Remarketingas – efektyvi strategija

Internetinė prekyba – puikus būdas apsipirkti vos kelių mygtukų paspaudimu. Labai nesunku išsirinkti norimas prekes, jas įsidėti į krepšelį ir apsimokėti nuotoliniu būdu. Tiek prekės, tiek paslaugos gali būti įsigyjamos itin paprastai ir nors tai techniškai įmanomas, kiekvieno verslininko svajonei prilygstantis apsipirkimo modelis, tačiau tai su realia pirkėjų elgsena gerokai prasilenkia.

Statistika byloja, jog viso labo 1 proc. pirkėjų iš karto „griebia jautį už ragų“ ir pirmo apsilankymo metu įsigyja prekę ar susisiekia dėl norimos paslaugos. Likusieji 99 proc., per kelias sekundes susidarę pirmąjį įspūdį, leidžiasi į tolimesnes paieškas, norėdami palyginti siūlomą asortimentą, kainas, akcijas, pristatymo sąlygas ir panašiai. Dažniausiai tokie klientai išeina be pėdsako – tai yra nepalikdami jokių kontaktinių duomenų, kuriais pasinaudojus, verslininkas galėtų susisiekti ir turėtų progą įrodyti, jog jis turi tai, ko konkrečiam pirkėjui reikia.

Sumanūs verslininkai žino, jog kiekvienas atsitiktinis svetainės lankytojas gali tapti potencialiu pirkėju, galinčiu atnešti pelną ir, dėl aršios konkurencijos, negali sau leisti prabangos sėdėti nieko nedarant bei tikintis, jog klientas pats sugrįš. Šiuo atveju tikslingiausias žingsnis būtų remarketingas arba vadinamoji pakartotinė rinkodara – strategija, orientuota į pritraukimą klientų, kurie Jūsų svetainėje jau lankėsi, tačiau išėjo iš jos neatlikę jokių realių veiksmų (apsipirkimas, registracija, naujienlaiškio prenumerata ir panašiai). Kaip remarketingas veikia ir kokią potencialią naudą gali atnešti Jūsų verslui?

Su remarketingu, tikėtina, yra susidūręs dažnas interneto vartotojas, tik ne visada susivokia, jog mato remarketingo principu pagrįstą reklamą. Remarketingo veikimo principai yra visiškai paprasti ir mes juos trumpai aptarsime.

Klientas kelioms sekundėms užsuka pasidomėti, kokios, pavyzdžiui, žoliapjovių kainos vyrauja Jūsų elektroninėje parduotuvėje ar kokių viliojančių kelionių pasiūlymų turite žiemos atostogų sezonui. Apžiūrėjęs, klientas ne visada iš karto priima sprendimą, galbūt užtrunka vos kelias sekundes ir tęsia paiešką toliau. Sprendimą išeiti iš svetainės nebūtinai lemia faktas, jog Jūsų turimas asortimentas kliento netenkina ar jis ieško kažko kito: galbūt šis tuo metu neturi laiko ar pinigų ir ketina grįžti vėliau, galbūt kilo klausimų ir nėra galimybės su Jumis susisiekti realiu laiku (atlieka paiešką vidurnaktį) ar tai lemia kitos priežastys.

Užsisakius remarketingo paslaugą, kiekvieno Jūsų svetainės lankytojo vizitas, nepaisant to, jog nebuvo nurodytas elektroninio pašto adresas ar kiti kontaktiniai duomenys, įsimenamas ir fiksuojamas Google AdWords sistemoje.

Viskas – nuo šiol prasideda potencialaus kliento „persekiojimas“ internetinėje erdvėje, nepriklausomai nuo to, kur šis bandytų nuo Jūsų pasislėpti! Tikriausiai supratote, jog su tuo persekiojimu gerokai perdėjome. Tai – tiesiog priminimas klientui, jog jo laukiate ir turite ką pasiūlyti. Tam tikrą laiko tarpą (iki 30 dienų), vartotojas, užsukęs į didžiausius naujienų portalus, prisijungęs prie Facebook‘o paskyros, naudodamasis YouTube‘u, Skype programa, Google paieška ir kitais populiariais internetiniais tinklapiais, matys reklaminį skelbimą, raginantį nepamiršti dar kartą užsukti į Jūsų interneto svetainę. Vartotojas, susidomėjęs skelbimu ir spustelėjęs reklaminį banerį, bus nukreiptas į Jūsų svetainę ir galės tęsti anksčiau pradėtą paiešką (tikėtina, šį kartą ši bus vaisingesnė ir atneš apčiuopiamą naudą Jūsų verslui).

Kokią realią naudą remarketingas gali atnešti Jūsų verslui?

  • Skaičiai iškalbingi – net 50 proc. buvusių lankytojų, pamatę skelbimą, grįžta į Jūsų svetainę. Priminimas, jog klientas ieškojo prekės ir dabar ta prekė laukia jo, ypač jei ji su nuolaida, yra svarbi priežastis sugrįžti ir įsigyti šią prekę.
  • Didelė dalis vartotojų, nusprendę dar kartą užsukti į Jūsų svetainę, turi aiškų ketinimą įsigyti prekę/paslaugą ar bent ketina išsamiau pasidomėti siūlomu asortimentu – išauga pardavimų apimtys ar tikimybė, jog klientas įsimins jūsų prekinį ženklą ir vėliau automatiškai surinks jūsų tinklalapio adresą.
  • Verslo, reklamuojamo patikimuose ir daug vartotojų pritraukiančiuose interneto portaluose, patikimumas potencialaus kliento akyse gerokai išauga. Vykdant remarketingą, reklamą klientas mato tinklalapiuose prisijungusiuose prieš Google Adwords tinklo.
  • Remarketingas atlieka svarbų vaidmenį didinant prekinio ženklo populiarumą. Kuo dažniau įvairiame kontekste šmėžuoja įmonės pavadinimas ar prekinis ženklas, tuo labiau pasąmonėje susiformuoja įvaizdis ir pasitikėjimas pardavėju.
  • Klientas gauna poreikius atitinkančią informaciją ir vienu mygtuko paspaudimu gali šią pasiekti.
  • Remarketingo biudžetas valdomas kaip ir kitos Google Adwords reklamos kampanijos – nustatote jus tenkinantį biudžetą ir bet kuriuo metu galite jį pakeisti.

Norint, jog remarketingas atneštų maksimalią naudą, tai yra eilinius lankytojus, potencialius klientus „transformuotų“ į pirkėjus ir net lojalius klientus, svetainės savininkas turi ieškoti galimybių šiuos suvilioti: skelbimas gali nukreipti ne tik į puslapį, kuriame žmogus kažkada jau lankėsi, tačiau pasiūlyti išskirtinai patrauklų pasiūlymą, orientuotą į individualius poreikius, pasiūlyti trumpalaikę akciją produktui ar paslaugai, kuri domino klientą. Remarketingas išties puikus įrankis pritraukti potencialius klientus, todėl šiuolaikinė interneto rinkodara neįsivaizduojama be remarketingo.