Greičiausiai išgirdus žodį brendas, nesunku pradėti vardinti pavadinimus, tačiau brendas nėra tik žodis ar kokią nors įmonę primenantis logotipas. Tai yra daug gilesnę reikšmę turintis apibrėžimas, kuris apima visas asociacijas, kurios kyla paminėjus tam tikrą pavadinimą, parodžius ženklą ar logotipą.
Šiuo metu brendas jau tampa svarbus ne tik verslui, bet ir žmonėms (vartotojams), tačiau norint jį sukurti, reikia nemažai laiko ir žinių. Brendas – tai ne tik pavienis logotipas, produktas, pakuotė, paslauga ar organizacija. Tai viskas – ir simbolis, ir dizainas, ir vardas, ir garsas, ir reputacija, ir emocija, ir darbuotojai, ir dar daugiau visko, kas atskiria vieną dalyką nuo kito ir ilgam išlieka vartotojo sąmonėje.
Atpažįstamas ir mylimas brendas – svarbus įmonės sėkmei. Brendas turi atspindėti komunikaciją ir patirtį per tam tikrus elementus:
- Aplinką (pavyzdžiui, vitrinos ar biuro)
- Spausdinimo būdą, šriftą, įpakavimą
- Internetinę svetainę ir reklamos internete būdus
- Socialinę mediją ir turinio marketingą
- Pardavimus ir klientų aptarnavimą
Kokie yra brendo privalumai?
- Brendas leidžia lengviau pasirinkti paslaugą ar prekę. Vartotojai žino, jog brendas pasižymi kokybe.
- Kuria asmeninį įvaizdį. Tam tikrų itin gerai žinomų prekių ar paslaugų vartojimas gali atskleisti socialinį statusą.
- Sukuria pridėtinę vertę, t. y. didesnis pardavimų skaičius ir kaina didina pelną.
- Skatina pasitikėjimą. Brendas asocijuojasi su kokybe, nes brendą kuriantys rinkos dalyviai siekia išsaugoti savo vardą ir gerą reputaciją. Tai vartotojams siejasi su patikimumu ir patirtimi.
- Skatina vartotojų lojalumą. Jei vartotojas yra patenkintas produkto kokybe, dažniausiai jis jam išlieka ištikimas ilgam.
- Brendas tarsi nemokama reklama. Kokybišką, patikimą gaminį, turintį garsų vardą, žmonės linkę rekomenduoti draugams ir pažįstamiems. O tai Jums nieko nekainuoja!
- Suteikia galimybę į rinką lengviau įvesti naujus produktus (prekes ar paslaugas). Kadangi brendas yra neatsiejamas nuo kokybės ir geros reputacijos, tai vartotojai dažnai pasitiki ir drąsiai vartoja naujus jo siūlomus produktus.
Brendo kūrimo etapai
Visų pirma, norime atkreipti Jūsų dėmesį, kad kuriant brendą labai svarbūs tam tikri kriterijai – išskirtinumas, originalumas ir aktualumas vartotojui. Svarbu, kad brendas skatintų vartotojus atkreipti į jį dėmesį ir patenkintų vartotojų poreikius bei lūkesčius.
Tačiau tai dar ne viskas, nes egzistuoja pagrindiniai brendo kūrimo etapai, į kuriuos privalu atsižvelgti. Vis dėlto, ne visų sąlygų, kurios bus čia pateiktos, Jūs privalote laikytis, ne viskas, kas čia aprašyta, turi būti taikoma be išimties visiems, todėl jei kas nors neatitiks Jūsų vizijų ar tikslų, tai tikrai nereikš, kad nesukursite gero brendo.
Taigi pristatome esminius brendo kūrimo etapus ir tikime, jog jie palengvins Jūsų brendo kūrimo procesą.
- Susikurkite brendo viziją ir misiją. Brendo kūrimas ir prasideda nuo asmeninės vizijos ir misijos sukūrimo, kurių esmė – apibrėžti iškeltus tikslus. Viskas, pradedant nuo logotipo ir baigiant šūkiais, balsu, skleidžiamu pranešimu, turi atspindėti numatytas vizijas ir misijas. Tik jūs galite nuspręsti, kaip norite, kad viskas atrodytų. Ta vizija turi apimti 10, 20 ar netgi 50 metų.
- Atlikite bendrą situacijos analizę. Kai turite susiformavę aiškią viziją, apibrėžkite, kokia bus tikslinė auditorija. Nusistatykite ją ir kurdami brendą, neužmirškite, kokių tikslų norite pasiekti. Prie auditorijos turite pritaikyti tiek savo misiją, tiek skleidžiamą pranešimą, kad šie atitiktų konkrečius vartotojų poreikius.
Nustatant tikslinę auditoriją, kuriai kuriamas brendas, reikalingas konkretumas, todėl turėtumėte išsamiai išsiaiškinti vartotojų elgesį ir gyvenimo būdą. Pavyzdžiui, ar tai bus mamos, dirbančios iš namų, ar tai bus užsienyje studijuojantys studentai, o gal įdarbinimo specialistai? Sudarykite tikslų ir konkretų savo tikslinės auditorijos paveikslą ir tuomet kurkite brendą, kuris būtų suprantamas vartotojams ir susijęs su jų poreikiais.
Apibrėžti rinkos dalyvį, kuriam bus kuriamas brendas yra itin svarbu, nes atsižvelgiant į tai, ateityje turės būti ruošiamos ir marketingo strategijos, vertinamos stiprybės / silpnybės / grėsmės / galimybės bei analizuojama esama konkurencija.
- Ištirkite esamų brendų, susijusių su Jūsų produktu, nišas. Jūs neturite kopijuoti didžiųjų (autoritetingųjų) brendų, tačiau privalote atkreipti dėmesį į tai, ką jie daro itin gerai (veiksmingai), ir tai, kur klysta.
Išanalizuoti pagrindinius konkurentus yra tikslinga, nes tai atskleis Jums, kokie jų pasitelkti brendo kūrimo metodai buvo efektyvūs, o kokie – ne.
- Sukurkite gerą brendo logotipą ir šūkį. Kitaip tariant, skirkite laiko brendo stiliaus kūrimui.
Būkite pasirengę skirti daug laiko ir investuoti pinigų, kad sukurtumėte kažką išskirtinio. Tai itin svarbu, nes tiek logotipas, tiek šūkis bus matomi visur. Be to, būtent jie sukuria pirmąjį vartotojų įspūdį.
Turite sukurti individualų stilių, kuris bus matomas vizitinėse kortelėse, lipdukuose, įvairiuose leidiniuose, iškabose. Šiuo atveju svarbus ir internetinio puslapio dizainas ir pakuočių gamyba, ir pan.
- Apibrėžkite pagrindines Jūsų kurto brendo savybes ir privalumus. Nes atsižvelgdami į tai, vartotojai spręs, ar verta pasirinkti Jūsų siūlomą produktą.
- Formuokite savo brendo balsą, priklausomą nuo misijos, auditorijos ir rinkos. Tai nurodo, kas svarbu komunikuojant su vartotojais:
- Profesionalumas
- Draugiškumas
- Orientacija į paslaugas
- Reklama
- Informatyvumas
- Leiskite savo brendui spindėti. Klientams neįdomu tai, ką siūlo visi. Jie ieško patirtimi grįsto produkto, atitinkančio jų poreikius. Tai užtikrinti gali būti paprasta, jei:
- Tinkamai parenkate komunikacijos strategiją
- Nuolat dalijatės turiniu
- Pasakojate tikras, patirtimi grįstas, istorijas
- Patraukliai apibūdinate savo produktą
Tik sukūrus savo brendą, jį išlaikyti gali būti sunku. Todėl labai svarbu jį populiarinti ten, kur Jūsų tikslinė auditorija praleidžia daugiausia laiko.
- Brendo valdymas. Brendas turi atsidurti rinkoje, o tai geriausiai įgyvendinti padeda įvairios reklamos rūšys, viešųjų ryšių kampanijos ir pan.
Šiuo atveju turi būti užtikrintas domeno vardas ir internetinės svetainės, kurios padės Jums valdyti brendo pozicijas paieškos sistemose. Taip pat reikėtų pasinaudoti ir socialine žiniasklaida, kad galėtumėte valdyti savo brendą socialiniuose tinkluose.
- Sukurkite brendo skleidžiamą pranešimą. Kai brendas sukurtas, trumpai papasakokite vartotojams, kas Jūs esate. Tai turi būti 1–2 sakinių informatyvus pranešimas, susijęs su brendu. Svarbu – rengiant pranešimą akcentuoti ne KĄ Jūsų prekė ar paslauga gali, bet KUO ji yra svarbi ir reikalinga.
- Kontroliuokite ir prižiūrėkite savo brendą. Svarbu stebėti brendo „augimą“ ir tai, kaip tikslinė auditorija siejasi su Jūsų produktu.
- Integruokite savo brendą į kiekvieną savo verslo sritį. Jūsų brendas turi būti matomas ir atsispindėti visur, kad jį nuolat matytų vartotojai.
- Likite ištikimi savo brendui. Nepulkite keisti savo brendo į ką nors, kas atrodo efektyviau. Negalima nuolat keisti savo brendo, nes tai daro neigiamą poveikį Jums klientų atžvilgiu.
- Būkite didžiausias savo brendo šalininkas. Būkite savimi. Jūs turite išsiskirti iš konkurentų.
Brendo kūrimas reikalauja nemažų investicijų ir pastangų, tačiau stengtis verta, nes visa tai ilgainiui atsiperka.
Comments are closed.