Interneto erdvėje galima rasti begalę informacijos apie tai, kaip tinkamai sukurti SEO strategiją, kaip pagerinti turinio rinkodarą, dalijami įvairūs patarimai ir gudrybės, padedančios greitai pasiekti trokštamų SEO rezultatų. Tačiau kam visa tai? Šiame straipsnyje mes plačiau pakalbėsime apie SEO paslaugos svarbą.
Jei esate toks interneto vartotojas, kuris nuolat domisi SEO, tai ši tema Jums gali pasirodyti ginčytina, tačiau mes manome, kad turint savo verslą svarbu visapusiškai nusimanyti apie SEO procesą. Daugumai verslininkų SEO vis dar yra gana paslaptinga sritis. Jie yra prisiklausę tiek gerų ir teigiamų dalykų, tiek blogų ir neigiamų dalykų apie SEO. Ir kas galėtų juos kaltinti dėl kylančių abejonių? Mes norime užkirsti kelią didžiausioms abejonėms ir suteikti vertingų žinių.
Taigi, kodėl SEO yra toks reikšmingas ir svarbus? Pradėkime nuo pat pradžių…
KAS YRA SEO?
SEO reiškia optimizavimą paieškos sistemoms. Trumpai tariant, tai yra procesas, kuriuo siekiama pagerinti Jūsų svetainės matomumą paieškos rezultatuose. Pavyzdžiui, jei Jūsų potencialus klientas paieškos sistemai pateikia užklausą „geriausia kepykla Vilniuje“, tai Jūsų kepykla (ar visas jų sąrašas) paieškos rezultatuose yra pirmas dalykas, kurį jie turi pamatyti. Turėkite omenyje, kad nors Google paieškos sistema vienareikšmiškai karaliauja (užima aukščiausią vietą), tačiau yra ir kitų paieškos sistemų, tokių kaip Bing ir Yahoo (tai viena ir ta pati paieškos sistema, nepaisant skirtingų jos pavadinimų), kurios užima antrąją vietą pagal populiarumą ir dydį. Vis dėlto, verslininkai mieliau naudojasi Google paieškos sistema ir rezultatai rodo, kad jai kasdien pateikiama 1,2 trilijonų paieškų. Akivaizdu, jog SEO leidžia verslininkams kurti stipresnį verslą, atsižvelgiant į nuolatinį klientų srautą.
Tagi pagrindinis SEO paslaugos tikslas – užimti aukščiausią vietą paieškos rezultatuose. Ir tai padaryti galima tikslingai parenkant raktinius žodžius, kuriuos potencialūs vartotojai įveda į paieškos sistemą. Bet apie juos pakalbėsime šiek tiek vėliau.
Akivaizdu, kad reitingo reikšmė verslui labai didelė – jis gali arba padidinti Jūsų verslo sėkmę, arba ją sumažinti. Jeigu neturėsite aukštų reitingų (neužimsite aukštų pozicijų), kokia tikimybė, kad Jūsų produktus (prekes ar paslaugas) kas nors pastebės? Jei atsakysite, jog geriausia išeitis – pasinaudoti PPC (angl. Pay per Click – internetinė reklama, kuria naudojantis mokama už reklamos paspaudimą), tai Jūsų pasirinkimas bus tik iš dalies teisingas. Mes taip pat manome, kad PPC turėtų būti įtraukta į visą procesą, tačiau nesiūlome ir nerekomenduojame pasikliauti vien tik šia viena strategija.
Taip pat norime akcentuoti vieną iš esminių SEO privalumų – jis labai efektyvus ekonomiškai. Sėkmingai įgyvendinę SEO strategiją, kuria galėsite nuolat naudotis ateityje, gausite ilgalaikę naudą, nes jos įgyvendinimas užtruks kelis mėnesius, o rezultatai džiugins – kelerius metus. Sužinokite, kiek vartotojų ieško Jūsų produkto (prekės ar paslaugos), nes tai svarbu tolesnei verslo plėtrai.
SEO PAGRINDAI (RAKTINIAI ŽODŽIAI)
Taigi dabar, kai jau žinote, kaip svarbu bent šiek tiek domėtis optimizavimu paieškos sistemoms, kas toliau? Norisi daug išmokti ir daug informacijos sužinoti. Ir tai nei kiek nestebina, nes klientų noras pateikti kuo daugiau klausimų yra įprastas.
Svarbiausia, vadovaukitės paprastumo kriterijumi. Turite išsiaiškinti, ką vartotojai veda į paieškos sistemas ir atsižvelgdami į tai sukurti tinkamą raktinių žodžių sąrašą. Raktiniai žodžiai yra vienas svarbiausių dalykų, kurį turėsite padaryti, kad sėkmingai įgyvendintumėte SEO strategiją. Nustatę tinkamiausius raktinius žodžius, galėsite sutelkti visas savo pastangas ir interneto svetainę optimizuoti konkrečiai pagal pasirinktus žodžius.
Toliau pateiksime šiek tiek informacijos apie raktinius žodžius.
ĮVERTINKTITE KONKURENCINGUMĄ
Ne visi raktiniai žodžiai yra lygiaverčiai. Yra itin konkurencingų raktinių žodžių, galinčių kelti sunkumų Jūsų interneto svetainės reitingams, net jeigu įdėsite labai daug pastangų. Taigi, jeigu Jūs dar tik pradedate kurti savo verslą arba dirbate turėdami itin ribotą biudžetą, mes siūlome nesirinkti konkurencingų raktinių žodžių. Žvilgsnis į pirmame paieškos rezultatų puslapyje esančius bet kokius raktinius žodžius gali padėti Jums nustatyti, lengva ar sunku juos reitinguoti. Ar galite parašyti geresnį turinį negu matote geriausiuose rezultatuose? Ar jame yra kokių nors stiprybių (privalumų), kuriomis galite pasinaudoti, ar silpnybių (trūkumų), kurių turite atsisakyti ir vengti kurdami savo turinį? Tai tik keli klausimai, kuriuos turėtumėte užduoti sau norėdami tapti geresniais už savo konkurentus.
NUSTATYKITE VARTOTOJŲ KETINIMUS
Tai gali būti šiek tiek sudėtinga, nes ne visi raktiniai žodžiai leidžia pasiekti tikslą, kurį iš pirmo žvilgsnio manėte galintys pasiekti.
Pradėkite nuo pirmojo rezultatų puslapio ir pabandykite nustatyti, ką vartotojai nori gauti įvesdami tam tikrą raktinį žodį į paieškos sistemą:
- Ką jie nori pamatyti?
- Ar jie nori greito atsakymo?
- Ar jie nori gauti tam tikrą konsultaciją?
- Ar jie tiesiog ieško tam tikro produkto?
Norime akcentuoti, kad labai svarbu atkreipti dėmesį ir į raktinių žodžių tipą / pobūdį. Pavyzdžiui, jei raktinų žodžių frazė, prasideda žodžiu „pirkti“, tai tuomet tai bus sandorio raktinis žodis. Kita vertus, yra nemažai ir informacinių raktinių žodžių, kurių tikslas – suteikti vartotojams daugiau informacijos apie tam tikrą temą. Dauguma raktinių frazių, susidedančių iš mažiau nei trijų žodžių, patenka į šią kategoriją. Tačiau ne visų raktinių žodžių tipas / pobūdis gali būti taip lengvai apibrėžtas. Yra tokių, kurie atsiduria tarp sandorinių ir informacinių raktinių žodžių, todėl turite peržiūrėti paieškos rezultatus, kad pamatytumėte, kokie puslapių tipai yra populiariausi. Pavyzdžiui, jei puslapis parduoda produktus (prekes ir paslaugas), susijusius su raktiniu žodžiu, tada jums aktualiausi sandorio raktiniai žodžiai.
PAPILDOMI SEO PAGRINDAI
Siekdami kuo veiksmingiau ir sėkmingiau išnaudoti SEO, turėsite pradėti optimizuoti savo svetainę. Šiuo atveju svarbu tiek vidinė SEO, tiek išorinė SEO. Pristatysime jas šiek tiek plačiau.
Vidinė SEO – Jūsų interneto puslapio veiksnių optimizavimo procesas, kuris gali pagerinti Jūsų paieškos reitingus.
Išorinė SEO – šiek tiek sunkiau kontroliuojamas procesas. Didžioji šio proceso dalis yra susijusi su svetainės sukurtomis nuorodomis ir jų kokybe. Tai dažniausiai vadinama nuorodų kūrimu. Iš esmės, įgyvendinant išorinį SEO, svarbiausia įsigyti atgalinių nuorodų iš autoritetingų svetainių. Ir yra daugybė būdų, kaip tai padaryti, tačiau apie tai – kituose straipsniuose. Bet trumpai tariant, nuorodos labiausiai yra susijusios su pasitikėjimu, t. y. nuoroda yra trečiosios šalies pasitikėjimo balsas, todėl jums reikės nurodyti trečiajai šaliai priežastis, kodėl jos turėtų susisieti su jūsų svetaine.
Neabejojama, jog verta kurti tokį turinį, kuris susijęs su nuorodomis, nes tokiu būdu vartotojai gaus papildomų vertingų išteklių, susijusių su jų poreikiais.
Nuorodų kūrimas gali būti sudėtingas, nes skirtingai nuo vidinės SEO, čia įtraukiami procesai, kurie nepriklauso nuo Jūsų (Jūs negalite jų valdyti). Be to, čia svarbų vaidmenį atlieka ir konkurentai, kurie gali pirmesni susikurti ryšius su Jūsų norimais partneriais arba pradėti kurti šlamšto (angl. Spam) nuorodas ir jas skelbti Jūsų svetainėje. Nors Jūs visuomet galite atsisakyti tokių nuorodų, tačiau jos vis tiek gali sukelti nesklandumų (kad ir trumpalaikių).
GERAS, BLOGAS IR BJAURUS
Kalbant apie SEO, svarbu paminėti ir dar vieną aspektą – „praktikos rinkinį“. Nors Google išleido ir nuolat atnaujina išsamų vadovą apie tai, ką daryti ir ko nedaryti, kad padidintumėte savo svetainės paieškos reitingus, tačiau jie neatskleidžia algoritmų ypatybių. Todėl mes šiame straipsnyje ir apžvelgėme tik bendras SEO taisykles, kurių reikėtų laikytis.
Tokie SEO metodai, kurie pateikti Google paieškos kokybės gairėse, vadinami leidžiamomis paieškos sistemomis (angl. White hat SEO), t. y. nesinaudojimas manipuliacinėmis atgalinėms nuorodoms. Neslėpsime, kad sąžiningai atliekama SEO paslauga reikalauja nemažai laiko ir kol pamatysite norimus rezultatus, gali užtrukti gana ilgai. Kaip specialistai dažnai sako – „SEO yra maratonas, o ne sprintas“.
Kitas metodas yra gana pavojingas – draudžiamas paieškos sistemoms (angl. Black hat SEO) – taktika, kuri priešiška Google paieškos kokybės gairėms. Toks metodas yra nesąžiningas ir neskaidrus, todėl tam, kad būtų pasiekti aukštesni reitingai naudojamasi manipuliacijomis, ieškoma spragų algoritmuose. Dar norime atkreipti Jūsų dėmesį, jog šiuo atveju neretai gali būti kuriamos arba perkamos šešėlinės nuorodos. Nesąžiningi SEO specialistai kartais renkasi šį kelią norėdami pasiekti greitesnių ir lengvesnių rezultatų. Nebūkite vienas iš jų! Tai ne tik kenkia SEO kokybei, bet ir kelia pavojų Jūsų verslo ateičiai.
Vis dėlto, reikėtų pasidžiaugti, kad Google sistema kasdien tampa vis išmanesnė ir vis dažniau suseka svetaines, kurios naudojasi draudžiamais paieškos sistemų metodais ir sėkmės siekia neskaidriais būdais. Tokios svetainės nubaudžiamos – pašalinamos iš paieškos sistemos rezultatų puslapių. Nesusigundykite nesąžiningais metodais, nes patikėkite mumis, tokia sėkmė – trumpalaikė ir Jus džiugins labai neilgai.
KODĖL SEO SVARBUS JUMS?
Žinoma, kiekvienas atvejis yra individualus ir skirtingas, tačiau dažniausiai būna taip: jei turite verslą ir sukūrėte raktinius žodžius, kurie pirmauja pateikiant užklausas paieškos sistemoms, SEO turėtų užimti aukštą vietą Jūsų prioritetų sąraše. Atminkite, kad Google paieškos sistema svetainėms aukščiausius paieškos rezultatų reitingus suteikia įvertinusi jų kokybę ir naudingumą vartotojams. Algoritmai nuolat keičiasi, tačiau šie du veiksniai išlieka kiekvienos sėkmingos SEO strategijos pagrindu.
Atsižvelgiant į visa tai, ką šiame straipsnyje aptarėme, turėtų būti aišku, ar SEO svarbus jūsų verslui.
Tiesiog sukurkite puikią svetainę, pasiūlykite puikų produktą ir įsitikinkite, kad jūsų svetainė yra orientuota į tai, ko nori jūsų tikslinė auditorija. Įgyvendinkite tai ir pamatysite, kiek daug SEO gali suteikti Jūsų verslui!
Comments are closed.