Priežastys dėl kurių Jūsų svetainė nematoma Google

Atrodo, jog viską darote teisingai, tačiau Jūsų svetainė vis dar nėra matoma Google paieškos sistemos rezultatuose? Kartais net ir smulkmenos gali tam sutrukdyti, tačiau gera žinia ta, kad daugelį jų galima sutvarkyti. Kad būtų lengviau suprasti kokios problemos gali daryti įtaką svetainės matomumui, straipsnyje rasite informacijos apie dažniausiai pasitaikančias to priežastis. Galbūt pavyks atrasti ir Jūsų svetainei įtaką darančią problemą, kurią išsprendus galėsite džiaugtis ne tik geresniu matomumu Google paieškos sistemoje, bet ir aukštesnėmis pozicijomis.

 

  1. Jei Jūsų svetainė yra nauja, Google paieškos sistema dar nespėjo pastebėti Jūsų svetainės, todėl nereikia tikėtis, kad vos paleidus svetainę, iškart būsite matomi. Google paieškos sistemai reikia šiek tiek laiko kol ji atranda naujus tinklalapius ir svetaines. Paprastai šis procesas, kol svetainė yra suindeksuojama, gali užtrukti savaitę ir net ilgiau.

 

  1. Patikrinkite ar savo svetainėje nenaudojate „no index“ žymos, kuri paieškos sistemoms nurodo neindeksuoti Jūsų svetainės arba konkrečių jos puslapių. Dažnai ši žyma yra naudojama svetainės kūrimo procesu norint neleisti Google indeksuoti svetainės kol ji nėra išbaigta, tačiau kartais ją pamirštama pašalinti. Jeigu naudojate Word Press turinio valdymo sistemą, tuomet šią žymą panaikinti galima paspaudus „nuostatos“, tuomet „skaitymas“. Puslapio apačioje rasite laukelį „matomumas paieškos sistemoms“, jei šalia jo uždėta varnelė – ją panaikinkite ir išsaugokite pakeitimus.

 

  1. Matomumui įtakos turėti gali ir tai, jei Jums nepakanka aukštos kokybės atgalinių nuorodų. Jos įrodo Google paieškos sistemai, jog svetainė yra verta reitingavimo. Turint atgalinių nuorodų iš vertinamų portalų, kurios nukreipia atgal į Jūsų svetainę, Google paieškos sistemai atrodysite patikimesni. Toks svetainės lankomumo didinimas turi įtakos ir geresnėms pozicijoms.

 

  1. Daugiau dėmesio skirkite vidiniam SEO:
  • Jei naudojate pasikartojantį, kopijuotą turinį irgi gali kilti problemų su Jūsų svetainės matomumu. Google neindeksuoja pasikartojančio turinio, nes jis tik užima vietą. Dėl šios priežasties visada reikia stengtis savo svetainę užpildyti originaliu turiniu, kuris būtų patrauklus ir paieškos sistemoms, ir lankytojams.
  • Įsitikinkite, kad Jūsų raktiniai žodžiai nėra labai konkurencingi. Paieškos sistemos milijonams vartotojų visame pasaulyje padeda internete rasti turinį, kurio jie ieško. Jei orientuositės į mažiau konkurencingus raktažodžius, lengviau sulauksite dėmesio iš vartotojų, kurie domisi Jūsų teikiamomis prekėmis ar paslaugomis.

 

  1. SEO atžvilgiu svetainės matomumui įtakos gali turėti ir domeno autoriteto (angl. Domain authority) bei puslapio autoriteto (angl. Page Authority) rodikliai. Domeno ir puslapio autoritetai yra vertinami nuo 1 iki 100 balų. Pasitikrinti šiuos rodiklius galima daugelyje internetinių platformų, kurios turi SEO vertinimo sistemas – visų jų rezultatai dažniausiai būna labai panašūs. Kuo geresni šių rodiklių įvertinimai, tuo didesnė tikimybė, jog Jūsų svetainė bus geriau matoma Google paieškos sistemoje, užims aukštesnes pozicijas paieškos rezultatuose bei susilauks daugiau lankytojų.                                                                                                                                                                                          Domeno autoritetą pagerinti galima:
  • Pasirinkus lengvai įsimenamą, su Jūsų vykdoma veikla susijusį domeną;
  • Optimizavus svetainę (SEO paslaugos);
  • Kuriant aukštos kokybės turini, kuris turėtų būti nuolat skelbiamas;
  • Pašalinus neveikiančias nuorodas iš svetainės;
  • Turint kokybiškų išorinių nuorodų iš autoritetingų portalų, nukreipiančių į Jūsų svetainę;
  • Pritaikius svetainę kitiems išmaniems įrenginiams bei pagerinus svetainės krovimosi greitį;
  • Reklamuojant svetainę per socialinius tinklus.                                                                                                                                                                                                                                                                                Puslapio autoritetą pagerinti galima panašiais būdais kaip ir domeno autoritetą. Svarbiausia reguliariai skelbti unikalų ir naują turinį, gauti kokybiškų išorinių nuorodų bei puslapio turinyje naudoti paveikslėlius, kurie tekstą paverčia lengviau skaitomu. Verta atsiminti tai, kad domeno autoritetas apibrėžia visos svetainės įvertinimą, tuo tarpu puslapio domenas rodo tik tam tikro svetainės puslapio vertinimą.

 

  1. Rasti technines klaidas, kurias gali turėti įtakos svetainės matomumui, gali padėti Google Webmaster įrankis. Jis parodo kokią informaciją mato paieškos sistemos, kokios klaidos, indeksavimo problemos yra rastos bei kokie patobulinimai gali būti atlikti. Analizuoti savo svetainę per šį įrankį galima čia – https://www.google.com/webmasters/tools/. Webmaster taip pat naudingas tuo, jog su juo galima pažymėti puslapius, kurie nebeveikia ir kurių nenorite, jog Google paieškos sistema indeksuotų.

 

Tai kelios dažniausiai pasitaikančios priežastys, dėl kurių Jūsų svetainė gali būti nematoma paieškos sistemos rezultatuose. Pasitikrinkite ar nei vienas iš šių punktų netrukdo Jūsų svetainei tinkamai funkcionuoti – daugumą jų galima labai nesunkiai sutvarkyti, o dėl kai kurių gali tekti daugiau paplušėti. Nepavykus atrasti priežasties kodėl svetainė galėtų būti nematoma paieškos sistemoje arba jeigu turimos svetainės pozicijos Jūsų netenkina, verta kreiptis į SEO specialistus.