Kategorijų puslapiai el. parduotuvėse – kaip pagerinti jų SEO

Elektroninių parduotuvių savininkai dažnai galvoja, jog tam, kad jų svetainės gautų geras pozicijas paieškos sistemose, reikia investuoti beveik milijonus. Iš tiesų, tiek pinigų tikrai nereikia ir daugeliui pačioje pradžioje labai padeda tvarkingas pagrindinių kategorijų puslapius. Jei nežinote kaip tą padaryti, tuomet verta paskaityti šį straipsnį, kuriame tai ir aptarsime.

Problema: kategorijų puslapiai – automatiškai generuojamas turinys

Didžiausią smūgį el. parduotuvių kategorijų puslapiai patyrė 2011-2013 metais, kai Google paleido algoritmo atnaujinimą, pavadintą „Panda“. Ta „Panda“ ieškojo automatiškai generuojamo ir nevertingo turinio ir jį mėtė iš paieškos, o tokiuose puslapiuose esančias nuorodas į kitus puslapius akylai sekė arba sumažino jų įtaką paieškos rezultatams. Šis algoritmas taikėsi ne į el. parduotuves, tačiau kliuvo ir joms. Paskutinis žinomas atnaujinimas įvyko 2015 metais, o tada Panda atnaujinama nuolatos, bet apie tai niekas nebeskelbia. Visi SEO specialistai žino, kas yra „plonas“ turinys (thin content) ir kad jo reikia vengti.

El. parduotuvės tokio „plono“ turinio turi pakankamai daug. Tai kategorijų puslapiai, kurie yra generuojami automatiškai. Maža to, galima rankomis sukurti tokių puslapių panaudojant tam tikrus raktinius žodžius, pavyzdžiui „LED televizoriai pigiau“. Daug kas tokius puslapius vadina nukreipimo puslapiais (landing page), bet deja, tai tik pavadinimas. Iki tikro nukreipimo puslapio, kurio tikslas yra parduoti, bet kuriai kategorijai yra gana toli…

Kaip šią situaciją galima pakeisti?

Sprendimas: sukurti įtraukiančius ir naudingus kategorijų puslapius

Ką reiškia „įtraukiantis“ (angliškai naudojamas engaging terminas)? Tai reiškia, kad lankytojas yra motyvuojamas perskaityti visą puslapį, paspausti ant tam tikrų elementų (mygtukų, įvertinimo skaičių ar žvaigždučių, apklausos atsakymo variantų ir t.t.), parašyti komentarą ar prekės įvertinimą, peržiūrėti vaizdo klipą.

Ką reiškia „naudingas“? Vartotojui nauda gali būti labai įvairi. Perskaitęs informaciją apie prekių grupę, jis galbūt iš viso paliks tą parduotuvę. Dažniausiai ta nauda įsivaizduojama kaip „pirkėjo gidas“. Patarimai, kaip išsirinkti vieną ar kitą prekę. DUK turinys taip pat naudingas, kai kelių klausimų-atsakymų forma pateikiama esminė informacija apie prekes ar jų grupes. Be abejo naudingas yra mokomasis video klipas, ypač, jei jis sukurtas tos pačios parduotuvės, o ne pasiskolintas iš angliškų ar rusiškų Youtube kanalų. Aišku, tai kainuoja šiek tiek laiko, tačiau itin aukšto profesionalumo čia nereikia, tad pakanka ir telefonu darytų įrašų.

Idealaus kategorijos puslapio pasiūlymas

Mūsų reikalas yra pasiūlyti, o jūsų – to pasiūlymo atsisakyti… Aišku, tokia vizija tinka tikrai ne visoms parduotuvėms, bet juk galima pasvajoti, ar ne? Iš SEO perspektyvos, idealus kategorijos puslapis turėtų atrodyti taip:

  1. Redaguojamas pavadinimas. Dabar įprasta, kad el. komercijos turinio valdymo sistema paima kategorijos pavadinimą ir jį deda į MetaTitle. Būtų idealu, kad ir MetaTitle ir kategorijos puslapyje esantis H1 pavadinimas būtų redaguojami atskirai. Tada jis gali būti keičiamas, pateikiama kokia akcinė informacija, panaudojami ilgesni raktiniai žodžiai.
  2. SEO tekstas, pristatanti prekes. Po pavadinimu galėtų būti pateikiamas neilgas SEO tekstas, kuriame būtų paaiškinama, kokios prekės yra pristatomos šioje kategorijoje, į ką reiktų atkreipti dėmesį. Taip pat šiame tekste būtų ir nuolaidų informacija bei kvietimas pirkti. Toks tekstas neturėtų būti didelis. Priklausomai nuo šrifto dydžio, jis galėtų užimti 5-8 eilutes, arba iki 100 žodžių.
  3. Prekių katalogas. Tai klasikinis prekių katalogas su kainomis, galbūt šiek tiek techninės informacijos, prekių rikiavimo galimybėmis, paieška. Čia nieko keisti nereikia, nes su šia užduotimi el. komercijos TVS tvarkosi puikiai.
  4. Pirkimo gidas. Po prekių katalogu galėtų eiti neilgas iliustruotas pirkimo gidas. Jis gali būti tekstinis, arba vaizdinis. Juk skaidrių karuselę galima nesunkiai įdėti ne tik pradiniame puslapyje, net ir vidiniuose. Tai technologiškai tikrai nesudėtinga. Pirkimo gidas galėtų būti 200-500 žodžių apimties.
  5. Perkamiausios/geidžiamiausios/žiūrimiausios prekės. Tai papildoma prekių karuselė, kurioje pateikiama galimybė įsigyti „einamiausias“ prekes. Ar jos iš tikrųjų populiariausios, ar tiesiog prekybininkai nori kuo greičiau jas išparduoti – kiekvienos parduotuvės pardavėjų reikalas. Bet vartotojas į jas dėmesį tikrai atkreips.
  6. Pirkėjų atsiliepimai. Niekas juk netrukdo surinkti į 3-4 stulpelius paskutinių pirkėjų atsiliepimų ir nurodyti, kokioms prekėms jie buvo parašyti. Taip pat galima parodyti pirkėjų labiausiai vertinamas prekes. Jei tai tekstiniai atsiliepimai, jie užims dar 100-200 žodžių.
  7. Keli klausimai-atsakymai apie prekes ir jų įsigijimą, garantinį aptarnavimą ir t.t. Tai papildomi 200-300 žodžių.
  8. Mokomasis video arba video galerija. Vienas ar keli video apie parduodamas prekes, jų pasirinkimo kriterijus ir t.t. Video rodomi tiesiai iš puslapio, tai ne išeinančios nuorodos. Panašiu principu galima įdėti ir fotogaleriją, jei tai su interjeru, mada susijusios prekės, kurių privalumus geriausia iliustruoti rodant jų panaudojimo idėjas.
  9. Naudinga informacija. Keli sakiniai, kur dar galima rasti papildomos informacijos. Čia galima pateikti ir išeinančias nuorodas (pageidautina ne „nofollow“) kad ir į gamintojo puslapius, Wikipedijos straipsnius, naujienas žiniasklaidoje, tinklaraščių įrašus ir t.t. Tai papildomas 100 žodžių.
  10. Kontaktinė informacija. Raginimas susisiekti, jei kyla klausimų telefonu arba el. paštu. Neatmeskite to faktu, kad kai kurie pirkėjai norės paplepėti prieš užsisakydami prekę. Dėl to jiems reikia liepti paskambinti.

Greičiausiai pastebėjote, kad visas tekstines dalis apibrėžiame rekomenduojamais žodžių kiekiais. Suskaičiuokime: 100 žodžių SEO tekstas, 200-500 žodžių pirkimo gidas, 100-200 žodžių pirkėjų atsiliepimai, 200-300 žodžių DUK, dar 100 žodžių naudingos informacijos. Visa tai yra 700-1200 žodžių teksto! Tai yra pakankamai daug, kad būtų galima peržiūrėti, kokie raktiniai yra naudojami tekste ir juos sėkmingai optimizuoti. Galima pastebėti, kad šiuo metu dažnai užsakinėjami trijų šimtų žodžių tekstai, kurie yra įkeliami po prekėmis, tačiau jie turi labai mažai vertės, nes daugelis paskaito tik pirmus du sakinius, todėl likusi dalis teksto tampa nieko verta.

„Tai didelė investicija“, – sako el. parduotuvės savininkai. Niekas nesako, kad reikia visas kategorijas padaryti tokias iš karto. Pakaktų, jei per mėnesį taip susitvarkytumėte po 2-4 kategorijas. Jos turėtų būti atrenkamos pagal svarbumą ir prioritetus, nes jūsų tikslas – kuo didesni pardavimai.