SEO optimizavimas – viskas, ką reikia žinoti

Ilgą laiką SEO buvo apibrėžiamas kaip svetainės optimizavimas paieškos sistemoms. Vėliau SEO samprata išsiplėtė ir buvo įvardijama jau kaip strategija, apimanti daugybę įvairių veiksmų, ir atliekama taip, kad Jūsų interneto svetainė būtų matoma įvairių paieškos sistemų (Google, Yahoo, Bing ir kt.) rezultatų puslapiuose, o dar geriau – pirmame rezultatų puslapyje ir aukščiausiose jo pozicijose. Šiuo metu SEO jau prilyginama efetyviausiam reklamos būdui, kuris ne tik veikia visa parą (svetainė visa šį laiką matoma internete), bet ir duoda realios naudos – padeda didinti verslo sėkmę, pritraukti daugiau lankytojų, išauginti kuo didesnį pelną, išpopuliarinti veiklą ar produktą (prekę ar paslaugą). Tad trumpai tariant, SEO – specialistų atliekami kryptingi veiksmai (konkurentų analizė, turinio kūrimas ir tvarkymas, svetainės struktūros ir kodo tvarkymas, raktinių žodžių kūrimas ir pritaikymas svetainei, nuorodų kūrimas ir kt.), padedantys svetainei atsidurti pirmose paieškos rezultatų pozicijose.

KAS YRA SEO?

SEO – kompleksinis ir gana nemažai darbo ir laiko reikalaujantis procesas. Šią paslaugą sudaro dvi didelės dalys – vidinis SEO ir išorinis SEO – kurie susideda iš daugybės mažesnių žingsnių ar veiksmų. Svarbiausia, kad specialistas, kurį samdote, tinkamai atliktų du svarbiausius SEO darbus, t. y. profesionaliai parengtų svetainės turinį (jis turi būti aktualus, originalus, įdomus, patrauklus tiek vartotojams, tiek paieškos sistemoms ir nuolat atnaujinamas ar keičiamas) ir tinkamai jį paskelbtų (laikytųsi paieškos sistemos keliamų reikalavimų ir platintų nuorodas į kitas kokybiškas svetaines, forumus, socialinius tinklus ir pan.). Kitaip tariant, profesionaliai atliktų vidinį ir išorinį SEO.

KOKIUS VEIKSMUS APIMA VIDINIS SEO?

Jei SEO veiksmai atliekami tvarkingai ir laikantis visų esamų reikalavimų, tuomet darbai gali užtrukti ir kelias savaites. Na, o jeigu svetainė yra labai didelė, SEO kartais užtrunka ir kelis mėnesius. Pagrindiniai dalykai nuo kurių priklauso paslaugos suteikimo trukmė yra svetainės dydis, įdiegtų kalbų skaičius, turinio apimtis ir pasirinkta turinio valdymo sistema (TVS).

Vidinis SEO – kryptingi veiksmai, susiję su turiniu ir optimizuojamo puslapio HTML kodu. Kitaip tariant, vidinis SEO apima visa tai, kas atliekama svetainės viduje. Pristatome pagrindinius vidinio SEO veiksmus.

  1. Raktinių žodžių kūrimas ir taikymas. Pirmas veiksmas, kurį reikia atlikti – išanalizuoti raktažodžius, kurie būtų tinkamiausi ir tikslingiausi Jūsų verslui. Tinkamai sukurti raktiniai žodžiai paverčia svetainę patogia vartotojams ir šie nesunkiai randa tai, ko ieško. Kurdami raktinius žodžius, vadovaukitės specialistų patarimais – raktiniai žodžiai turi atitikti svetainės turinį, būti nesudėtingi, pritaikyti prie vartotojų. Tai reiškia, kad raktinis žodis nebūtinai turi būti gramatiškai taisyklingas, nes vartotojai į paieškų sistemas neretai suveda netaisyklingus žodžius ar frazes (nepilnus žodžius, žodžius be lietuviškų raidžių ir pan.). Tad geriausia įsijausti į tikslinio vartotojo vaidmenį ir numatyti, kokią užklausą jis gali pateikti paieškos sistemai. Įtraukdami raktinius žodžius į svetainės turinį, pasistenkite, kad jų kartojimosi skaičius viename tekste neviršytų 5 proc.
  2. Atitinkamų žymų kūrimas. Meta žymos (angl. meta tags) gali daryti įtaką svetainės veiksmingumui. Minėtos žymos, dėl savo atliekamos funkcijos (nurodo interneto svetainės temą), yra svarbios ir vartotojams, ir paieškos sistemoms. Kuriant meta žymas rekomenduojama laikytis unikalumo, informatyvumo ir naudingumo kriterijų. Tai, kas bus įrašyta žymoje, bus matoma pirmoje paieškos rezultato puslapio eilutėje.
  3. URL adresų kūrimas. SEO turi būti atliktas taip, kad kartu su vidinėmis nuorodomis svetainės kategorijų hierarchija atsispindėtų URL adrese, kuris atlieka svarbų vaidmenį nustatant, ar svetainė tinkama paieškos sistemoms. Be to, URL struktūra taip pat palengvina paieškos sistemų robotų svetainės nuskaitymo procesą. Tad suteikę puslapiams tinkamus pavadinimus turėsite tvarkingą svetainės struktūrą.
  4. Svetainės turinio kūrimas. „Turinys yra karalius“ – apie tai turi būti nuolat galvojama turinio kūrimo metu, nes būtent turinys yra tai, kas pritraukia vartotojus ir yra vertinama paieškos sistemų. Tai svarbiausias veiksnys, darantis svetainę verta aukštos pozicijos paieškos rezultatuose. Neužmirškite, jog jis turi būti nuolat ir reguliariai keičiamas, pildomas, atnaujinamas, kad neprarastų savo aktualumo ir išliktų vertingas, kad Jūsų svetainė turėtų ir išlaikytų gerą reputaciją vartotojų akyse. Beje, turinį kurti vertėtų siejant jį su SEO, t. y. į jį turi būti įtraukta nuorodų, nes geras turinys yra tas, kuriame pakankamas kiekis nuorodų. Priešingu atveju, paieškos sistemos interneto svetainę gali įvertinti neigiamai ir tuomet atsidursite itin žemose paieškos rezultatų pozicijose.

Jei norite turėti įtakos savo vartotojams, kad jie ilgiau liktų Jūsų svetainėje, tuomet verta svetainėje skelbti įdomų turinį, kuris patiktų lankytojams. Kuo turinys įdomesnis, tuo didesnis vartotojų įtraukimo rodiklis – taip lankytojai daugiau laiko praleis Jūsų svetainėje ir tuo geresnė bus jų patirtis. Turinys – vienas iš veiksnių, didinančių lankytojų srautus.

  1. Vaizdų optimizavimas. Pirmiausia, ką norime pasakyti, į vaizdus (nuotraukas) turi būti įtraukta raktinių žodžių. Vėliau jau reikia dirbti su pačiai vaizdais – jie turi turėti atskirą failo pavadinimą ir unikalų ALT kodą, turi būti tinkamo formato. Užtikrinę šias sąlygas, užtikrinsite sklandų svetainės funkcionavimą ir spartų svetainės darbą.
  2. Svetainės pritaikymas išmaniesiems (mobiliesiems) įrenginiams. Norite, kad Jūsų svetainė būtų populiari ir mėgstama lankytojų? Suteikite galimybę lankytojams bet kuriuo metu ir pasinaudojant bet kuriuo išmaniuoju įrenginiu (planšete ar išmaniuoju telefonu) apsilankyti Jūsų svetainėje. Svetainė turi sklandžiai funkcionuoti ir būti kokybiškai matoma bet kurio įrenginio ekrane. Neperkraukite svetainės nereikalinga informacija ar pertekliniais elementais, nes tai trukdo kokybiškam svetainės atvaizdavimui.
  3. Tinkamos svetainės spartos užtikrinimas. Svetainė turi būti įkeliama per 3 sekundes, jei norite, kad lankytojas neišeitų. Neverskite savo lankytojų laukti, nes rizikuojate ne tik juos prarasti, bet ir negauti iš jų rekomendacijų. Pasistenkite, kad neliktų jokių trukdžių, lėtinančių svetainės įkėlimą ir spartą.
  4. Techninių parametrų tvarkymas. Šiame žingsnyje atliekami įvairūs smulkūs darbai, kurie užtikrina, kad vidinis SEO būtų atliktas laikantis reikalavimų ir paieškos sistemų sąlygų.

Verta atkreipti dėmesį, kad atliekant vidinį SEO gali būti ir daugiau veiksmų, pavyzdžiui, įvairių programų įdiegimas, klaidų šalinimas ir pan., kurie taip pat labai svarbūs SEO paslaugos kokybei ir Jūsų verslo sėkmei.

KOKIUS VEIKSMUS APIMA IŠORINIS SEO?

Išorinis SEO – vidinio SEO priešingybė, t. y. įvairūs už svetainės ribų atliekami veiksmai, kuriais siekiama teigiamai paveikti svetainės reitingus paieškos rezultatų puslapiuose (SERP). Išorinis SEO reikalingas tam, kad būtų padidintas svetainės populiarumas, aktualumas, patikimumas ir autoritetas. Jį atlikti padeda įvairūs puslapiai, svetainės, tinklaraščiai, vartotojai ir kt., turintys gerą reputaciją, susiedami arba reklamuodami Jūsų svetainę ir įrodantys, kad Jūsų svetainė yra kokybiška ir verta dėmesio. Trumpai kalbant, išorinis SEO – nuorodų, nukreipiančių į Jūsų svetainę, kūrimas ir platinimas.

Išorinis SEO yra skirstomas į kelias dalis – veiksmai, susiję su nuorodomis, ir veiksmai, nesusiję su nuorodomis. Juos aptarti verta plačiau.

  1. Veiksmai, susiję su nuorodomis. Atgalinės nuorodos – išorinio SEO pagrindas, jos gali padėti paieškos sistemoms nustatyti svetainės turinio kokybę (svetainė, kurioje yra daug aukštos kokybės atgalinių nuorodų vertinama palankiau negu ta, kurioje atgalinių nuorodų mažiau). Specialistai išskiria tris nuorodų tipus pagal jų pelnymo būdą: natūralios nuorodos, rankiniu būdu sukurtos nuorodos, pačių sukurtos nuorodos, t. y.:
  • Natūralios nuorodos. Be svetainės savininko pastangų pelnytos nuorodos.
  • Rankiniu būdu sukurtos nuorodos. Jos kuriamos sąmoningai. Šių nuorodų principas – įtakingų asmenų (svetainių) dalijimasis Jūsų svetainės turiniu.
  • Sukurtos nuorodos. Šios nuorodos turi optimizuotą tekstą ir yra įkeliamos į kitą svetainę, forumą, tinklaraštį ar pranešimą spaudai.

Be to, nors svarbu, kokios nuorodos yra naudojamos, tačiau svarbūs ir kiti kriterijai – svetainės, su kuria susietos nuorodos, populiarumas ir autoritetas; nuorodų aktualumas ir naudingumas; svetainės, su kuria susietos nuorodos, patikimumas; kitų nuorodų skaičius susietoje svetainėje ir pan. Tik užtikrinę visus reikiamus veiksmus su atgalinėmis nuorodomis, galite iš išorinio SEO tikėtis Jums palankių rezultatų.

  1. Veiksmai, nesusiję su nuorodomis. Nors išorinio SEO pagrindas – atgalinės nuorodos, tačiau ir kiti veiksmai prisideda prie sėkmingo išorinio SEO įgyvendinimo – naudojimasis socialine žiniasklaida (ypač socialiniais tinklais), tinklaraščiais, nuomonės formuotojų (angl. influencer) paslaugomis ir pan. Vis dėlto, atkreipiame Jūsų dėmesį, kad nors šie veiksmai nesiejami su nuorodomis, tačiau tiek naudojimasis socialine žiniasklaida (ypač socialiniais tinklais), tiek tinklaraščiais ar nuomonės formuotojų paslaugomis sukuria nuorodą į jūsų svetainę. Tad galima daryti išvadą, kad be nuorodų išorinis SEO neįsivaizduojamas.

Vis dėlto, efektyvus SEO bus tik tuo atveju, jei bus tinkamai atliktas tiek vidinis, tiek išorinis SEO. Jų panašumas – vienoda svarba svetainei (be vieno tinkamai nefunkcionuos kitas), o skirtumas – vidinis SEO atliekamas vieną kartą, o vėliau tik nežymiai koreguojamas, o išorinis SEO turi būti atliekamas nuolat (nuorodų skaičius didinamas, tvarkomas, koreguojamas, pašalinamos netinkamos ar netgi kenksmingos nuorodos).

KOKIAS GRĖSMES KELIA SEO?

Iš tiesų, SEO duoda žymiai daugiau naudos, nei padaro žalos, tačiau tam reikia laikytis vienintelio kriterijaus – pasirinkti patikimus ir sąžiningai dirbančius SEO specialistus. Kodėl tai svarbu? Atsakymas susijęs su „White hat SEO“ ir „Black hat SEO“, t. y. su metodais, leidžiamais paieškos sistemų, ir metodais, draudžiamais paieškos sistemų.

„White hat SEO“ (arba kitaip, metodas, leidžiamas Google paieškos sistemų) yra atliekamas griežtai laikantis „Google Webmaster Guidelines“ reikalavimų. Svarbiausia sąlyga – tinkamai atliekami veiksmai, tokie kaip interneto puslapių kodo pakeitimai, reguliarus informacijos ir interneto svetainės atnaujinimas, kokybiškai sukurtas turinys, įvairių svetainėje atsirandančių klaidų taisymas, laiku atliekamas vidinių nuorodų keitimas, tikslingų raktinių žodžių paskelbimas, nuorodų talpinimas kitose autoritetingose svetainėse, kurios susijusios savo tematika, registracija paieškos sistemose ir pan. Nors šis procesas užtrunka gana nemažai laiko ir reikalauja profesionalaus darbo, žinių ir įgūdžių, tačiau tikslas – užtikrinti aukštas interneto svetainės pozicijas paieškos rezultatuose – būna įgyvendintas ir duoda išties puikių rezultatų.

Tuo tarpu „Black hat SEO“ (arba kitaip, metodas, draudžiamas Google paieškos sistemų) yra tai, kas gali pridaryti Jums žalos. Šis metodas susijęs su įvairiomis atgalinių nuorodų manipuliacijomis, dirbtinai kuriamomis nuorodomis. Pvyzdžiui, nuorodos būna nekokybiškos, jos yra perkamos arba gaunamos specialiomis programomis, leidžiančiomis palikti atsiliepimus forumuose, interneto svetainėse, tinklaraščiuose ir kitose viešos erdvės vietose. Tačiau į tokius veiksmus jau yra reaguojama, pavyzdžiui, Google paieškos sistema su tuo itin stipriai kovoja, pristato veiksmingus algoritmus, padedančius nesunkiai aptikti tokias interneto svetaines, kurios aukštas paieškos rezultatų pozicijas pelnė nesąžiningu būdu. Tam yra numatyta ir bausmė – naudojant nelegalius ar neskaidrius SEO būdus, interneto svetainė galiausiai vis tiek yra pašalinama iš paieškos sistemų rezultatų, neretai atimant galimybę dar kada nors joje būti.

Tad mūsų patarimas – atidžiai ir kruopščiai rinkitės SEO specialistus, garantuojančius SEO paslaugos kokybę.

Pabaigai galime pasakyti, kad SEO yra sudėtingas procesas, tačiau tikrai vertas dėmesio. Norint tinkamai jį atlikti privalu turėti ir specialių žinių, įgūdžių, ir patirties. Tik tuo atveju, jei SEO bus atliktas tinkamai, galėsite naudotis jo teikiamais privalumais – didesniu interneto svetainės lankomumu, didesniu prekės ženklo žinomumu, populiarumu, palankiu  svetainės vertinimu paieškos sistemų atžvilgiu, didesniu savo verslo patikimumu, geresniu suformuotu įvaizdžiu, didesniais pardavimais ir nenuviliančiu pelnu. Pasinaudokite SEO, aplenkite konkurentus ir paverskite savo verslą rinkos lyderiu!