SEO optimizavimas užsienio rinkoms

Lietuvoje kiekvienais metais atsiranda vis daugiau naujų ir daug potencialo turinčių verslo projektų. Dažnai tokie projektai, idėjos, siūlomos prekės ar paslaugos nei kiek nenusileidžia net ir tarptautiniu mastu pripažintoms kompanijoms. Nepaisant to, dažnai nutinka taip, kad nauji projektai lieka greitai pamiršti. Bene didžiausia problema, dėl kurios šie verslai dažnai taip ir netampa žinomi už šalies ribų – savininkų kuklinimasis arba įsitikinimas, jog norint įgyvendinti stambius plėtros planus, reikalingi dideli kaštai. Dabartinės skaitmeninės rinkodaros tendencijos leidžia prieš neriant visa galvą į vandenį, šiek tiek „įmerkti kojas“ ir išbandyti bendrovės jėgas užsienio rinkose. Vienas pagrindinių įrankių, kuris gali parodyti potencialių klientų susidomėjimą jūsų įmone – SEO optimizacija. Nė neabejojame, kad esate girdėję ar jau išbandę šį įrankį vystant savo verslą Lietuvoje, tad kodėl gi nepabandžius investuoti šiek tiek savo laiko ir pastangų tam, kad jūsų veikla taptų žinoma ir užsienyje?

Kodėl elektroniniam verslui reikalinga plėtra?

Sunku nepastebėti, kad atsivėrus galimybėms kurti elektroninius verslus ir savo prekes ar paslaugas siūlyti internetinėje erdvėje, tuo suskubo pasinaudoti ne tik jau gerai žinomi prekių ženklai, bet ir nauji žaidėjai rinkoje. Pastarieji suprato, kad šiais laikais labiau apsimoka imtis atvirkštinės strategijos: pirma atsidaryti elektroninę parduotuvę ir, stebint lankytojų susidomėjimą, elgseną bei šioje srityje vyraujančias tendencijas, įvertinti galimybes įsteigti fizines parduotuves. Būtent tai lėmė, jog pastaraisiais metais tokių elektroninių parduotuvių atsirado labai daug, jos smarkiai peraugo vyraujantį poreikį. Šiuo metu Lietuvoje internetu apsiperka vos 30 % gyventojų. Tai reiškia, kad dėl didžiulės konkurencijos ir pernelyg mažo potencialių klientų kiekio, net ir sėkmingas bei augantis verslas nepasieks tokių rezultatų, kokių galėtų sulaukti įsiveržęs į užsienio rinkas, kuriose internetinė prekyba populiari tarp 60–80 % gyventojų.

SEO – vienas geriausių būdų pasiekti klientus ir būsimus partnerius

Dar prieš gerą dešimtmetį, norėdamos būti pastebėtos šalyse, galinčiose sudaryti puikias sąlygos verslo plėtrai, įmonės turėjo nuolat dalyvauti įvairiose parodose, pristatinėti savo produkciją ar teikiamas paslaugas, kurti darbo vietas žmonėms, kurie ieškotų partnerių ir keliautų po pasaulį. Ir visos šios pastangos vien tam, kad būtų užmegzti verslo kontaktai… Deja, tokia veikla atsieina labai daug kaštų, todėl bendrovėms tekdavo apkarpyti biudžetą vystant kitus procesus, o tai ilgainiui galėdavo privesti ir prie krizės ar net bankroto. Nors daugelis verslo ryklių teigia, kad norint turėti viską, būtina rizikuoti – esant kur kas atsargesniems ir mažiau žalos įmonei sukelsiantiems būdams tapti matomais tarptautiniuose vandenyse, būtų neprotinga jais nepasinaudoti.

Vienas patogiausių ir pigiausių būdų išbandyti jėgas užsienio šalių elektroninėje prekyboje – SEO. Tai optimizacija paieškos sistemoms, kuri padeda svetainei užimti aukštas pozicijas Google, Bing, Yahoo, Yandex ir kituose populiariausiuose paieškos šaltiniuose. Samdant patikimą skaitmeninės rinkodaros agentūrą arba dirbant kompanijoje, turinčioje kvalifikuotą IT skyrių, įmonės prekės ženklą galėtumėte išpopuliarinti šalyse, į kurias ir orientuojate savo plėtrą. Jums nereikėtų nuolat keliauti ar ieškoti būdų, kokiais kanalais pasiekti potencialų vartotoją – tikslinė auditorija jus susirastų pati. Na, o jei taptumėte patrauklūs investuotojams bei bendradarbiauti nusiteikusioms įmonėmis, pastarosios kontaktus su jumis užmegztų telefonu arba internetu, tad verslo reikalais į kitas šalis vyktumėte ne ieškoti naujų ryšių, o jau turėdami konkrečius pasiūlymus ir realų susidomėjimą jūsų veikla.

Žingsniai, vedantys sėkmės link

Aiškūs tikslai, gera strategija yra pirmi dalykai, kuriuos reikia apgalvoti prieš priimant bet kokius kitus sprendimus, galinčius turėti įtakos Jūsų veiklai. Kad ties optimizavimu užsienio rinkoms būtų dirbama tikslingai, reikėtų numatyti veiksmų planą. Pateikiame svarbiausius akcentus, į kuriuos būtina atsižvelgti prieš planuojant SEO kampaniją, su kuria sieksite tapti žinomais tarptautiniu mastu.

Rinkos tyrimai ir analizė

Jei verslo planas puikiai veikia ir pasiteisina Lietuvoje, gali būti, kad užsienio lankytojai pasižymės visai kitais įpročiais, todėl norint juos pritraukti, teks tobulinti, keisti tam tikrus segmentus, padėsiančius atsiskleisti naujoje aplinkoje. Todėl pirmas dalykas, kurį turite padaryti prieš imdamiesi bet kokių optimizacijai paieškos sistemoms reikiamų veiksmų – atlikti išsamią rinkos analizę. Tai padės suvokti, ko iš tokio tipo elektroninių parduotuvių tikisi jų lankytojai, ir kaip prisitaikyti prie potencialių pirkėjų poreikių.

Svetainės atnaujinimas

Atlikus rinkos analizę ir išsiaiškinus, kaip naršo užsienio šalyse gyvenantys vartotojai, turite visus reikiamus duomenis svetainės atnaujinimui. Jei norite veikti kokybiškai ir visu pajėgumu, vien išversti tekstus ir juos pritaikyti dabartiniam tinklapio šablonui nepakaks. Gali būti, kad teks keisti dizainą, informacijos išdėstymą, call to action mygtukus ir jų parinktis. Būtų naivu tikėtis, kad skirtinguose žemės kampeliuose gyvenančių žmonių įpročiai yra vienodi, todėl patartina taikytis prie kitose šalyse vyraujančių rinkos tendencijų.

Veiklos išskirtinumai

Nors kuriant svetainės turinį ir ruošiant jį SEO optimizacijai būtina atsižvelgti į šalyje, kuriai nukreipta verslo plėtra vyraujančias tendencijas, nesistenkite tapti dar viena to paties tipo internetine svetaine. Pasidarykite žinomumo ir reputacijos tyrimą, kuris padėtų išsiaiškinti, dėl ko jus labiausiai vertina klientai, ir kuriant turinį bei perorientuojant prekės ženklą nepamirškite pabrėžti savo išskirtinumų, suteiksiančių pranašumą prieš konkurentus. Kadangi konkurencija kitose šalyse – milžiniška – galite veikti opozicijų strategijomis. Pavyzdžiui, pardavinėjate baldus ir pastebėjote, kad užsienio šalyse didžiąją rinkos dalį užima klasikiniai, plačiu funkcionalumu nepasižymintys baldai. Tokiu atveju galite pabandyti įnešti naujų vėjų ir pradėti siūlyti baldus-transformerius. Pabrėžę šios prekės trūkumą, pasąmoningai vartotojams sukelsite poreikį įsigyti daugiafunkcių, plačiau panaudojamų gaminių.

Raktiniai žodžiai

Pradėjus dirbti su SEO, svarbiausia tikslingai atsirinkti raktinius žodžius, kurie taps jūsų optimizacijos varikliu. Prisiminkite, kad atspirties taškas neturėtų būti raktiniai žodžiai, kurie dažniausiai naudojami jūsų šalyje. Kiekviena kultūra turi skirtingus naršymo paieškos sistemose įpročius, todėl svarbu įvertinti kuo daugiau raktinių žodžių ar frazių variacijų, kurios padės pasiekti tikslinę auditoriją. Tikėtina, kad raktinių žodžių konkurencija užsienio šalyse yra kur kas didesnė, todėl nereikėtų susitelkti ties frazėmis, kurių paieškos rodikliai aukščiausi. Anaiptol – bandykite taikytis į mažiau konkurencingas, susiaurintas lankytojų grupes, kurias pasiekti bus paprasčiau. Taip duosite puikią pradžią pardavimų skatinimui.

Vidinis SEO

Atrinkus tinkamus raktinius žodžius, reikia pasiraitoti rankoves ir kibti į darbus, kurie padės sutvarkyti vidinį puslapio SEO. Kad būtų lengviau susikalbėti su programuotojais, kurie užsiims šia veikla, turėkite omenyje, jog vidinis SEO apima keletą svarbiausių žingsnių:

  • Antraštės žymos ir meta aprašymai. Antraščių žymose turi būti sudėti visi svarbiausi raktiniai žodžiai. Tik reikėtų nepersistengti ir nebandyti į kiekvieną aprašymą sudėti jų visų. Svarbu, kad raktažodžiai bent kiek atitiktų teksto temą ir būtų taip pat panaudojami jame. Meta aprašymų tikslas – sudominti potencialų lankytoją užeiti į puslapį ir pateikti svarbiausią, labiausiai dominančią informaciją apie nuorodą. Kiekvienas meta aprašymas turi būti unikalus ir negali kartotis.
  • Labai svarbu, kad jūsų svetainėje vyraujantis turinys būtų ne tik įdomus ir pritraukiantis klientus, bet ir atitiktų SEO reikalavimus. Stenkitės antraštėse ir tekste vartoti raktines frazes. Tik nebandykite sukčiauti ir jas mėginti įpinti kiekviename sakinyje – Google robotai pakankamai gudrūs ir fiksuoja tik unikalų, natūraliai išsidėstantį turinį.
  • Vidinės nuorodos. Vidinių nuorodų pavadinimai reikalingi ne tik paieškos sistemoms, bet ir tinklapio lankytojams. Informatyvus nuorodų tekstas palengvina naudojimąsi puslapiu ir greitina paiešką jame.

Išorinis SEO

Išorinė SEO optimizacija vyksta ne jūsų svetainėje, o partnerių ir kituose tiksliniuose tinklapiuose. Tai yra:

  • Nuorodos į svetainę, ateinančios iš kitų internetinių puslapių.
  • Nuorodos į svetainę, atkeliaujančios iš skelbimų portalų ir kitų periodinių leidinių.
  • Puslapio autoriteto kėlimas įsitraukimu socialiniuose tinkluose (Facebook, LinkedIn, Twitter, YouTube ir pan.).
  • Nuorodos į svetainę iš susijusių internetinių puslapių.
  • Savaiminių išorinių nuorodų plėtra.

Remarketingas ir Google AdWords kampanijos

Jei sritis, kurioje norite plėsti savo verslą, itin konkurencinga, vien optimizacijos paieškos varikliams gali nepakakti, todėl tenka pasitelkti ir kitas skaitmeninės rinkodaros priemones. Pavyzdžiui, jei pagal raktinius žodžius, kurie jūsų prekės ar paslaugos paieškoje naudojami aktyviausiai, savo pozicijas išsikėlusi galybė kitų įmonių. Tokiais atvejais galite nepatekti į TOP5 pozicijas, o tai trukdys potencialiems klientams sužinoti apie jūsų veiklą. Išeitimi gali tapti Google AdWords kampanijos, kurių metu išsiperkate raktinius žodžius ir mokate tik už konkrečius apsilankymus svetainėje.

Dažnai pasitaiko, kad elektroninės parduotuvės lankytojai į svetainę užsuka ieškodami įvairių prekių, tačiau nėra galutinai apsisprendę, kurį tiekėją rinktis. Kad padidintumėte tikimybę, jog tas pats lankytojas užeis antrą kartą ir jau imsis konkrečių veiksmų, galite naudotis remarketingu. Šis rinkodaros įskiepis veikia principu, kai potencialiems klientams, kurie bent kartą apsilankė jūsų puslapyje, tuščiuose Google reklamos plotuose rodoma reklama arba paskutinė žiūrėta prekė, skatinanti ją įsigyti. Tokie veiksmai garantuoja, jog pasieksite tikslinę, jūsų veikla susidomėjusią auditoriją, todėl didės tikimybė, kad šie lankytojai ateityje taps jūsų pirkėjais.