Optimizuojame tekstą paieškai: kaip teisingai naudoti H1 kodus

Jūsų internetinė svetainė bus randama paieškos sistemose daug lengviau, jei jos turinys bus optimizuotas. Tačiau ne visi apie tai žino ir supranta kaip optimizavimas veikia. Kaip tai daroma ir kokią naudą teikia sužinosite šiame straipsnyje.

Paimamas esamas tekstas ir šiek tiek paredaguojamas pridedant tam tikrus raktinius žodžius. Taip pat pakeičiamas jo formatavimas – pridedama H1 antraštė, jei tai turinio valdymo sistema nepadaro automatiškai. Jei H1 jau yra, tekste galima pridėti dar keletą antraščių, tik jas pažymėti H2 kodu.

Tai esminės teksto optimizavimo detalės. Šiame straipsnyje papasakosime daugiau apie H1, H2 ir kitus H (Heading) serijos kodus.

Iš kur H1 atsirado?

Pirmiausia reiktų prisiminti, kad knygos nuo senų senovės turėjo pavadinimus. Visas knygos tekstas buvo suskirstytas į skyrius. Dažnai skyriai turėjo savo pavadinimus. Kiekviename skyriuje gali būti skirtingų teksto dalių pavadinimai. Jei tekstai dideli, tose dalyse galimi dar papildomi pavadinimai. Štai jums ir šiuolaikiniai H1, H2, H3 ir H4.

Atsiradus HTML programavimo kalbai 1993 metais, jos kūrėjai atsižvelgė į pavadinimų apipavidalinimus ir nustatė kodus iki 6 lygio – nuo H1 iki H6. Kad viskas būtų gana aišku, šie pavadinimai gavo tam tikrą hierarchiją ir H1 vaizduojamas didesniu šriftu, o H6 – mažesniu. Kokio jie dydžio turi būti nustato HTML programuotojas, kurdamas CSS – Custom Style Sheet failą, kuriame užfiksuotos ir kitos teksto formatavimo taisyklės.

HTML kodas atrodo taip:

<h1>Didelis tekstas</h1>

<h2>mažesnis tekstas</h2>

<h3>mažiukas tekstas</h3>

Kaip suprantate, H4, H5 ir H6 – dar mažesni tekstai. Kartais jie gali būti mažesni net už paprastą neformatuotą tekstą.

Kodėl H1 taip svarbu Google robotams?

Google robotas turi teksto skenerį, kuris nuskaito visą puslapyje esantį kodą. Jis nemato teksto taip, kaip matome mes, jis mato HTML kodą ir jį interpretuoja pagal tik Google žinomus reitingus. Mums žinoma, kad H1, H2, H3 kodai yra vienas iš tų reitingų, kurie nusako, apie ką yra tas puslapis.

Vadovaujantis šia logika tampa aišku, kad pavadinimų koduose reiktų rašyti esminę informaciją ir įterpti raktinius žodžius. Nors neprivaloma, kaip šiuo atveju…

Ir kas toliau? Kiek jų? Kokio ilgio?

Kaip matote, šiame H2 tekste nėra raktinio žodžio (H1, SEO, kodas, tekstas ir t.t.). Ar tai reiškia, kad jis niekam nereikalingas? Niekada nepamirškite, kad jus skaito ir mėgaujasi ne robotai, o žmonės, kurie puikiai moka skaityti tarp eilučių. Tai yra esminis skirtumas tarp dirbtinio intelekto ir žmogaus sugebėjimo suvokti ir tinkamai interpretuoti tekstus pritaikant visą krūvą asmeninių patyrimų, emocijų ir žinių. Užvadinimai reikalingi jūsų teksto skaitytojams, kurie sugaišta ilgiau laiko ir iki galo perskaito tekstą.

Kiek gi reikia tekste pavadinimų? Praktiškai pakanka tik vieno H1. Jei tekstas yra ilgas, rekomenduojama jį skaldyti kas 200-300 žodžių ar mažiau ir tarp tų tekstų sekcijų dėti kitą pavadinimą – H2. H3 gali būti dar mažesnis formatavimas, atskiriantis 1-5 sakinius. Taigi, 500-700 žodžių tekste turėtų būti 1 H1, 2-4 H2 ir iki 10 H3.

Pageidautinas ilgis iki 70-100 simbolių su tarpais.

Tai štai va tokio gana neįspūdingo, bet pakankamai puikiai įskaitomo ir suvokiamo ilgumo tekstukas.

Neskaičiuokite, čia 99 simboliai su tarpais – ačiū Wordui ????.

Ar galima naudoti ilgesnį tekstą? Iš esmės taip, tačiau nėra garantijų, kad ilgesnių tekstų su H1 kodu Google robotas nepalaikys spamu. Tada efektas bus atvirkštinis – pozicijas prarasite dėl peroptimizavimo.

Daug kam gali kilti klausimas: ar Google mato tiesiog dideliu šriftu parašytą tekstą?

Be abejo, kad mato, tačiau tai yra tik menkas formatavimo momentėlis, toks pats, koks yra bold, italic, underline. Bet ši gudrybė gali suveikti, kad tekste turi būti daug didelėmis raidėmis parašyto teksto, o nesinori visur dėti H1 kodą. Beje, išskyrimas spalvomis Google nėra svarbus. Jų pačių logotipe visos raidės skirtingų spalvų…

Raktiniai žodžiai H koduose

Grįžkime prie raktinių žodžių, juk jie yra svarbiausias optimizavimo įrankis.

Rekomenduojama pavadinimų koduose naudoti ilguosius raktinius žodžius iš kelių žodžių. Tikslus raktinis žodis gali neduoti norimo rezultato. Be to ilgasis raktažodis atrodo natūraliau, nei vienas. Google supranta lietuviškai, tad klaidų palikti nereikėtų. Google akylai stebi šią sritį ir labai dažnai supranta, kada vyksta raktažodžių brukimas (keyword stuffing), o kada tik siekiama sudominti skaitytoją.

Nuoroda H2 kode? Viskas įmanoma, bet jai nebus suteikta kažkokio išskirtinumo ar papildomų pliusų, tad ji praranda savo prasmę, o atrodo gana negražiai, žiūrint iš šono.

Ar dabar jau aiškiau, kaip ir kur naudoti H1, H2, H3 ir kitus pavadinimų kodus? Tiesiog nepersistenkite su jais ir Google duos už tai riebų pliusą.