SEM (angl. Search Engine Marketing) yra dar ne visiems gerai žinoma sąvoka, tačiau viešojoje erdvėje jau galima pastebėti nemažai diskusijų apie tai kuo SEM skiriasi nuo SEO. Norite ir Jūs geriau susipažinti su marketingo strategijomis, kurios gali pritraukti daugiau lankytojų į Jūsų svetainę ir padidinti pardavimus? Straipsnyje pateiksime Jums visą reikalingą informaciją apie SEM efektyvumą ir skirtumus nuo SEO.
Kas yra tas SEM?
SEM trumpinys apima mokamą reklamą ir SEO, todėl tai yra itin efektyvus reklamos būdas. Kitaip sakant, SEM yra paieškos sistemų marketingas, kuris leidžia pritraukti daugiau lankytojų į svetainę perkant reklamą, kuri rodoma paieškos sistemose. Tuo pačiu metu dirbama ir su SEO, kuris užtrunka kiek ilgiau, tačiau atneša ilgalaikius rezultatus. SEO kartu su mokama reklama gali puikiai vienas kitą papildyti ir atnešti naudos.
Mokant už reklamą, galima nusipirkti norimą poziciją savo svetainei paieškos sistemoje. Taip automatiškai pritraukiama daugiau vartotojų užeiti į svetainę, todėl lygiagrečiau daugėja ir pačių pardavimų. Iš esmės, SEM yra greitesnis ir brangesnis būdas atsirasti paieškos sistemos rezultatų viršuje, nes kol pasieksite rezultatus su SEO, labiau matomais padės tapti mokama reklama.
Dažniausiai pasirenkama mokama reklama yra būtent Google Ads, nes Google paieškos sistema naudojasi daugiausiai žmonių. Naudojantis Google Ads ir iškėlus savo reklamą į aukščiausias pozicijas, reikės mokėti už kiekvieną pritrauktą paspaudimą.
Kodėl SEM efektyvus?
Pirmiausia, SEM, kaip minėta, yra labai greitas būdas užimti aukštesnes pozicijas paieškos sistemoje, neįdedant daug pastangų. Kasdien internete paslaugų ar prekių ieško labai daug žmonių ir labai didelė dalis jų nueina tik į tas svetaines, kurios yra aukščiausiai, nes jos matomos, lengvai pasiekiamos ir atrodo kur kas patikimesnės. SEM leidžia nesunkiai nukreipti tikslinę auditoriją į Jūsų svetainę.
Iškelti svetainę į aukštesnes pozicijas galima ir su SEO, tačiau svetainės optimizavimas bei rezultatų pasiekimas užtrunka ilgiau. Nors SEO užtikrina ilgalaikį rezultatą, tačiau prireikus greito tikslo pasiekimo ir negalint laukti ilgiau, pasirenkamas SEM. Taip pat SEM apsimoka pasirinkti ir tuomet, kai yra raktažodžių, kuriais remiantis svetainė nėra indeksuojama arba jų neverta naudoti atliekant SEO optimizaciją. Tuomet mokama reklama gali padėti atsirasti aukštose paieškos sistemos pozicijoje su Jums aktualiais raktažodžiais.
Kokie yra SEO ir SEM skirtumai?
Šių strategijų panašumai akivaizdūs, todėl ne visada lengva suprasti ką rinktis yra geriau. Kad būtų lengviau apsispręsti, pabandysime kuo aiškiau išskirti didžiausius skirtumus.
- Su SEO Jums nereikia mokėti už tai, jog vartotojai užeis į Jūsų svetainę. Su SEM mokama už kiekvieną vartotojo paspaudimą ant Jūsų skelbimo.
- SEO rezultatai yra organiški, tačiau jų tenka palaukti kur kas ilgiau nei SEM rezultatų.
- Su SEO neišeina nustatyti šalies, miesto ar regiono, kuriuose norite, jog Jūsų svetainė būtų rodoma aukščiausiose pozicijose. Su SEM galima pasirinkti kur reklama turėtų būti rodoma.
- Su SEO pasiekiami rezultatai įprastai tenkina ilgiau nei su SEM.
- Svetainės, kurios naudoja mokamą SEM reklamą atrodo ne tokios patikimos vartotojams kaip organiškai aukštas pozicijas užimančios svetainės.
Nesunku pastebėti, kad abu pasirinkimai turi savų pliusų ir minusų, todėl rinktis reikia pagal savo turimus lūkesčius bei prioritetus. Abu iškilimo Google paieškoje būdai yra veiksmingi ir gali atnešti realios naudos. Į viską reikėtų žiūrėti paprastai – jei reikia greitų rezultatų, verta rinktis SEM, tačiau siekiant ilgalaikių rezultatų, geriau pagalvoti apie SEO. Taip pat geriausiems rezultatams pasiekti, galima derinti abi šias strategijas.
SEM ir SEO derinimas
Renkantis tiek SEO, tiek SEM paslaugą užtikrinamas didžiausias įmanomas srautas į Jūsų svetainę iš paieškos sistemos. Taip pat verta žinoti, jog kokybiškai atliktas vidinis SEO gali turėti įtakos ir mokamai reklamai – tai reiškia, kad galima patekti į aukštas pozicijas mokant šiek tiek mažiau, kai bus naudojamas SEM. Atliekant SEO, kol laukiami organiški rezultatai, galima investuoti į mokamą reklamą, o pasiekus rezultatų su SEO, galima mokamą reklamą tiesiog nutraukti – taip užsitikrinsite, jog visada esate geriausiose pozicijose.