RAKTINIAI ŽODŽIAI

Jei pastebėjote, jog Jūsų internetinei svetainei reikia didesnio matomumo, pasigendate lankytojų, mažėja pelnas, tuomet greičiausiai nenaudojate SEO. Tai paslauga, kuri gali pritraukti Jums daugiau klientų ir padidinti pardavimus, kas yra daugelio verslininkų tikslas. Jei vis tik domitės šia paslauga ir nusprendėte pabandyti, turite žinoti, kad pirmas jos žingsnis – raktiniai žodžiai, nes būtent jie yra tai, nuo ko prasideda SEO.

KAS YRA RAKTINIAI ŽODŽIAI?

Paprastai tariant, raktinis žodis – tai populiarus žodis ar žodžių junginys (frazė), kuriuos vartotojai pateikia kaip užklausą „Google“, „Yahoo“, „Bing“ ir kitoms paieškos sistemoms, ieškodami tam tikrų produktų (prekių ar paslaugų) ar informacijos internete.

Pasinaudodami raktiniais žodžiais, vartotojai gali greitai rasti Jūsų svetainę. Pavyzdžiui, įsivaizduokite, kad Jūs esate vartotojas, kuriam reikia SEO paslaugos. Norėdami patenkinti savo poreikį, Jūs pasirinksite vieną iš paieškos sistemų, joje įvesite užklausą (savo poreikį) ir ieškosite. Tas Jūsų poreikis („SEO paslaugos“) ir yra laikomas raktiniu žodžiu. Pagal tai paieškos sistema atras labiausiai Jūsų norus atitinkančias svetaines ir pateiks jas Jums, kaip rezultatą.

KAM REIKALINGA RAKTINIŲ ŽOŽDIŲ ANALIZĖ?

Tikriausiai iš SEO tikitės maksimaliai gerų rezultatų, todėl mūsų patarimas – jau patį pirmą žingsnį darykite atsakingai ir kruopščiai jį apgalvoję. Ką tai reiškia? Kad turite atlikti raktinių žodžių analizę. Tam yra du galimi sprendimo variantai – atlikti tai patiems arba įsigyti tokią paslaugą iš SEO specialistų.

Jeigu nuspręsite daryti tai patys, pasidomėkite įvairiais įrankiais. Pavyzdžiui, Google Keyword Planner ar Google Keyword tool ir kiti. Jie gali padėti Jums įvertinti raktinių žodžių tikslingumą, populiarumą ir konkurenciją, be to, žinosite tinkamiausią raktinių žodžių apimtį ir galimą veiksmingumą. Ir dar, gausite naujų raktažodžių idėjų, kuriomis galėsite nesunkiai pasinaudoti.

Jeigu nuspręsite pasirinkti antrąjį būdą – samdyti SEO specialistus – viskas bus atlikta už jus, tačiau tai kainuos, todėl biudžetą turėsite planuoti ir numatyti iš anksto.

KAIP PASIRINKTI TINKAMUS IR STIPRIUS RAKTINIUS ŽODŽIUS?

Pristatant raktinius žodžius, svarbu aptarti ir jų tipus. Labai svarbu suvokti, jog vartotojai turi skirtingus tikslus, skirtingus poreikius ir renkasi skirtingus raktažodžių tipus. Tad kiekvienas raktažodis sukurtas tam tikram tikslui ir norėdami sužinoti, kokie raktiniai žodžiai dažniausiai vedami į paiešką, pirmiausia, turite žinoti savo vartotojų tikslinę auditoriją. Mūsų patirtis rodo, kad yra keturi populiariausi raktažodžių tipai, susiję su vartotojų tikslais ir lemiantys paieškos įpročius. Pristatome juos:

  1. Informaciniai raktažodžiai. Jie naudojami tuomet, kai vartotojams reikia informacijos tam tikra konkrečia tema. Tokio tipo raktažodžiai neverčia žmonių imtis veiksmų, t. y. pirkti produktą. Pavyzdžiui, vartotojas pateikia užklausą „SEO“ ir jo galimas tikslas – plačiau sužinoti, kas tai yra SEO. Dažniausiai informaciniai raktažodžiai (ar frazės) prasideda klausiamaisiais žodeliais „kas“, „kaip“, „kodėl“ ir pan.
  2. Pirkimo arba sandoriniai raktažodžiai. Jie dažniausiai naudojami tuomet, kai vartotojas nori įsigyti tam tikrą prekę ar paslaugą. Šio tipo raktažodžiai skatina žmones pirkti. Pavyzdžiui, žmogus pateikia užklausą „SEO kaina“ ir jo tikslas – sužinoti norimą informaciją ir įsigyti norimą paslaugą.
  3. Navigaciniai raktažodžiai. Jie naudojami tuomet, kai vartotojas nori patekti į konkrečią svetainę, bet, pavyzdžiui, nepamena tikslaus jos adreso. Dažniausiai tokio tipo raktažodžiai – brendiniai prekės ženklai. Pavyzdžiui, „Nike“, „Vans“ ir pan.
  4. Mišrieji raktažodžiai. Jie naudojami tuomet, kai vartotojas dar tik domisi preke. Pavyzdžiui, vartotojas pateikia paieškos sistemai užklausą „atsiliepimai apie SEO“ ir jo tikslas – žinoti, ar verta įsigyti tokią paslaugą, tačiau iki galo jis dar nėra apsisprendęs.

Vis dėlto pastebėta, kad esminiai (sėkmingiausi) terminai susideda iš vieno ar dviejų žodžių ir yra itin konkurencingi. Jei turite vidutinį (ar didelį) verslą ir pakankamai didelį biudžetą, Jūs galite rinktis konkurencingus raktažodžius. Tačiau jei Jūsų verslas dar nėra stipriai išplėtotas, tuomet link sėkmės eikite mažesniais ir santūresniais žingsniais – pasirinkite ilgesnes raktines frazes. Tokie raktažodžiai apima daugiau žodžių, turi mažesnę paieškos apimtį, tačiau yra stipriai orientuoti į vartotojų srautą. Be to, jei optimizuosite ilgesnes raktinių žodžių frazes, lengviau atsidursite aukštose paieškos rezultatų pozicijose. Ir dar – ilgesnės raktinių žodžių frazės padidina konversijų rodiklius. Tad pasirinkę šį variantą, Jūs išleisite mažiau ir gausite tokią pačią grąžą.

Mūsų patarimas – rinkitės raktinius žodžius tik gerai įvertinę savo veiklą, tikslus, nes raktažodžiai turi būti taiklūs ir atitinkantys veiklą. Tuomet susiaurinkite raktinių žodžių paiešką ir tinkamai juos optimizuokite. Tai tikrai daro įtaką Jūsų verslo sėkmei!

KĄ DAR SVARBU ŽINOTI APIE RAKTINIUS ŽODŽIUS?

Specialistai pataria, renkantis raktinius žodžius laikytis tam tikrų sąlygų, t. y.:

  1. Svarbiausi kriterijai – aiškumas ir konkretumas. Raktiniai žodžiai turi būti aiškūs ir sietis su Jūsų veiklos pobūdžiu, svetainės turiniu.
  2. Tinkama ženklų sudėtis / skaičius. Raktiniai žodžiai gali būti netaisyklingi, t. y. vartojami nelietuviški rašmenys arba nepilni žodžiai.
  3. Orientuoti į tikslinę auditoriją. Raktiniai žodžiai turi būti nukreipti į Jūsų veiklą ir tuos, kuriems Jūsų veikla aktuali.
  4. Efektyvūs raktiniai žodžiai. Jie turi būti paprasti, taiklūs ir suprantami, patrauklūs vartotojams.

Kalbant apie raktinius žodžius iš techninės pusės, verta atkreipti dėmesį, kad jie apima daugelį sričių, t. y. jie turi būti įtraukti į antraštę (angl. Page title), paragrafų antraštes, svetainės turinį (tekstus), domeno vardą (URL adresą), vaizdų ir nuotraukų pavadinimus, vidines ir išorines nuorodas (angl. Anchor text) bei meta aprašymus (angl. Meta description).

KAM REIKIA TAIKLIŲ RAKTINIŲ ŽODŽIŲ?

Visų irma, norisi dar kartą priminti, kad raktiniai žodžiai – neatsiejama SEO dalis, todėl jei darysite SEO, raktinių žodžių neišvengsite. Vis dėlto naudos gausite tik tuo atveju, jei raktiniai žodžiai bus pasirinkti tinkamai. Kodėl verta stengtis? Nes:

  1. Tinkami raktiniai žodžiai padeda svetainei dominuoti paieškos sistemoje.
  2. Tinkami raktažodžiai į svetainę pritraukia daugiau lankytojų (didina srautus).
  3. Tinkami raktažodžiai didina svetainės paklausą, skatina vartotojus pirkti.
  4. Tinkami raktiniai žodžiai gali padidinti pelną, tai reiškia – lankytojai greitai nupirks Jūsų produktą, jei jį bus nesunku surasti.

Neabejokite raktinių žoždių svarba, jie iš tiesų reikalingi ne tik tam, kad galėtumėte atlikti SEO, bet ir tam, kad Jūsų svetainė būtų gerai vertinama ir paklausi. Tik tinkami raktiniai žodžiai padės svetainei būti iškeltai į paieškos viršūnę, pritraukti lankytojų srautus ir pelną. Rinkitės raktinius žodžius atsakingai ir kruopščiai! Tai gali būti svarbus jūsų verslo sėkmės faktorius.