„Jei verslas nematomas Google, jis nematomas niekur“ – sparčiai plintanti mintis, kuriai vis labiau ir stipriau norisi pritarti. Kodėl Google paieškos sistema tokia populiari? Atsakymas paprastas – nes ji turi itin dideles duomenų bazes ir yra suprogramuota taip, kad lankytojas nesunkiai rastų ieškomą informaciją. Šios paieškos sistemos populiarumą įrodo ir tai, kad ją pagrindine paieškos sistema laiko ir naudojasi daugiau nei 98 proc. interneto vartotojų. Tad kreipti dėmesį į savo svetainės pozicijų Google paieškos sistemoje gerinimą išties verta ir reikalinga. Vien patekti ir būti tarp paieškos sistemos rezultatų neužtenka, labai svarbu, kad būtumėte pirmuose jų puslapiuose, arba dar geriau – būti pirmame Google paieškos puslapyje.
KAIP PATEKTI Į PIRMĄ GOOGLE PAIEŠKOS REZULTATŲ PUSLAPĮ?
Vien susikurti interneto svetainę – nepakanka, reikia atlikti ir kitus veiksmus, kurie padės atsidurti Google paieškos rezultatuose. O svarbiausia – kuo tiksliau ir geriau tuos veiksmus atliksite, tuo aukštesnėse paieškos rezultatų pozicijose būsite. Tad pateikiame Jums esminius žingsnius, kuriuos turėtumėte padaryti. Visi jie labiausiai susiję su tinkamai naudojamais raktiniais žodžiais.
- Raktinius žodžius įtraukite į puslapio pavadinimo žymas (angl. title tags). Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad puslapio pavadinimų žymose naudojami raktiniai žodžiai – labai svarbus veiksnys, darantis įtaką Google paieškos reitingams. Be to, čia naudojami raktiniai žodžiai yra išskiriami (paryškinami), o tai akivaizdžiai padidina paspaudimų skaičių (angl. clickthrough rate, CTR).
- Raktinius žodžius įtraukite į puslapio turinį, t. y. į tekstus. Specialistų patarimas – raktinius žodžius vartokite saikingai, įterpkite juos natūraliai, kad tekstas būtų patrauklus ne tik paieškos sistemoms, bet ir lankytojams.
- Raktinius žodžius įtraukite į žymas, ypač į H1 žymą, nes tai ne tik reikalinga optimizavimui, bet ir padeda aiškiai apibrėžti svetainės turinį, struktūrą.
- Raktinius žodžius įtraukite ir į svetainės adresą, domeną. Specialistai teigia, kad jeigu į savo domeną įtrauksite raktinius žodžius, tai jau būsite padarę 30 proc. viso reikiamo darbo, kad patektumėte į pirmas Google paieškos rezultatų pozicijas.
- Raktiniai žodžiai, įtraukti į paveikslėlių tekstą ar pačius paveikslėlius – irgi laikomas privalumu.
Norint patekti į pirmąjį Google paieškos rezultatų puslapį, labai svarbūs ir tokie veiksniai kaip svetainės gyvavimo laikas, joje esamo turinio atnaujinimo dažnumas, autoritetingumas (svarbu, kad svetainė būtų pelniusi aukštą PageRank įvertinimą), nuorodos į kitas svetaines, autentiškas ir originalus turinys, tvarkingumas ir sklandus svetainės veikimas.
Jei išpildysite šias sąlygas, neabejotina, jog gausite aukštus Google paieškos svetainės įvertinimus ir atsirasite pirmuose paieškos rezultatų puslapiuose.
KODĖL VERTA BŪTI PIRMAME GOOGLE PAIEŠKOS REZULTATŲ PUSLAPYJE?
Niekas nedrįs pasiginčyti, kad dauguma interneto vartotojų, ypač tų, kurie visą dieną praleidžia prie kompiuterio, bent kelis kartus per dieną ieško informacijos internete (konkrečiau – Google paieškos sistemoje), tačiau dažniausiai jie peržiūri tik pirmą Google paieškos rezultatų puslapį. Tad, kokią naudą gausite Jūs, jei atsidursite pirmame Google paieškos puslapyje?
Pirmiausia, į savo puslapį pritrauksite daugiau lankytojų. Tai reiškia, kad Jūsų verslą atras ir nauji potencialūs klientai (pirkėjai), didės tikslinė auditorija ir kartu augs Jūsų pelnas. Google paieškos sistema patraukli savo veikimo principu – ji veikia taip, kad į svetainę atvestų tuos lankytojus, kuriems Jūsų pateikiama informacija yra aktuali, siūlomas produktas (prekė ar paslauga) yra reikalinga. Pavyzdžiui, jeigu prekiaujate automobiliais ar jų dalimis ir turite savo interneto svetainę, turite ją optimizuoti taip (t. y. įtraukti į ją ranktinius žodžius ir atlikti kitus reikiamus veiksmus), kad interneto vartotojai Google paieškai pateikę užklausą „automobiliai ir jų dalys“ matytų Jūsų interneto svetainę. Rezultatas – į Jūsų svetainę tiesiogiai ateina tiksliniai lankytojai, susidomėję Jūsų siūlomu produktu.
Antra, savo verslą nemokamai galėsite paversite matomu. Vienintelė sąlyga – turėti aukštas pozicijas Google paieškoje. Tikriausiai jau žinote, kad buvimas Google paieškoje neapmokestintas ir už pozicijas Google nebūtina mokėti, svarbiausia šiuo atveju įtikti paieškos sistemai ir savo svetainę kurti pagal Google reikalavimus, nes Google paieškos sistema savaime rikiuoja ir vertina interneto svetaines pagal tam tikrus kriterijus – svetainės turinį, patogumą naudotis, įkėlimo (užsikrovimo) ir veikimo greitį, populiarumą, lankytojų srautus ir t. t. Tad svarbiausia – žinoti kriterijus ir tinkamai sukurti savo svetainę, mėgautis aukštomis Google rezultatų pozicijomis ir būti matomais.
Trečia, specialistų teigimu, tos interneto svetainės, kurias lankytojai mato ir randa pirmame Google rezultatų puslapyje, turi didesnį autoritetą ir vartotojai jomis labiau pasitiki, vertindami jų atitiktį jų poreikiams. Tai reiškia, kad būti pirmame Google rezultatų puslapyje verta, nes tai kuria teigiamą, Jums palankų Jūsų verslo (ar įmonės) įvaizdį.
Ketvirta, buvimas pirmame Google paieškos rezultatų puslapyje didina tikimybę, kad vartotojai nupirks Jūsų siūlomą produktą (prekę ar paslaugą), nes ji labiausiai atitiks jų pateiktą užklausą ir geriausiai atitiks jų poreikius bei norus. Be to, atlikti tyrimai pagrindė, kad dažniausiai taupydami savo laiką lankytojai peržiūri tik pirmą paieškos rezultatų puslapį ir produktą išsirenka iš jame esančių svetainių.
Penkta, pirmame Google paieškos rezultatų puslapyje esančios svetainės itin gerai vertinamos lankytojų. Visų pirma, tos svetainės sukurtos taip, kad atitiktų Google reikalavimus, t. y. unikalus turinys, aiški jų struktūra, jos greitai įkeliamos (užkraunamos), pritaikytos išmaniesiems įrenginiams ir pan. (priešingu atveju, jos nebūtų pelniusios aukštų pozicijų paieškoje). Taip pat jos patogios naudoti, nes nereikalauja iš vartotojų laiko (jie reikiamą svetainę mato pirmame puslapyje) ir pastangų (nereikia ilgai naršyti internete, kol ras labiausiai užklausą atitinkančią svetainę).
Drąsiai galime teigti, kad Google paieškos sistema – efektyviausias lankytojų srauto šaltinis ir interneto svetainės populiarumo didinimo įrankis, kuriuo verta pasinaudoti tam, kad galėtumėte džiaugtis jo teikiama nauda, turinčia įtakos verslo sėkmei.