SEO raktažodžiai

Jei niekada negirdėjote apie SEO raktažodžius, vadinasi laikas susigriebti ir pasidomėti SEO paslauga, kuri gali turėti labai daug naudos Jūsų verslui.

Raktažodis (angl. Keyword) – tai reikšminis žodis ar žodžių junginys, susiję su Jūsų vykdoma veikla (prekėmis ar paslaugomis), vartotojų įrašomas į įvairias paieškų sistemas tam, kad jie rastų tai, ko jiems reikia.

Nuo tinkamai pasirinktų raktažodžių prasideda SEO paslaugos vykdymas. Dažnai kyla klausimų, kaip pasirinkti tinkamiausius raktažodžius? Kadangi raktažodžių pasirinkimas – pirmas internetinių svetainių SEO optimizacijos žingsnis, todėl juos rinktis turite apgalvotai ir atsakingai, kad atlikus SEO optimizaciją, gautumėte kuo daugiau naudos.

Kokie būna raktažodžiai?

Dažniausiai jie skirstomi į du tipus – informacinį bei pirkimo – ir turi būti pasirenkami pagal Jūsų veiklos pobūdį.

  1. Informaciniai raktažodžiai. Jie tinka internetinėms svetainėms, kuriose pateikiama bendrinė informacija (pavyzdžiui, įvairūs apibrėžimai, sampratos). Šio tipo raktažodžiai nėra itin vertingi elektroninėms parduotuvėms.
  2. Pirkimo raktažodžiai. Jie aktualūs ir reikalingi elektroninėms parduotuvėms. Pasirinkus tokio tipo raktažodžius, išauga tikimybė, kad Jūsų elektroninėje parduotuvėje apsilankęs vartotojas taps potencialiu klientu ir įsigis Jūsų siūlomą prekę.

Kaip pasirinkti tinkamą raktažodį?

Esama tam tikrų sąlygų, kurios gali užtikrinti, kad Jūsų raktažodžiai būtų pasirinkti tinkamai ir pritaikyti sėkmingai.

  1. Raktažodžių sudarymo kriterijai – tikslumas ir konkretumas. Turite numatyti tokius raktažodžius, kurie geriausiai ir tiksliausiai nurodytų Jūsų veiklos turinį ir pobūdį. Įsijauskite į vartotojo vaidmenį. Pavyzdžiui, Jums reikalinga elektroninėje parduotuvėje esanti prekė – batai. Jeigu įrašysite į paieškos sistemą „batai“ – ar bus aišku, ko Jūs konkrečiai ieškote? Ar Jūs norite įsigyti batus, kokio tipo batų Jums reikia (aukštakulnių, sportbačių ir pan.), o galbūt Jums reikalinga batų taisymo paslauga? Kaip matote, variantų gali būti nemažai, todėl vartotojai, ieškodami produkto, nurodo jį tiksliai. Raktažodis „batai“ nieko aiškaus nenurodo, todėl reikėtų jį sukonkretinti. Pavyzdžiui, „prekyba Nike sportbačiais“. Tuomet Jūsų elektroninė parduotuvė bus automatizuota šiam raktažodžiui ir savaime užtikrinsite, kad pas Jus lankytųsi tik tikslinė auditorija (potencialūs klientai), duosiantys Jums naudos. Taigi geriausia, kad Jūsų pasirinkti raktažodžiai turi būti susiję su internetinės svetainės turiniu ir Jūsų veiklos tikslais.

Be to, raktažodžių tikslumas ir konkretumas svarbus ir SEO paslaugai:

  • Sunku tinkamai optimizuoti svetainę su vienu netiksliu raktažodžiu.
  • Vienas netikslus ir nekonkretus raktažodis gali pritraukti neaktualius vartotojus, t. y. į Jūsų svetainę gali užklysti Jūsų prekėmis ir paslaugomis nesuinteresuoti asmenys, o tai neužtikrins Jums nei pelno, nei naudos.
  • Tikslūs raktažodžiai (net jei jie ir ilgesni – apima iki 3 žodžių) į Jūsų internetinę svetainę atves mažiau lankytojų, bet dauguma jų bus potencialūs pirkėjai.
  1. Raktažodžius sudarančių simbolių sudėtis. Šiuo atveju svarbu paminėti, kad raktažodžiai gali būti netaisyklingi, t. y. vartojami be lietuviškų rašmenų. Pastebėta, kad vartotojai labiau linkę prekių ir paslaugų ieškoti į paieškos sistemą įvesdami žodžius ir frazes netaisyklingais rašmenimis. Jūs nenukentėsite, jei nurodysite netaisyklingą raktažodį. Šiuolaikinės internetinės paieškos sistemos yra taip ištobulintos, kad net ir netaisyklingus, su gramatinėmis klaidomis parašytus žodžius, identifikuoja ir prilygina taisyklingiems, Jūsų svetainėje pavartotiems, žodžiams.
  2. Tikslinės auditorijos svarba. Tiek elektroninės sistemos / technologijos, tiek vartotojų poreikiai turi polinkį greitai kisti. Raktažodžiai gali prarasti populiarumą, gali tapti nebeaktualūs, todėl stenkitės numatyti, ko vartotojams gali reikti kitą sezoną.
  3. Efektyvumo svarba. Tai reiškia, kad turite reguliariai vertinti raktažodžių efektyvumą, kad žinotumėte, kuriems iš jų skirti daugiausia dėmesio ir kurie iš jų pritraukia didžiausią lankytojų srautą. Tam galite pasinaudoti patikimu Google Analytic įrankiu, kuris atskleis Jus dominančius (su efektyvumu susijusius) duomenis.
  4. Vartojamų raktažodžių gausa. Šiam kriterijui vien Jūsų suvokimo, kuris raktažodis tinkamas ir veiksmingas, nepakaks. Jūs galite numanyti, kokie raktažodžiai populiariausi internete, tačiau mes siūlome pasinaudoti Keyword Planner įrankiu, kuris patikrina Jūsų pasirinktus raktažodžius ir nurodo, kiek lankytojų galėtų tuo domėtis

Yra dar kelios svarbios taisyklės raktažodžiams/h3>

I taisyklė. Raktiniai žodžiai parenkami ne vartotojams, o paieškos sistemoms, todėl galite daugiau dėmesio skirti raktažodžių reikšmei, o ne taisyklingam jų pateikimui. Dėl to nenukentės nei Jūsų svetainės žinomumas, nei populiarumas, nei apskritai verslo sėkmė.

II taisyklė. Atsižvelkite į savo internetinėje svetainėje įdiegtas kalbas. Raktažodžiai taip pat turi būti parinkti keliomis kalbomis.

III taisyklė. Naudodami kelis raktažodžius, skirkite juos kableliais.

IV taisyklė. Pasikliaukite rinkos tendencijomis, pagal kurias Jus apibūdina potencialūs klientai. V taisyklė. Atsižvelkite į vyraujančią konkurenciją. Išanalizuokite kokie raktažodžiai būdingi Jūsų konkurentams.

VI taisyklė. Naudokite kiek įmanoma daugiau raktažodžių ir frazių į kuriuos vartotojai kreipia didžiausią dėmesį.

Taigi, nepamirškite stebėti savo konkurentų ir rinkoje atsirandančias tendencijas. Analizuokite savo veiklą, jos pobūdį, galvokite apie savo tikslus – visa tai padės atsirinkti tinkamus raktažodžius savo internetinei svetainei (prekėms ir paslaugoms). Sėkmė garantuota!

Comments are closed.