SEO yra jau kurį laiką puikiai rinkoje įsitvirtinusi strategija ir paslauga, kuri leidžia verslams padidinti savo pardavimus, populiarumą ir bendrą sėkmę. SEO padeda populiarinti verslų veiklą, didinti lankytojų srautus ir pelną. Tačiau apie SEO kalbant išsamiau, verta paminėti, kad jis turi daugiau įvairių apibrėžimų. Pavyzdžiui, dažniausias ir abstrakčiausias SEO apibūdinimas – svetainės optimizavimas paieškos sistemoms. Arba kitaip – tam tikrų veiksmų visuma, atliekama tam, kad Jūsų svetainė atsirastų pirmose paieškų (Google, Yahoo, Bing ir kt.) rezultatų pozicijose. Beje, SEO dažnai prilyginama efektyviam reklamos būdui. Specialistai netgi teigia, kad tai – garantuotas svetainės matomumas internete visas 24 valandas per parą ir atnešantis puikią investicijų grąžą, t. y. neabejotinai atsiperkanti strategija. Vienas iš išsamiausių SEO apibrėžimų – tai procesas, kuris apima svetainės (turinio, struktūros, kodo) optimizavimą pagal raktinius žodžius, svetainės autoriteto didinimą ir nuorodų tinklo kūrimą, siekiant, kad svetainė patektų tarp pirmų paieškos rezultatų pozicijų. Pagal tai SEO yra skiriamas į dvi pagrindines dalis – vidinį ir išorinį SEO.
IŠ KO SUSIDEDA SEO PASLAUGA?
Kaip jau tikriausiai supratote, SEO apima du didelius aspektus – gerą turinį (jis turi būti ir patrauklus, ir įdomus, ir vertingas bei sukurtas pagal taisykles ir periodiškai keičiamas, atnaujinamas) ir svetainės platinimą interneto erdvėje, t. y. nuorodų skelbimas įvairiose interneto svetainėse, forumuose ir pan. Abi šios SEO dalys turi ir nemažai smulkesnių veiksmų, kurie privalo būti atlikti. Pristatysime juos plačiau.
Vidinis SEO
Abstrakčiai kalbant, vidinis SEO apima visus veiksmus, kurie atliekami svetainės viduje tam, kad ji taptų patogi, patraukli, įdomi – turinio analizė ir korekcijos (arba turinio kūrimas), svetainės aprašymų tvarkymas, tekstų kūrimas ir koregavimas, programinio kodo kūrimas (arba tvarkymas) ir su juo susijusių problemų šalinimas. Pristatome išsamius vidinio SEO paslaugos žingsnius:
- Raktinių žodžių ar frazių analizė, kūrimas, pritaikymas
- Paieškos apimčių analizė
- Įvairių reikalingų įrankių diegimas – Google Analitics (statistikos duomenims gauti), Google Search Console ir kt.
- Robots.txt failo kūrimas ir talpinimas
- URL adresų tvarkymas
- HTML kodo klaidų analizė ir šalinimas
- Turinio tvarkymas ir redagavimas – meta aprašymų ir meta antraščių kūrimas, <h> žymų ( tags) optimizavimas, plagiato šalinimas, tekstų originalumo užtikrinimas
- Vaizdų (nuotraukų, paveikslų) optimizavimas
- Vidinių nuorodų optimizavimas
- Svetainės spartos, užsikrovimo greičio analizė
- Svetainės pritaikymas kitiems įrenginiams
Profesionalūs SEO meistrai užtikrins visų privalomų ir reikalingų SEO žingsnių įgyvendinimą. Tiesa, atkreipiame dėmesį, kad vidinis SEO negali padėti kardinaliai pakeisti svetainės turimų pozicijų paieškos tinkle, todėl nemanykite, kad užteks atlikti tik vidinį SEO. Privalu atlikti ir išorinį SEO, jis taip pat svarbus siekiant sėkmės savo verslui. Beje, vienas iš esminių SEO privalumų – garantuoja lengvesnį kilimą į aukštesnes paieškos rezultatų pozicijas.
Išorinis SEO
Lengviausias būdas pristatyti išorinį SEO, pasakyti, kad jis apima visus svetainės išorėje atliekamus veiksmus – nuorodų skelbimą ir gavimą bei socialinių tinklų veiklą.
Pagrindiniai išorinio SEO žingsniai:
- Nuorodų gavimas iš kitų autoritetingų svetainių (susijusių su Jūsų svetainės tema)
- Neveikiančių ar kenkiančių nuorodų atpažinimas ir šalinimas
- Socialinių tinklų SEO (skatinami „patinka“ paspaudimai, pasidalijimai, citavimas, teigiamų komentarų palikimas, bendravimas ir ryšio su vartotojais palaikymas)
Esant poreikiui, gali būti svetainės išorėje atliekami ir kiti veiksmai. Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad išorinis SEO ne tik palankiai veikia verslą, didina klientų srautą, pelną, bet ir padeda plėtoti verslą už Lietuvos ribų. Tai vienas esminių jo privalumų. Pristačius, kas tai yra SEO, svarbu paminėti ir jo trukmės aspektus. Nors SEO trukmė labai įvairi (nes tai priklauso nuo svetainės apimties, nuo rinkos konkurencingumo ir specialistų gebėjimų), tačiau dažniausiai atlikti SEO užtrunka apie 1 mėnesį, tačiau gali trukti ir ilgiau – iki 6 mėnesių. Trukmės aspektus vertėtų aptarti su pasirinktu SEO specialistu. Taigi tiek vidinis, tiek išorinis SEO turi prasidėti nuo elementarių žingsnių – konkurentų analizės, raktinių žodžių ar frazių kūrimo, tikslinės auditorijos nustatymo, savo (konkrečios) veiklos tyrimo ir labiausiai svetainei tinkančios SEO strategijos parinkimo. Tik kryptingai ir atsakingai atliekami veiksmai padės svetainei atsidurti pirmame paieškos rezultatų puslapyje. Beje, patikima įmonė, SEO rezultatų analizę pateikia kas mėnesį, todėl viską galėsite stebėti ir vertinti patys. Išorinis SEO – tai sprendimas kiekvienam verslui, vertinančiam didelį klientų srautą, didėjančias apyvartas ir galimybę plėtoti verslą ne tik Lietuvos, bet ir užsienio rinkose.
KUO SEO VERTINGAS IR KODĖL REIKALINGAS?
Pirmiausia, SEO patrauklus verslininkams, nes daro teigiamą įtaką jų veiklai, bet taip pat SEO patrauklus ir vartotojams, nes SEO dėka svetainė tampa patogi naudotis, įdomi, aktuali ir patikima. Tad didžiausi SEO privalumai:
- SEO pasižymi aktualumu. Daugiau nei 98 proc. vartotojų Lietuvoje naudojasi paieškos sistemomis (dažniausiai Google) ir net 9 iš 10 vartotojų peržiūri tik pirmąjį paieškos rezultatų puslapį. Tad Jūs privalote jame būti!
- SEO padeda pritraukti klientus. Jeigu jie neranda Jūsų paieškos rezultatuose, prarandate klientus.
- SEO dėka pelnytas vartotojų srautas – ilgalaikis.
- SEO Jūsų svetainės lankomumą gali padidinti iki keliasdešimt kartų.
- Perspektyvi investicija – sumokate kartą, o rezultatus matote ilgai.
Statistikos ir rezultatai dažniausiai parodo kokia gera investicija yra SEO, todėl ne visada tam reikia žodžių. SEO reiškia – daugiau klientų – daugiau užsakymų – daugiau pardavimų – didesnis pelnas.