SEO reitingavimo veiksniai

Kiekvienais metais paieškos sistemos atnaujina interneto svetainių reitingavimo veiksnius, todėl atsižvelgdami į tai ir įvertinę SEO kompleksiškumą, SEO paslaugas teikiantys specialistai nuolat turi būti budrūs, sekti atnaujinimus ir pasiruošę prisitaikyti prie pokyčių. Iš tiesų, šie veiksmai labai svarbūs, nes padeda svetainei sklandžiai funkcionuoti ir pasiekti puikių rezultatų.

Kadangi interneto svetainės reitingavimo veiksnių, darančių  įtaką svetainei, yra daugybė, natūralu, kad kartais SEO specialistai gali lengvai praleisti ar tiesiog užmiršti kai kurias SEO subtilybes. Todėl šiame straipsnyje pateikiame aktualią informaciją – svarbiausius 2018 metų SEO reitingavimo veiksnius, į kuriuos būtina atsižvelgti kuriant ar tvarkant svetainę.

  1. Autoritetingas turinys

Turbūt net neverta sakyti, kad SEO reitingavimo veiksnių sąrašas prasideda nuo vieno iš svarbiausių – turinio. Daugelis specialistų visuomet sutinka, kad SEO pagrindas yra autoritetingas turinys. Dėl šios priežasties labai svarbu susieti turinį su kokybiškomis nuorodomis.

Paieškos sistemos, ypač Google, stengiasi užtikrinti vartotojams naudingą ir aktualų turinį. Norėdami patekti tarp aukštų Google paieškos sistemos rezultatų, turite pasistengti, kad Jūsų svetainės turinyje būtų autoritetingų pranešimų, atkreipiančių tikslinės auditorijos dėmesį ir teikiančių jiems realią vertę, naudą.

2017 metais buvo atliktas tyrimas, kuriuo siekiama išsiaiškinti efektyviausias SEO taktikas, naudojamas labai svarbiems svetainės tikslams pasiekti. Tyrimo duomenys atskleidė, kad svarbiausias yra kokybiškas svetainės turinys (57 proc.), tikslingi raktiniai žodžiai (50 proc.), tinkamai sukurtos nuorodos (46 proc.) ir puslapio struktūra (43 proc.). Šiek tiek mažesnę įtaką turi meta duomenys ir žymos (34 proc.), soacialinė žiniasklaida (32 proc.) ir išoriniai puslapio veiksniai (10 proc). Nustebote? Tikimės, kad ne, nes turinio reikšmė pastaruosius 15 metų itin sparčiai augo. Jei dar neinvestavote į savo turinį – nesijaudinkite, nes ir dabar tai padaryti nėra per vėlu.

  1. Atgalinės nuorodos (angl. Backlinks)

Nuo turinio savo svarba neatsilieka ir atgalinės nuorodos – tai taip pat labai svarbus SEO veiksnys. Atlikę pirmąjį vidinį puslapio optimizavimą, neišvengiamai turėsite atkreipti dėmesį į kokybiškų atgalinių nuorodų kūrimą. Panašu, kad vienas iš geriausių būdų tinkamai pasinaudoti atgalinių nuorodų privalumais ir nauda – pasitelkti turinį, t. y. įtraukti į jį nuorodas. Be to, ši taktika yra susijusi ir apima lankytojų įrašus (komentarus), pelno siekiančius paminėjimus (reklamą), nuomonių formuotojų (angl. influencer) marketingą ir pan.

Neatsitiktinai svetainės, esančios Google paieškos rezultatų puslapio viršuje, turi daugiau nuorodų nei svetainės, neturinčios aukštų pozicijų. Tačiau šiuo atveju reikėtų neužmiršti auksinės taisyklės – kokybė visada geriau už kiekybę. Ir dar – dabar ne 1990-ieji – nelegalių, beverčių nuorodų gavimas ar pirkimas ir atliekami draudžiami SEO optimizavimo veiksmai (angl. Black hat SEO) Jums tikrai nepadės, priešingai, greičiau uždirbs bausmę, kurios pasekmė – svetainės pašalinimas iš paieškos sistemų (galbūt netgi ir visam laikui). Tad nesuklyskite. Aukšta kokybė vis dar išlieka itin svarbi kalbant apie nuorodas, ypač, jei norite pelnyti aukštesnius reitingus. Turėtumėte žinoti, kad Google paieškos sistema ilgainiui tampa modernesnė ir efektyvesnė, nustatinėdama, kurios nuorodos yra aukštos kokybės.

  1. Tekstas išorinių ir vidinių nuorodų viduje (angl. Anchor text)

Vienas iš itin veiksmingų būdų padidinti nuorodų įtaką – nuorodų viduje panaudoti tikslinį tekstą. Deja, lietuviško termino atitikmens šiam veiksmui apibūdinti nėra, tačiau specialistai tai vadina Anchor text. Jis svarbus tuo, kad paieškos sistemos ir vartotojai pasinaudoja juo tam, kad sužinotų apie ką, kokio pobūdžio yra svetainė. Kuo geriau išorinių ir vidinių nuorodų viduje esantis tekstas perteikia svetainės turinį, tuo labiau bus patenkinti vartotojai. Be to, tai yra puiki galimybė įtraukti tikslinius raktinius žodžius.

  1. Vidinio puslapio efektyvumo veiksniai

Čia yra keli svarbūs aspektai, kuriuos reikia apsvarstyti.

Puslapio užsikrovimo greitis. Nesvarbu, ar Jums tai patinka, ar ne, bet auditorija kartais gali būti pernelyg išranki ir netgi smulkmeniška. Pasak skelbiamos statistikos, 40 proc. interneto svetainės lankytojų palieka svetainę, jeigu ji neužkraunama ilgiau nei 3 sekundes. Tai lemia didelį atmetimo rodiklį, kuris neigiamai veikia vartotojo patirtį. Jei turite šią problemą, nedvejodami spręskite šią problemą – kreipkitės į SEO specialistus arba pasitelkę internete esančius įrankius, spręskite ją savarankiškai.

Pritaikymas išmaniesiems įrenginiams (angl. Mobile friendless). Prieš maždaug dvejus metus Google paskelbė, kad mobilioji paieška tarp vartotojų populiaresnė už įprastinę paiešką kompiuteriu. Dėl šios priežasties Jūsų svetainė turi būti patogi naudotis per išmaniuosius įrenginius.

SSL sertifikato užtikrinimas. Plačiau kalbant, tai yra elektroninis dokumentas, kuris padeda klientams nustatyti svetainės tapatybę ir užšifruoti tarp kliento ir serverio siunčiamą informaciją. Be to, kad jis atitiktų tai, ką Google apibūdina kaip reitingavimo signalą, HTTPS stengiasi didinti lankytojų pasitikėjimą. Pastebėta, kad jei užtikrinamas duomenų saugumas, vartotojai labiau linkę tapti svetainės prenumeratoriais ar tiksliniais klientais.

Paspaudimų rodiklis (angl. Click-Through Rate, CTR), kuris padeda įvertinti raktinių žoždių ir įrašų / pranešimų našumą. Paspaudimų rodiklis nusako santykį, rodantį kaip dažnai vartotojai, matantys Jūsų skelbimą, jį paspaudžia. Šį rodiklį pagerinti galima optimizuojant puslapių pavadinimus ir meta aprašymus.

Vidinių nuorodų struktūra. Optimizuota vidinių nuorodų struktūra leidžia lankytojams pamatyti daugiau jūsų svetainės elementų. Be to, tai padeda skleisti nuorodas, kurios buvo gautos iš autoritetingų ir su Jūsų svetaine (tematiškai) susijusių šaltinių.

Prekės ženklo (angl. Brand) svarba. SEO ir prekės ženklas veikia išvien, kai kalbama apie autoritetą ir patikimumą. Pradėti reikia nuo dėmesio sukoncentravimo į socialinius signalus svetainės viduje ir išorėje, t. y. pranešimų / įrašų pamėgimo (angl. like) skaičių, puslapio sekėjų skaičių ir pan. Šie duomenys padeda vartotojams nuspręsti, kokia yra turinio vertė. To rezultatas – didesnis lankytojų srautas, pasidalijimai ir daugiau nuorodų į Jūsų svetainę.

Verta atsiminti, jog Google vertina nuorodas esančias socialiniuose tinkluose (Twitter, Facebook ir kt.) kaip įprastą atgalinį ryšį. Paieškos sistemos tai taip pat panaudoja vertinant turinio aktualumą ir tinkamumą.

Pabaigai

Šie reitingavimo veiksniai tik ledkalnio viršūnė. Kuriant savo SEO strategiją, reikia atsižvelgti ir į daugybę kitų įvairių veiksnių. Tačiau mūsų įvardyti veiksniai gali būti puiki pradžia. Be to, specialistai rekomenduoja užsiprenumeruoti profesionalių SEO specialistų kuriamą tinklaraštį, kad žinotumėte naujienas, subtilybes, gautumėte puikių patarimų ir žinių apie geriausias strategijas!