Koks gi tas „kokybiškas turinys“, kurio reikalauja Google

Apie tai, kad tam, jog rezultatai Google butų geri reikia kokybiško turinio greičiausiai girdima nuolatos. Tai kartoja ir internetinių svetainių kūrėjai, SEO specialistai ir net pats Google. Visi ragina sutelkti savo dėmesį būtent į kokybišką turinį, tačiau ne visiems pilnai aišku kas yra tas kokybiškas turinys.  Ar Delfi.lt naujiena – kokybiškas turinys? Jei taip, kodėl po savaitės jo jau neberandame? Be to, verslo interneto svetainė nėra naujienų portalas, tad tokio tipo turinys čia iš viso netinka. Kaip paaiškinti tekstų rašytojui, kokios kokybės jums reikia, kad įtiktumėte ir Google reikalavimams, ir savo lankytojams?

Koks jūsų turinio tikslas? Jei „kad būtų raktažodžiai ir kad rastų Google“, jis bus rašomas vienaip, bet jei „kad lankytojai spaustų UŽSAKYTI mygtuką“, toks turinys turi būti visiškai kitoks. Pirmiausia nusistatykite turinio tikslą, o jau tada bus galima su rašytoju aptarti, koks turinys jums reikalingas. Tikslai gali būti įvairūs:

  • Informavimas apie faktą – mes teikiame tokią paslaugą. Ji skirta tokiai ir tokiai auditorijai ir sprendžia tokias problemas.
  • Nuomonės formavimas – kodėl turėtumėte rinktis mūsų paslaugą, o ne konkurentų.
  • Pardavimas – spauskite mygtuką UŽSAKYTI, kuris nuves jus prie kontaktų formos. Galite viso turinio ir neskaityti, svarbu, kad mygtuką paspaustumėte…
  • Diskusija – paskaitėte ir parašykite, ką manote, ko trūksta, kuo skundžiatės. Jei po turinio nėra tam sąlygų, prašom apsilankyti socialiniuose tinkluose ir ten pareikšti savo nuomonę.
  • Geras laiko praleidimas – paskaitėte, pasižiūrėjote video, nuotraukų galeriją, pasijuokėte, pasišypsojote ir smagiai atsikratėte 10-20 savo gyvenimo minučių. Valio! To ir siekėme, rytoj ateikite dar – bus daugiau geros nuotaikos.
  • Edukacija – perskaitėte tekstą ir išmokote kažką pasidaryti patys. Jei neišmokote, tai žinosite, kurį puslapį atsiversti, kai prireiks. Rašote referatą? Nepamirškite pacituoti ir pateikti nuorodos į šaltinį.

Yra ir daugiau smulkių tikslų, tačiau minėtieji šeši – pagrindiniai.

Kurį tikslą turi įgyvendinti turinys jūsų puslapyje?

Jei esate elektroninė parduotuvė, natūralu, kad turinys turi parduoti. Bet ne visas. Kai kurie puslapiai gali edukuoti (pavyzdžiui, instrukcija, kaip efektyviau panaudoti tam tikrą parduodamą prekę), taip pat ir formuoti nuomonę, ypač, jei dar lankytojas neapsisprendęs – reikia tokio daikto, ar ne.

Jei esate paprastas B2B puslapis, jums greičiausiai pakaks informacinio turinio. Galbūt dar prireiks pardavimo, nes nuomonę keis potencialaus kliento skambučio laukianti vadybininkas, pasiruošęs krūvą prezentacijų ir standartinių el. laiškų atsakymų į beveik visus klausimus.

Jei esate tam tikrų prekių atstovas, greičiausiai užsiimsite ne tik informavimu ir pardavimais, bet ir edukacija – bandysite žmonėms aiškinti, kaip jūsų prekė veikia, kuo ji pranaši, kaip efektyviai ji susidoroja su problemomis ir t.t. Jei prekė vis dar tobulinama, tikrai bandysite įtraukti skaitytojus į diskusiją, kad galėtumėte planuoti versiją 2.0.

Geras laiko praleidimas su verslu retai kada susijęs. Toks turinys sutinkamas pramoginiuose puslapiuose. Nebent esate grožio industrijos atstovai. Įstabių nuotraukų galerija, gražus video tinklaraščio straipsnyje tikrai padės jūsų lankytojams gerai praleisti laiką. Toks turinys turi ir kitą paslėptą tikslą – populiarinti jūsų prekės ženklą. Arba ne tokį jau ir kilnų – didinti CPC reklamos parodymus ir paspaudimus.

Kai tikslas jau aiškus, galima prieiti prie paties turinio paruošimo.

Kokybiškas turinys yra

  • Tikslus ir teisingas. Jame nepateikiami netikslūs faktai, nebent esate mokslinės fantastikos mėgėjų svetainė ir kuo įspūdingesni fantazijos šuoliai visiems labai patinka. Iš esmės kokybiškas turinys negali meluoti. Šventas melas galimas… Kaip šventai meluoti papasakos bet kuris pažįstamas gydytojas.
  • Paremtas faktais, o ne išmone. Skaitydami straipsnį tikitės, kad bus pateikti tam tikri statistiniai duomenys su nuorodomis, iš kur jie paimti. Taip, statistika galima manipuliuoti, tačiau čia jau kita istorija.
  • Su citatomis iš autoritetingų žmonių. Ekspertų nuomonė yra svarbi. Jei tų nuomonių yra kelios ir jos gana skirtingos – dar geriau. Aišku, komerciniuose tekstuose ekspertai yra iš tekstų užsakovų.
  • Su originaliomis iliustracijomis. Jei pamatote lietuviškame puslapyje besišypsantį kiną, arabą ar verslininką iš Afrikos, 99 procentai tikimybė, kad nuotrauka nevaizduoja tos įmonės darbuotojų ir buvo nupirkta iš paveikslėlių duomenų bazės. Originalios iliustracijos yra tos, kurias daro patys įmonės atstovai ar samdyti fotografai. Čia net nekokybiškos iliustracijos gali būti atleidžiamos tam tikrais atvejais.
  • Neprikištas raktažodžių. Nieko nėra baisiau, kai atsiverti didelį straipsnį, o pirmoje pastraipoje jau puikuojasi „sarvuotos durys vilniuje pigiau internetu“. Google kuo puikiausiai supranta, kad straipsnis apie duris iš Metatitle ir poros paryškintų antraščių, nuotraukų ALT tekstų ir kitų mažai kam pastebimų smulkmenų. Tikrai nereikia rašyti švepla kalba ir dar netaisyklingai. Toks SEO straipsnis nesulauks daug skaitytojų.
  • Suskaldytas dalimis. Internete ilgus tekstus skaityti yra sunku. Dėl to reikia tekstą tinkamai formatuoti – suskaldyti pastraipomis, tarp jų įterpti didesnes antraštes, pageidautina panaudojant H2, H3 atributus. Tada ir lankytojas iš karto pamatys svarbiausią informaciją, ir Google bus aišku, apie ką čia kalbama.
  • Tinkamai suformatuotas. Tekste turi būti sąrašas, lentelė, numeruotas sąrašas, keletas pajuodintų vietų. Tam tikras tekstas gali būti išskirtas kaip citata (tam naudojamas specialus kodas). Visa tai – teksto formatavimas. Ištisinis tekstas neatrodo kokybiškas, net jei jis ir naudingas skaitytojui.
  • Su video klipais. Daugeliui patinka pasižiūrėti susijusį video užuot dar perskaičius 2 puslapius teksto. Tas pats taikytina ir nuotraukų galerijoms, bei PDF prezentacijoms (jas reiktų rodyti puslapyje, o ne palikti nuorodą atsisiuntimui).
  • Su komentavimo galimybe. Po turiniu turi būti galimybė ji komentuoti. Arba nuoroda į Facebook puslapį, kur žmogus gali pareikšti savo kritišką nuomonę. Įmantrių komentavimo įrankių ne visada reikia. Tiesiog tokia galimybė turi būti, nes diskusija gali būti pakreipiama norima linkme, net jei ji ir prasidėjo ne nuo visai teigiamų dalykų.
  • Optimizuotas mobiliesiems įrenginiams. Labai svarbu, kad turinys tinkamai atrodytų ir mažame telefono ekrane. Beveik 50 proc. lietuvių informacijos ieško ir skaito ją telefonuose ir planšetėse, tad ignoruoti jų norą matyti neiškraipytą vaizdą yra nepriimtina.
  • Be gramatinių klaidų. Klaidos bado akis. Viena kita klaidelė sukels raštingų skaitytojų šypseną, tačiau kai viename sakinyje po tris klaidas, blogai – toks tekstas kenkia reputacijai ir autoritetui, kurį bandote užsitarnauti.

Praleidome turinio dydį? Ne, specialiai jo nepaminėjome, nes kokybiškas turinys gali būti ne tik 1000 žodžių, bet ir 100 žodžių ilgio. Pavyzdžiui klausimų atsakymų skyrelyje pateiktas atsakymas į klausimą, iliustruotas keliomis nuotraukomis arba video. Tam nereikia tūkstančių žodžių. Pakanka iliustruoti viską ir taip vartotojui padaryti tą turinį naudingą.

Kai turinys naudingas, jo papildomai nereikės prašyti pasidalinti socialiniuose tinkluose – lankytojai patys susipras, kad tai būtina.

O kur čia SEO, paklausite. Visi SEO specialistai sutiks, kad optimizuoti kokybiška turinį yra vienas malonumas. O štai išsireikalauti tokio turinio iš svetainės savininkų – vienas iš didžiausių iššūkių.

Beje, kokybiškas turinys kainuoja ne 5 eurus, o kartais net ir ne 50. Jį parašyti gali tik patyrę turinio kūrėjai. Deja, SEO tekstų rašytojams dažnai toks turinys yra per didelis iššūkis.