Turinys yra karalius – gana nuvalkiota bet aktuali frazė. Kiekviename tinklalapyje karalius yra skirtingo lygio. Jūsų tikslas – išsiaiškinti, ar jūsų karalius nėra kvailas ir nuogas.
Darant savo konkurentų turinio analizę, reikės skirti laiko įsigilinti į jų turinį. Būtina atidžiai stebėti kas su juo daroma, kokios temos, raktažodžiai naudojami. Norint iškilti aukščiau konkurentų, reiki, kad Jūsų turinys būtų dar geresnis. Žinoma, viskas priklauso nuo galimybių ir finansų.
Turinio apimtis
Pirmiausia, ką turite padaryti, susirinkti vis turinį į atskirus dokumentus. Ne į vieną, o į atskirus. To reikia, kad aiškiai matytumėte kiekvieno puslapio apimtį.
Jei jūsų puslapyje yra tik 2 sakiniai, tai greičiausiai blogai. Tikrai reikia daugiau teksto. Kiek? SEO ekspertai pasaulyje ginčijasi, koks turinys yra geras ir rodomas aukštai. Įvairūs tyrimai rodo, kad tai yra 2000 žodžių turinys. Deja, ne vienas SEO ekspertas Lietuvoje patvirtino, kad tokios apimties turinio pozicijos menkai skiriasi nuo 500 žodžių turinio puslapio pozicijų. Tai reiškia, kad Google vertina ne pagal dydį, o pagal kitus kriterijus.
Optimalus turinys – 250-750 žodžių priklausomai nuo jo tikslo. Kodėl tokie skaičiai? Atsakymas paprastas – 250 žodžių žmogus perskaito per minutę, o 750 žodžių – per 3 minutes. Tik laiko galima skirti skaitymui, aišku, jei tik turinys užkabina savo aktualumu ir formatavimu.
Turinio formatavimas
Google kreipia dėmesį į H1, H2, H3 atributus, nuorodas ant tam tikrų raktinių žodžių, citatas (jos dažniausiai nukopijuotos iš kitų puslapių), pajuodintas frazes. Taip Google robotai aiškiai mato iliustracijas. Ypač tas, kurios turi aiškų ALT tekstą. Dar Google mato, ar turinyje yra įterpta trečių šalių kodo. Tai gali būti Google Docs dokumentas, Youtube video, socialinių tinklų įrašai ir t.t. Visa tai yra laikoma vertinga, nes puslapio lankytojui yra pateikiama įvairi informacija, kurios tikslas – suteikti naudos, įtraukti.
Ar jūsų turinys turi iliustracijas ir video klipus? Jei ne, tai pasistenkite, kad jie atsirastų.
Vidinės nuorodos
Ar jūsų puslapio tekste yra nuoroda į kitus vidinius puslapius, kurie yra susiję temiškai? Jei ne, geriau jie būtų, nes Google labai daug dėmesio skiria vidinėms nuorodoms. Ypač tose svetainėse, kuriose turinio yra daug.
Kodėl Delfi ir kiti žiniasklaidos kanalai straipsniuose kartais pateikia nuorodas į automatiškai sugeneruotus straipsnių sąrašus pagal tam tikrą temą? Tam, kad Google matytų vidines nuorodas ir jas skaičiuotų.
Raktiniai žodžiai
Apie raktinius žodžius jau rašėme. Reiktų priminti, kad Google stebi ir skaičiuoja raktinius žodžius tekste. Jų turi būti bent trys: MetaTitle, H1 arba H2 puslapio pavadinime ir tekste. To visiškai pakanka, kad Google robotas suprastų, apie ką yra puslapis.
Ar tekste yra ilgųjų raktinių žodžių? Jei taip, viskas gerai, bet jų nebuvimas sumažina galimybę puslapį pasiekti per paieškos puslapius.
Ar tinklalapyje yra galimybės jį plėsti horizontaliai?
Ar galima bet kada pridėti naujų vidinių puslapių? Tai horizontali plėtra, kai tinklalapis plečiasi į dydį, o ne atvirkščiai – visas turinys sukraunamas į vieną puslapį ir jis ilgėja vertikaliai. Tokia galimybė reikalinga siekiant sukurti naują paslaugą ir ją aprašyti.
Patarimas: Paslaugų skyrelį išskirstykite į atskirus paslaugų puslapius. Tai reiškia, kad kiekviena paslauga yra aprašyta atskirai ir gali tapti nukreipiamuoju puslapiu (landing page), į kurį galima vesti lankytojus iš paieškos ir iš mokamos reklamos Facebooke ar per Google AdWords.
Dar vienas svarbus momentas – ar kontaktiniai duomenys pateikiami kiekviename vidiniame puslapyje, ar jų reikia eiti ieškoti kažkur nukištų į kampelį ar tinklalapio apačioje.
Taip atliksite gana išsamią turinio analizę. Stebėkite ką daro jūsų kaimynai, kad geriau suprastumėte ko Jums gali trūkti. Visada galima tekstą grąžinti atgal, į seną versiją, todėl nebijokite eksperimentuoti ir ieškoti optimaliausio formato.