Kaip atlikti puslapio SEO analizę patiems: konkurentų analizė

Išanalizavus konkurentus, nesunku suprasti kokią SEO strategija yra naudojama, todėl galima išsiaiškinti ar jie labiau dirba su turiniu ar atgalinėmis nuorodomis, o, galbūt, deda daugiau dėmesio į vidinį SEO. Įvertinus savo konkurentus, galima pasirinkti efektyvesnę strategiją savo verslui.

Šiame straipsnyje duosime keletą vertingų patarimų, kaip analizuoti savo konkurentus.

1 patarimas: identifikuokite konkurentus pagal raktinius žodžius.

Tai paprasta. Paimkite 5-10 pagrindinių savo raktinių žodžių ir įveskite juos į paiešką naršyklės Incognito rėžimu. Taip būsite atsijungę nuo savo Google paskyros ir matysite realų vaizdą, o ne tą, kurį matote, nes esate tam tikrų puslapių savininkas ar dažnas lankytojas.

Paanalizuokite pirmąjį 10 puslapių ir susirašykite puslapius, kurie yra jūsų konkurentai.

Gali būti, kad jūs konkuruojate ne su konkrečiomis įmonėmis, o su informaciniais portalais – rekvizitai.vz.lt, imones.lt, visalietuva.lt ir t.t. Juos pažymėkite Excelyje – prireiks nuolatiniam stebėjimui. Informacinius resursus, kurie nėra tiesioginiai jūsų konkurentai, išskirkite kitokia spalva. Su jais itin sunku konkuruoti, nes tai dideli rinkos žaidėjai, investuojantys kelis ar keliasdešimt kartų didesnes sumas į SEO, nei jūs.

Susirašykite atskirai įmonių puslapius. Taip pat atskirai susigrupuokite įvairių žiniasklaidos kanalų ir tinklaraščių nuorodas. Jos turi tendenciją gana drastiškai keisti pozicijas, todėl po mėnesio jų gali ten nebelikti iš viso. Tai irgi netiesioginiai konkurentai, su kuriais turėtumėte varžytis, jei ir jūs esate daugiau informacinis, nei pardavimų tinklalapis.

Po mėnesio paiešką pakartokite ir pasižymėkite naujas pozicijas.

2 patarimas: sekite konkurentų pozicijų kilimą ir kritimą.

Jei analizę atliekate kas mėnesį, tikriausiai pastebėsite, kaip kyla ir leidžiasi jūsų konkurentai. Atkreipkite dėmesį į tuos, kurie iš pirmų pozicijų krito į antrą puslapį. Patikrinkite, ar jie tebėra antrame puslapyje, ar jau nukrito dar žemiau. Jei taip atsitiko, reiškia jų SEO strategija dėl kažkokios priežasties nepasisekė ir konkurentas buvo pašalintas iš pirmojo puslapio.

Vis dar nesvarbu, ar jūs esate pirmame puslapyje, ar ne. Čia jūs analizuojate konkurentus ir bandote išsiaiškinti, ką jie daro.

3 patarimas: sekite konkurentų domeno informaciją.

Kai pastebėsite, kad kai kurie puslapiai yra nuolatiniai jūsų konkurentai, pabandykite išsiaiškinti daugiau apie jų domenus:

  1. DA ir PA. Juos sužinosite pasinaudoję nemokamu MOZ įrankiu.
  2. Domeno amžius ir praeitis. Tai galima padaryti su puikiu įrankiu https://web.archive.org. Įveskite konkurentų domeną ir pamatysite, kaip jų puslapis atrodė kai tik buvo paleistas. Labai įdomu stebėti, kaip jis keitėsi. Šis įrankis parodo tik kaip keitėsi domenas, tikslaus amžiaus jis nerodo. Kiti domeno nustatymo įrankiai yra gana netikslūs, todėl reiktų pasitikėti tuo, kuris parodys amžių, arčiausiai Archive.org. Kuo senesnis domenas, tuo Google jį geriau vertina.
  3. Domenų atgalinės nuorodos. Čia reiktų panaudoti vieną ir tą patį įrankį atgalinių nuorodų paieškai. Ahrefs.com, SEMrush.com ar Backlinkwatch.com – nesvarbu. Tikslų atgalinių nuorodų skaičių žino tik jų administratoriai. Trečių šalių įrankiai fiksuoja tikrai ne viską. Bet kuriuo atveju, atgalinių nuorodų skaičius dar nieko nereiškia.
  4. Konkurentų atgalinių nuorodų DA ir PA. Paimkite keletą konkurento atgalinių nuorodų ir patikrinkite jų DA ir PA. Jei jos didesnės, nei jūsų, nieko nuostabaus, kad konkurentai stovi aukščiau.
  5. Domeno IP. IP palyginkite. Gal kai kurie yra tie patys? Gali būti, kad tie puslapiai yra laikomi viename serveryje, o tai reiškia, kad tai yra vienos įmonės puslapiai. Jei domenas yra laikomas užsienyje, gal konkurentai taikosi visai ne į Lietuvos rinką. Dabar yra nemažai patriotiškų verslininkų, kurie lietuvišką puslapio versija sukuria tik dėl to, kad patys yra lietuviai, nors dirba visam pasauliui.

4 patarimas: paanalizuokite konkurentų domeno atgalines nuorodas.

Kokios tai nuorodos? Iš kokių puslapių? Gal jos vien tik iš nuorodų katalogų, kuriuos Google nelabai aukštai vertina? O gal jie užsakinėja nemažai SEO straipsnių? Gal nuorodos yra kelios ir jos iš socialinių tinklų? Ar nuorodos yra iš populiarių žiniasklaidos puslapių? Peržiūrėkite ir nuorodų temą – ar ji artima jūsų konkurentų puslapiui. Jei ne, tai nėra labai gerai.

Nuorodos forumuose tinklaraščių komentaruose – žemos vertės. Nuorodos straipsniuose ir susijusios tematikos puslapiuose – aukštos vertės. Jei nuoroda eina per visus puslapius, greičiausiai ji yra pirkta, tad anksčiau ar vėliau ji bus žemos kokybės ar net toksiška.

Išanalizavę kai kurias nuorodas aiškiai suprasite, kokių atgalinių nuorodų reikia jūsų puslapiui.

5 patarimas: paanalizuokite konkurentų puslapio vidinę optimizaciją.

Paspaudę CTRL+U pamatysite puslapio kodą. Paieškokite jame MetaTitle ir MetaDescription. Pasižiūrėkite, ar konkurentas naudoja Schema.org duomenis. Taip pat matysite, ar puslapis sukurtas su WordPress. Jei į paieškosite žodžio SEO, greičiausiai pamatysite, koks įskiepis yra naudojamas vidinei optimizacijai. All in one SEO pack ir Yoast yra populiariausi WordPress įskiepiai. Jei juos konkurentų puslapis turi, reiškia savo optimizacija rūpinasi pakankamai neblogai. Yra ir daugiau momentų, liudijančių apie vidinį SEO, bet čia jau kita tema.

Dar paanalizuokite konkurentų puslapio vidinius puslapius. Ar juose pakankamai teksto, ar puslapiai tarpusavyje susieti nuorodomis. Jei tai el. parduotuvė, ar aiški navigacija ir kategorijos. Visa tai svarbu lyginant su jūsų puslapiu. Kai taip paanalizuosite bent 10 svarbiausių konkurentų, pradėsite matyti tam tikrus sąlyčio taškus ir galėsite nesunkiai įvertinti, ko reikia jūsų puslapiui.

Konkurentų puslapiui labai svarbu turėti gerus tekstus. Bet apie tai kitame straipsnyje.

Svarbu, kad pamatytumėte, ką daro lyderiai gerai ir blogai, kad galėtumėte vengti tam tikrų veiksmų.