažiau užsiimti saviveikla.