SEO ir socialinė žiniasklaida: kurią strategiją rinktis?

Mąstote apie tinkamos turinio strategijos sukūrimą, bet nežinote kaip savo pastangomis ir darbu tai padaryti? Tai gali būti išties sudėtinga: socialinės žiniasklaidos rinkodara ir svetainės optimizavimas paieškos sistemoms (SEO Paslaugos) yra itin svarbios strategijos bet kuriai įmonei, kuri nori būti matoma internete, todėl ir jos sukūrimas reikalauja nemažai žinių ir patirties. Kiekviena iš tokių įmonių, net ir įdėjusi nemažai pastangų ir investavusi daug pinigų, dar nėra apsaugota nuo nesėkmių ir garantuota, kad įgyvendinta strategija jai atneš naudą.

Tad pirmiausia turite sužinoti ir išmanyti kiekvienos strategijos specifiką, privalumus ir trūkumus, vėliau – nustatyti, kokią investicijų grąžą gausite (kokios galite tikėtis) ir galiausiai įvertinti, kokių Jūsų pastangų prireiks ir kiek laiko turėsite skirti tam, kad pasirinkta strategija neštų naudą Jūsų verslui. Šiame straipsnyje mes pateiksime 5 SEO ir socialinės žiniasklaidos panašumus ir skirtumus, kurie, tikimės, padės Jums lengviau apsispręsti, ko reikia Jūsų verslui.

AUDITORIJA

Kad žinotumėte pagrindinius ir esminius strategijų kūrimo aspektus, pirmiausia turi išsiaiškinti, kas sudarys Jūsų tikslinę auditoriją.

„Iš esmės viskas gali atrodyti labai paprasti… socialinė žiniasklaida yra skirta žmonėms, o SEO yra skirtas kompiuteriams.“ – plačiai paplitusi nuomonė.

Kuriant turinį žmonėms, jis turi būti susijęs su emocijomis, bendravimu, ryšio kūrimu. Turinys kompiuteriui yra kitoks – jis turi būti orientuotas į techninius aspektus, kurie padeda užtikrinti, jog sistema (šiuo atveju kalbame apie Google paieškos sistemą) žinotų ir suprastų apie kalbama ir kokiai auditorijai tai yra skirta. Tai nebūtinai reiškia, kad viena kuri nors strategija yra sudėtingesnė ar brangesnė už kitą, tačiau tai reiškia, kad kiekvienai iš jų sukurti reikės visiškai kitokio požiūrio, nes jų pobūdis labai skiriasi.

Kuriant socialinės žiniasklaidos strategiją reikia nuolatos skirti dėmesį turiniui – arba jį perkurti, arba papildyti aktualijomis, populiariomis temomis, kad vartotojams būtų įdomu. Tuo tarpu SEO strategija tvirtai remiasi konkrečiais raktiniais žodžiais, susijusiais su jūsų įmone. Turėkite omeny, kad šiuo atveju reikia nuolat atlikti tyrimus, nes raktiniai žodžiai palaipsniui gali kisti, tačiau gali likti ir tie patys, nes Jūsų auditorija gali paieškos sistemoms nuolat pateikti tas pačias užklausas (su tais pačiais raktiniais žodžiais), susijusias su Jūsų veikla ar produktais. Kalbant apie socialinę žiniasklaidą, vartotojų polinkiai veikiausiai bus daug skirtingesni ir dinamiškesni.

Į ką svarbu atkreipti dėmesį?

  1. Socialinės žiniasklaidos auditorija ir jos interesai nuolat keičiasi; jūsų socialinės žiniasklaidos veikla turi palaikyti savo dinamiškumą kiekvieną dieną!
  2. SEO – raktiniai žodžiai ir reitingai yra konkretesni. Kai pasirinksite raktinius žodžius, neužmirškite, kad kiekvieną savaitę turėtumėte juos stebėti ir prireikus nežymiai keisti.
  3. STRATEGIJŲ TEMOS

Kurdami strategiją, turite remtis auditorija ir pagal tai rašyti turiniui skirtus straipsnius ar tekstus. SEO strategijos yra orientuotos į atitinkamų raktinių žodžių įtraukimą, o socialinės žiniasklaidos strategijos yra orientuotos į žmonių, kurie naudoja(si) jūsų turinį, emocijas. Šis skirtumas turi įtakos jūsų turiniui skirtų tekstų rašymo stiliui.

Optimizavimas paieškos sistemoms ir socialinės žiniasklaidos rinkodara gali sutapti su auditorija, tačiau jų strategijos – skirsis. Socialinės žiniasklaidos strategijos tikslas yra susieti, sujungti, o SEO strategijos – šviesti, lavinti.

Į ką svarbu atkreipti dėmesį?

  1. Socialinė žiniasklaida – emocijos.
  2. SEO atvejis – tinkamai pasirinkta technika.
  3. SĖKMĖS RODIKLIAI

Kaip jūs nustatysite savo strategijos sėkmę? SEO nauda dažniausiai vertinama pagal puslapių peržiūrą, paspaudimus ir reitingus. Socialinės žiniasklaidos rinkodara dažniausiai vertinama pagal pasidalijimus, vartotojų veiksmus ir kitas vartotojų sąveikos su turiniu formas.

Neužmirškite, kad prie Jūsų sėkmės prisideda ir temos bei jos pateikimo stiliaus ar būdo pasirinkimas. Jei norite, kad Jūsų turinys (pranešimai, įrašai) sudomintų vartotojus, turite vadovautis tam tikromis kūrimo taisyklėmis, vartoti atitinkamą kalbą ir pasirinkti aktualią temą.

Į ką svarbu atkreipti dėmesį?

  1. Socialinė žiniasklaida – svarbiausiai skatinti vartotojus atlikti tam tikrus veiksmus – dalytis Jūsų turiniu, komentuoti ir kt.
  2. SEO – svarbu pelnyti didelius puslapių peržiūros skaičius, sulaukti daug paspaudimų ir kelti reitingus paieškos sistemose.
  3. STRATEGIJŲ EIGA

Kiekvienos strategijos rezultatai ir Jūsų skiriamas laikas jai įgyvendinti – skiriasi. Raktiniai žodžiai ir pats optimizavimo procesas ilgainiui tampa vis nuoseklesnis, todėl galima daryti prielaidą, kad laiko, praleisto prie SEO strategijos, reikės vis mažiau. Kai jau pasieksite norimus reitingus, galėsite pailsėti ir mėgautis pakankamai ilgai išliekančiais teigiamais rezultatais. Taigi SEO nors ir lėtas, bet stabilus procesas. Jį puikiai iliustruoja dažnai specialistų vartojamas posakis „SEO tai maratonas, o ne sprintas“. Tai turėtų žinoti kiekvienas, nusprendęs pasinaudoti SEO strategija.

SEO procesą reikia nuolat stebėti – tikrinti reitingus, tikslinti raktinius žodžius (ypač jų įterpimą turinį), publikuoti naujus straipsnius ar pranešimus (kitaip tariant, atnaujinti turinį). Tuo tarpu socialinės žiniasklaidos rinkodaros procesas – nuolatinis tiek naujo, tiek seno turinio platinimas visuose atitinkamuose socialinės žiniasklaidos kanaluose. Pagalvokite, kiek populiarumo ir kartu naudos Jums gali suteikti Twitter, Facebook ir Instagram derinys?

Į ką svarbu atkreipti dėmesį?

  1. Kalbant apie socialinę žiniasklaidą, turite nuolat dirbti su turiniu ir jį platinti visais įmanomais būdais (per visus socialinės žiniasklaidos kanalus).
  2. Kalbant apie SEO, turite atlikti daug atitinkamų veiksmų ir investuoti savo laiko, kad pasiektumėte norimų rezultatų.
  3. VEIKLUMAS

Kaip jau turbūt supratote, reikia nustatyti, kokia strategija tinkamiausia Jūsų veiklai ir į kurią geriausia sukoncentruoti savo dėmesį.

Apsvarstykite šiuos klausimus:

  • Ar jūsų auditorija orientuota į emocijas (kai svarbus turinys) ar į pasirinktą techniką (strategijos pobūdį ir turimus atlikti veiksmus)?
  • Ar jūsų produktas yra materialus ar nematerialus?
  • Ar parduodate tiesiogiai vartotojams ar esate orientuoti į kitas įmones?

Jei jūsų pasirinkti atsakymai stipriai susiję su pirmaisiais klausimų variantais (pirma jį dalimi), turėtumėte žinoti, kad į savo socialinės žiniasklaidos strategiją turėsite investuoti nemažą biudžeto ar laiko dalį. Jei Jūsų atsakymai stipriai susiję su antraisiais klausimų variantais (antra jų dalimi), turėtumėte sutelkti dėmesį į tai, kaip sukurti veiksmingą paieškos optimizavimo strategiją.

Materialūs produktai sėkmingiausi yra tada, kai jie susiję su vartotojų emocijomis. Tuo tarpu nematerialūs produktai arba tie, kurie skirti dideliam verslui, dažnai būna geresni, kai yra orientuoti į aukštesnius paieškos reitingus.

Į ką svarbu atkreipti dėmesį?

  1. Jei jūsų siūlomas produktas yra materialus (apčiuopiamas), susijęs su vartotojų emocijomis ar tiesiogiai susijęs su vartotojais, turėtumėte savo dėmesį skirti socialinei žiniasklaidai.

Įveskite tekstą ar svetainės adresą ar verskite dokumentą.

  • Jei jūsų siūlomas produktas yra nematerialus, orientuotas į tinkamai techniškai atliktą strategiją ar susijęs su kitomis įmonėmis, tai daugiausia savo dėmesio turėtumėte skirti SEO strategijai.

Norite mėgautis sėkmingu verslu ir puikiais įgyvendintų strategijų rezultatais? Rinkitės strategijas kruopščiai ir atsakingai! Tik profesionalus ir kokybiškas jų įgyvendinimas duoda naudos.

Comments are closed.