SEM paslaugos (angl. Search Engine Marketing) abstrakčiausiai apibūdinamos kaip reklama paieškos varikliuose arba kaip paieškos sistemų rinkodara. Specialistai nurodo, kad ši paslauga apima daugelį procesų susijusių su paieškos sistemomis – vidinis SEO, išorinis SEO, „paid search“ ir „paid display“ reklama, „affiliate“ rinkodara, socialinis SEO ir kt. Visas šias dalis pristatysime plačiau.
- Vidinis SEO susideda iš kelių dalių – techninės puslapio analizės (kad internetinė svetainė atitiktų keliamus naujausius reikalavimus ir paieškos variklių rekomendacijas), meta duomenų optimizavimo (tam, kad paieškos sistemos tiksliai identifikuotų puslapio tematiką, pobūdį ir jo paskirtį), puslapio struktūros optimizavimo (kad atitiktų standartinius SEO reikalavimus), turinio optimizavimo (atliekama turimų duomenų analizė bei kokybinis įvertinimas) ir kitų darbų (kad internetinė svetainės svetainės turinys būtų aktualus ir naudingas vartotojams, atitiktų potencialių klientų įpročius ir lūkesčius, suteiktų galimybę greitai ir paprastai surasti norimą prekę arba paslaugą). Kitaip tariant, šiuo atveju viskas tvarkoma Jūsų internetinės svetainės „viduje“.
- Išorinis SEO susideda taip pat iš kelių dalių – nuorodų gavimas iš gerai vertinamų ir patikimų internetinių puslapių (didinamas atgalinių nuorodų į interneto svetainę skaičius, atpažįstamos ir šalinamos kenksmingos atgalinės nuorodos), Jūsų straipsnių publikavimo (su nuoroda) autoritetingose svetainėse, socialinių tinklų SEO (skatinamas citavimas, teigiamų atsiliepimų gavimas, dalyvavimas diskusijose ir tokiu būdu vykdomas tikslinės auditorijos pritraukimas), internetinio puslapio registravimo interneto kataloguose. Vertinant dabartines SEM ir SEO tendencijas, galima teigti, jog norint pasiekti aukštas pozicijas paieškų sistemose, itin svarbu pasirūpinti išoriniu SEO. Ši dalis apima veiksmus, atliekamus Jūsų internetinės svetainės „išorėje“.
- Socialinis SEO – jis susijęs su socialiniais tinklais ir jo esme laikomas bendravimas, tai yra, kai socialinio tinklo vartotojai dalinasi informacija, vaizdais, nuorodomis į įdomius portalus ar straipsnius.
Ši dalis apima:
- elektroninių nuorodų tinklo generavimą;
- darbą su „Facebook“, „Google+“, „Twitter“, „Linked’In“, „Pinterest“ ir kt. socialiniais tinklais;
- pranešimų, diskusijų forumuose, apklausų internete skelbimą;
- „Youtube“ vaizdo įrašų kūrimą ir kt.
Vienas esminių socialinio SEO uždavinių yra turėti gerą įvaizdį internete ir suvaldyti komentarus. Vykdant SEM svarbu parengti straipsnį, kuris būtų įdomus skaitytojams ir kokybiškas, nes tai užtikrina tinkamą įvaizdį jums ir kelia Jūsų reitingus.
- „Paid Search“ – mokama paieškos reklama (Google Adwords, Bing Ads, Yahoo Ads). Kitaip tariant, tai yra mokami tekstiniai reklamos pranešimai, kurie rodomi paieškos rezultatų viršuje arba apačioje, įvedus tam tikrus raktinius žodžius ar frazes. Ši dalis siejama su Google AdWords reklama, kuri laikoma naudinga dėl savo operatyvumo (greitai kuriama ir greitai pradedama rodyti), aukštų pozicijų (rodoma aukštuose paieškos rezultatuose), kontrolės (gali būti kontroliuojama tekstinių skelbimų pozicija, laikas, dažnis, intensyvumas).
- „Paid display“ – mokama ekraninė reklama.
- „Affiliate“ rinkodara – partnerystės rinkodara, grįsta tam tikru bendradarbiavimo principu – partnerių internetinėje svetainėje yra patalpinama Jūsų paslaugos ar prekės reklama ir iš to uždirba ne tik reklamos užsakovas, bet ir partneris, kurio internetine svetaine buvo pasinaudota. Daugiausiai naudos atneša didelę duomenų bazę turintys partneriai partneriai. Svarbu tai, kad ši rinkodaros rūšis yra mokama. Į kainą įskaičiuojama:
- Mokestis už paspaudimą (angl. Cost per Click) – partneris, kurio internetinėje svetainėje skelbiama Jūsų reklama, gauna tam tikrą sutartą pinigų sumą už kiekvieną interneto vartotojo paspaudimą į pardavimus vykdančią svetainę.
- Mokestis už tam tikrus atliktus veiksmus (registracija ar rezervacija) (angl. Cost per Lead) – partneris, kurio internetinėje svetainėje skelbiama Jūsų reklama, sulaukia sutarto atlygio už gautus potencialaus kliento duomenis net ir tuo atveju, jei jis neįsigijo produkto.
- Mokestis už pardavimą (angl. Cost per Sale) – partneris, kurio internetinėje svetainėje skelbiama Jūsų reklama, gauna sutartą mokestį, jeigu potencialus klientas įsigijo produktą ar paslaugą.
Taigi, iš esmės SEM reiškia SEO optimizavimą + pasirinktos reklamos vykdymą internete. Pastebima, kad SEM dažniausiai taiko svetainių savininkai, kurių pagrindinė veikla yra el. prekyba internete arba didžioji dalis pajamų gaunama iš reklamos internetu.
Kokią naudą gausite pasirinkę SEM?
- Mokėsite ne už tai, kad buvo parodyta reklama, o už realiai į puslapį atėjusį lankytoją.
- Jūsų internetinė svetainė bus rodoma tik pagal tuos raktažodžius, kuriuos Jūs pasirinksite.
- Jūsų reklama bus pačiame Google paieškos rezultatų puslapio viršuje, todėl tai neabejotinai skatins didesnį vartotojų srautą – jie rinksis Jūsų pirmose pozicijose esančią internetinę svetainę, o ne konkurentus.
- Atliekama pagal individualius kiekvieno poreikius.
Dažniausiai SEM nauda yra matuojama internetinės svetainės populiarinimu ir matomumo didinimu. Specialistai SEM vadina kūrybišku procesu – galvojamos idėjos, kaip pateikti informaciją apie svetainę ir kur ją pateikti. Labai svarbu užtikrinti, kad prieš skelbiant visą informaciją, interneto svetainės tekstai būtų sutvarkyti tiek išorėje, tiek viduje.