Paieškos sistemos

Jeigu vertintume paieškos sistemų gebėjimą nuskaityti interneto svetainę ir interpretuoti jos turinį, susidurtume su paieškos sistemos ribotumu, tai reiškia, kad svetainė ne visuomet Jums ir paieškos sistemai atrodys vienodai. Šiame skyriuje mes aptarsime konkrečius techninius svetainių kūrimo (modifikavimo) aspektus, kad jie būtų struktūrizuoti ir patrauklūs tiek paieškos sistemoms, tiek lankytojams.

Indeksuojamas turinys (angl. Indexable Content)

Jeigu norite, kad paieškos sistema Jus gerai įvertintų ir patektumėte tarp aukščiausių paieškos sistemų rezultatų, svarbiausias kriterijus – turinį pateikti HTML teksto formatu. Deja, tačiau nepaisant pažangių paieškos sistemos nuskaitymo technologijų, įvairūs vaizdai, „Flash“ failai, „Java“ programėlės ir kitas panašaus pobūdžio turinys paieškos sistemų dažnai yra nuvertinamas arba išvis ignoruojamas. Lengviausias būdas užtikrinti, kad jūsų lankytojams rodomi žodžiai ir frazės būtų matomi paieškos sistemoms – juos pateikti HTML tekstu. Vis dėlto jei nuspręsite rinktis sudėtingesnį turinio kūrimo metodą, reikalaujantį didesnio formato arba geresnio vaizdinio stiliaus – pateikite alt tekstą (jis naudojamas kaip vaizdo pakaitalas, t. y. jei grafinis vaizdas neatvaizduojamas, tai vietoje grafinio vaizdo bus rašomas nurodytas tekstas), taip pat galite papildyti paieškos laukelius, papildyti „Flash“ ir „Java“ priedus, pateikti vaizdo ir garso įrašų.

Matykite savo svetainę taip, kaip ją mato paieškos sistemos

Daugelyje svetainių kyla didelių problemų su indeksuojamu turiniu, todėl vertėtų jį kruopščiai patikrinti. Naudodami tokius įrankius kaip Google talpyklos, „SEO-browser.com“ ir „MozBar“ galite pamatyti, kokie jūsų turinio elementai yra matomi ir rodomi paieškos sistemoms. Pasinaudoję Google talpyklos funkcija, interneto svetainę matysite taip, kaip ją mato paieškos sistema ir nenustebkite, nes dažniausiai paieškos sistema nemato viso vertingo turinio (informacijos), kurią mato vartotojai. Dėl šios priežasties paieškos sistemoms sunku interpretuoti svetainės tinkamumą.

Be to, tikslinga ne tik patikrinti teksto turinį, bet ir pasinaudoti SEO įrankiais tam, kad patikrintumėte, ar puslapiai, kuriuos esate sukūrę, išvis yra matomi (ir tinkami) paieškos sistemoms.

Nuskaitymo nuorodų struktūros (angl. Crawlable Link Structures)

Taip, kaip paieškos sistemų varikliams reikia peržiūrėti turinį, kad būtų suteikta galimybė rasti puslapius savo dideliuose raktinių žodžių indeksuose, taip pat reikia pamatyti ir nuorodas, kad būtų galima rasti turinį pirmose paieškos sistemos rezultatų vietose. Pasitelkiama visa nuorodų struktūra, leidžianti paieškos sistemų skaitytuvams naršyti po svetainę. Ši struktūra laikoma esmine (labai svarbia), nes padeda surasti visus interneto svetainės puslapius. Dauguma svetainių kūrėjų daro kritinę klaidą – struktūrizuoja jų naršymą tokiais būdais, kokių paieškos sistemos negali pasiekti, trukdo gauti puslapius, išvardytus paieškos sistemos variklių indeksuose. Atminkite – puikus turinys, geras raktinių žodžių pritaikymas ir tinkamai parinktas marketingo būdas – dar neužtikrina sėkmės, jei pirmiausia paieškos sistemų robotams neleidžiama pasiekti jūsų puslapių.

Kelios pagrindinės priežastys, kodėl Jūsų interneto svetainės puslapiai gali būti nepasiekiami

  1. Paraiškų pateikimo formos. Jei reikalaujate, kad naudotojai (vartotojai) prieš pasiekdami Jūsų svetainės turinį, užpildytų tam tikras paraiškas (formas), tai iškyla didelė tikimybė, kad paieškos sistemos niekada nematys tų apsaugotų puslapių. Tos formos gali būti tiek slaptažodžiais apsaugoti prisijungimai, tiek išsami apklausa, tiek daugybė kitų būdų. Bet kuriuo atveju, paieškos sistemų robotai paprastai nepateikia jokių formų, todėl bet koks turinys ar nuorodos, kurie gali būti prieinami tik užpildžius formą, bus nematomi paieškos sistemų varikliams.
  2. Nuorodos į nesudėtingą „JavaScript“. Jei naudojate „JavaScript“, galite pastebėti, kad paieškos sistemų varikliai daro labai nereikšmingą (mažą) įtaką įterptoms nuorodoms. Standartinės HTML nuorodos turėtų pakeisti „JavaScript“ bet kuriame puslapyje, kurį paieškų sistemų robotai galėtų nuskaityti.
  3. Paieškos sistemos robotų nenaudojamos paieškos formos. Apie tai šiek tiek jau buvo kalbėta, tačiau vis dėlto primename, kad kai kurie interneto svetainės kūrėjai (valdytojai) įsitikinę – jeigu jie savo svetainėje pateiks paieškos laukelį, tai paieškos sistemų varikliai galės rasti viską, ko lankytojai ieško. Deja, paieškos sistemų skaitytuvai nerodo paieškų, todėl milijonai puslapių lieka nepasiekiami ir anonimiški tol, kol atitinkamais metodais nebūna susietas su paieškos sistemomis.
  4. Nuorodos „Flash“, „Java“ ir kituose prieduose. Nuorodos įtrauktos į „Panda“ (apie ją plačiau pasiskaitykite savarankiškai) programą, tobulai iliustruoja šį reiškinį.
  5. Nuorodos į puslapius, su daugybe kitų nuorodų. Paieškos sistemos gali tik nuskaityti daug nuorodų tam tikrame puslapyje. Šis apribojimas yra būtinas norint sumažinti šlamštą (angl. Spam) ir išlaikyti gerą reitingą. Puslapiams, kuriuose yra šimtai nuorodų, kyla pavojus, kad jos nesusijusios su puslapio tema ir indeksuojamos.

Jeigu vengsite šių destruktyvių elementų, turėsite tvarkingas HTML nuorodas, kurios suteiks lengvą prieigą prie Jūsų svetainės turinio.

Raktinių žodžių naudojimas ir taikymas

Raktiniai žodžiai yra paieškos sistemos pagrindas. Absoliučiai visi informacijos paieškos būdai (įskaitant internetines paieškos sistemas, pavyzdžiui, Google) grindžiami raktiniais žodžiais. Kadangi paieškos sistemų varikliai nuskaito ir indeksuoja puslapių turinį svetainėje, jie seka šiuos puslapius raktinių žodžių indeksais (o ne saugo 25 mlrd. interneto puslapių vienoje duomenų bazėje). Milijonai mažesnių duomenų bazių, kurių kiekviena sutelkta į tam tikrą raktinių žodžių terminą ar frazę, leidžia paieškos sistemos varikliams gauti reikiamus duomenis per sekundę.

Raktinių žodžių dominavimas

Žodžių tvarka, rašyba, skyryba ir didžiosios raidės suteikia papildomos informacijos, kurią naudoja paieškos sistemų varikliai, kad būtų lengviau rasti tinkamus puslapius ir juos suskirstyti. Vienas iš geriausių būdų, kaip optimizuoti puslapio reitingą, yra užtikrinti, kad raktiniai žodžiai, kuriuos norite reitinguoti, būtų aiškiai naudojami antraštėse, tekste ir meta duomenyse. Apskritai, jei raktinius žodžius nustatysite kuo konkrečiau, susiaurinsite konkurenciją dėl paieškos rezultatų ir padidinsite savo interneto svetainės galimybes pasiekti aukštesnį reitingą.

Kalbėdami apie raktažodžius, dar norime trumpai aptarti piktnaudžiavimą jais. Anksčiau kai kurie bandydavo raktiniais žodžiais manipuliuoti paieškos sistemų variklius, tačiau toks piktnaudžiavimas raktažodžiais dabar jokios naudos neatneša – geriausia yra juos naudoti natūraliai. Pavyzdžiui, jei jūsų puslapis optimizuotas pagal raktinę žodžių frazę „Eifelio bokštas“, tai natūralu, kad turinys gali būti tiek apie Eifelio bokštą, bokšto istoriją ar netgi rekomenduojamus Paryžiaus viešbučius. Priešingu atveju, Jūsų svetainė nepasieks norimų ir teigiamų rezultatų paieškos sistemų atžvilgiu.

Pavadinimų žymos (angl. Title tag)

Pateikiame svarbiausius veiksmus optimizuojant pavadinimų žymas, kurios reikalingos ne tik paieškos sistemoms, bet ir tam, kad būtų užtikrintas patogumas.

  1. Laikykitės pavadinimų ilgio standartų. Paieškos sistemų rezultatuose rodomi tik pirmieji 65-75 simboliai, sudarantys pavadinimų žymas.
  2. Svarbius raktinius žodžius iškelkite į priekį. Kuo arčiau antraštės pradžios bus raktiniai žodžiai, tuo geriau jie bus reitinguojami ir tuo didesnė tikimybė, kad vartotojas jas spustelės matydamas paieškos rezultatus.
  3. Įtraukite brendo pavadinimą. Rekomenduojama užbaigti kiekvieną pavadinimo žymą prekės ženklo (galbūt brendo) pavadinimu, nes tai padeda didinti prekės ženklo žinomumą ir sukuria didesnį paspaudimų skaičių (ypač tų žmonių, kurie mėgsta ar yra susipažinę su Jūsų prekės ženklu).
  4. Apsvarstykite galimą emocinį poveikį. Pavadinimo žymos turėtų būti aiškios, sudaryti teigiamą įspūdį, patraukti lankytojų dėmesį (nes tai pritrauks į Jūsų svetainę daugiau lankytojų).

Meta žymos

Meta žymų pradinė funkcija buvo teikti informaciją apie svetainės turinį. Pateiksime kelias pagrindines meta žymas.

Meta robotai (angl. Meta Robots). Šią žymą galima naudoti norint valdyti paieškos sistemų variklio aktyvumą. Yra keletas būdų, kaip naudoti „Meta Robots“, kad būtų galima kontroliuoti, kaip paieškos sistemos tvarko puslapį:

„Index“ / „Noindex“ – nurodo paieškos sistemos varikliams, ar puslapis turėtų būti nuskaitomas ir laikomas paieškos rezultatuose.

„Follow“ / „Nofollow“ – atskleidžia paieškos sistemos varikliams, ar nuorodos į puslapį yra nuskaitomos.

„Noarchive“ – naudojamas siekiant apriboti paieškos sistemas iš išsaugotos puslapio kopijos.

„Nosnippet“ – informuoja paieškos sistemos variklius, kada jie neturėtų rodyti aprašomojo teksto šalia puslapio pavadinimo ir URL paieškos rezultatuose.

Meta aprašymai (angl. Meta description). Meta aprašymo žyma – trumpas puslapio turinio aprašymas. Meta aprašymai gali būti bet kokio ilgio, tačiau paieškos sistemos linkusios mažinti simbolių skaičių iki 160 simbolių, todėl verčiau neperžengti šios ribos.

Nesant meta aprašymo, paieškos sistemos sukurs paieškos fragmentą iš kitų puslapio elementų.

URL struktūra

URL adresai rodomi žiniatinklio naršyklės adresų juostoje. Nors tai paprastai neturi įtakos paieškos sistemoms, tačiau bloga URL struktūra ir dizainas gali sukelti neigiamą naudotojų patirtį.

Taigi, kaip pastebėjote, tam, kad internetinė svetainė funkcionuotų sėkmingai, reikia mokėti prisitaikyti prie paieškos sistemų. Pasistenkite vardan sėkmės!

Comments are closed.