SEO svarba didžiulė – daugelis tą žino ir tuo naudojasi, tačiau kartais pamirštamos ir kitos marketingo strategijos, kurios gali atnešti daug naudos. Gera SEO strategija atneša puikius rezultatus vertinant pozicijas paieškos sistemose, tačiau ar visi žino kokią įtaką gali turėti socialinė žiniasklaida? Šiuo metu pasaulyje yra daugiau nei 2,46 mlrd. socialinės žiniasklaidos vartotojų, o iki 2021 metų, manoma, kad jų skaičius sieks 3.02 mlrd. Tai beveik trečdalis visų žemėje gyvenančių žmonių! Tad nereikėtų abejoti, kad socialinė žiniasklaida populiarumo viršūnėje tikrai išliks ilgai.
Jei turite verslą, tačiau socialinės žiniasklaidos priemonės Jums atrodo gilus miškas, tuomet nereikia panikuoti – šiame straipsnyje pradedančiuosius su tuo supažindinsime ir pateiksime 5 pagrindinius ir labai stiprius patarimus, kurie padės perprasti šią sritį!
- „Facebook“ – ne vienintelė socialinės žiniasklaidos priemonė. 2017 m. birželio mėnesį „Facebook“ pasiekė 2 milijardų vartotojų ribą. Tai išties reikšminga, tačiau nepaisant šių didelių skaičių, „Facebook“ nėra vienintelė socialinės žiniasklaidos priemonė, kuria turėtumėte naudotis, jei turite savo verslą. Vienas iš svarbių veiksmų, kurį turite atlikti – apsvarstyti, kam reikalingas Jūsų verslas, t. y. kokia tikslinė auditorija, kokia yra pirkėjo asmenybė. Neužmirškite, kad ne visi socialinės žiniasklaidos vartotojai yra potencialūs klientai, todėl tikslinga atlikti tam tikrus tyrimus ir sužinoti, kokia socialinės žiniasklaidos priemonė (svetainė) Jums tinka geriausiai. Pavyzdžiui, „Mural Wallpapers“ 77 proc. padidino savo vartotojų srautą, kai pasinaudojo „Pinterest“. Jie pradėjo interjero dizaino kampaniją, siekdami pritraukti potencialius ir tinkamus klientus. Jei Jūsų verslui svarbus (esmė) vaizdinis turinys, tai „Pinterest“ arba „Instagram“ – gali būti geriausias Jūsų pasirinkimas.
- Tinkamai sukurkite savo profilius (paskyras) socialiniuose tinkluose. Kai nuspręsite, kurias socialinės žiniasklaidos priemones naudoti, turėsite sukurti savo paskyrą (profilį). Toliau pateikiame svarbią informaciją, kurią turėtumėte nurodyti savo socialinio tinklo paskyroje:
- „Apie mus“ – Jūsų aprašymas atskleidžia, kokio pobūdžio yra Jūsų verslas, kokie Jūsų tikslai ir siekiamybės. Kai kuriose socialinės žiniasklaidos svetainėse nėra numatytos laiko ribos, kiek informacija apie Jus gali būti matoma vartotojams. Taip pat yra ir tokių socialinių svetainių, pavyzdžiui, „Twitter“, kurios leidžia naudoti tik tam tikrą simbolių skaičių, tačiau nepaisant to, aprašydami savo verslą vis tiek turite išlikti kūrybingi.
- Vaizdai (paveikslai) – visoms socialinėse svetainėse esančioms Jūsų paskyroms reikalinga viršelio nuotrauka. Tačiau labai dažnai yra numatomi vaizdo (paveikslo, nuotraukos) dydžio reikalavimai, kurių privalote laikytis.
- Priedai – nepaisant daugybės socialinių svetainių panašumų, kiekviena turi ir skirtingų savybių. Pavyzdžiui, „Linkedin“ – socialinis tinklas, kuris skirtas profesiniams ryšiams palaikyti (bendrauti su verslo partneriais, ieškoti tinkamos profesinės veiklos (darbo), užmegzti darbinius / profesinius ryšius ir pan.).
- Kurkite patrauklius, įtraukiančius įrašus. Pradedantiesiems dažnai kyla klausimas – kas kiek laiko reikėtų skelbti įrašus (žinutes) socialiniuose tinkluose? Išskyrus „Twitter“ ir „Pinterest“, nebūtina kasdien skelbti įrašų, kad įrodytumėte vartotojams (auditorijai), jog Jūsų veikla yra aktyvi. Atminkite auksinę taisyklę – svarbu ne kiekybė, o kokybė. Pateikiame kelis siūlymus:
- Klausimai – gaukite daugiau sekėjų dėmesio į savo įrašus įtraukdami klausimų. Pavyzdžiui, paklauskite savo auditorijos, kokia yra jų nuomonė tam tikra pasirinkta tema.
- Tendencingos temos – pasinaudokite populiariomis, aktualiomis temomis. Jeigu tai padarysite tinkamai, tikėtina, sukursite tvirtesnį ryšį su savo auditorija.
- Memai – jeigu jie naudojami teisingai, tai netgi ir itin humoristiniai bei vaikiški memai gali išprovokuoti ir stipriai įtraukti vartotojus.
- Planuokite savo įrašus. Norėdami maksimaliai išnaudoti savo laiką, apsvarstykite galimybę pasinaudoti socialinės žiniasklaidos pranešimų planavimo įrankiu, kuris Jūsų įrašus (žinutes) paskelbs savaime ir Jums nereikės imtis jokių papildomų veiksmų. Yra daugybė socialinės žiniasklaidos planavimo įrankių, kuriuos galite rinktis.
Žinoma, įrašų (žinučių) planavimas taip pat užima nemažai laiko, todėl jei esate itin užsiėmę ir ieškote paprastesnio kelio įrašams skelbti, visuomet galite rinktis profesionalų teikiamas socialinės žiniasklaidos valdymo paslaugas. Tai kompleksiškas (visavertis) sprendimas, kuris padeda smulkaus verslo savininkams išlaikyti savo socialinės žiniasklaidos kanalus įdomius ir aktualius. Be to, profesionalūs rašytojai (tekstų kūrėjai) padės vartotojams sužinoti apie jūsų verslą ir kiekvieną mėnesį sukurs vertingus įrašus (žinutes), o svarbiausia, kad tie įrašai bus susieti su SEO strategija.
Jei vis dėlto nuspręsite pasirinkti socialinės žiniasklaidos planavimo įrankį, patartina susidaryti tvarkaraštį – kurkite įvairius įrašus numatydami juos skelbti tam tikru metu ir tinkamai juos išdėstykite. Būtina savo įrašus skelbti geriausiu (optimaliausiu) laiku, t. y. kad kuo daugiau vartotojų juos pamatytų.
- Nuolat vertinkite (matuokite) socialinės žiniasklaidos priemonių efektyvumą. Kai būsite pasiruošę pradėti savo socialinės žiniasklaidos kampaniją, prasidės tikras linksmumas! Turėsite nusistatyti veiklos efektyvumo matuoklius (KPI) arba metrikus, padėsiančius įvertinti, kaip gerai atlikote veiksmus ir kiek jie veiksmingi. Šie rodikliai padės Jums nustatyti, kas veiksminga, o kas ne. Pastiprinkite naudojamą taktiką, kuri duoda teigiamų rezultatų, ir atsisakykite arba patobulinkite taktiką, kuri nesuteikia greitų ir norimų rezultatų.
Veiklos efektyvumo matuokliai:
- Sekėjai (angl. Followers) – kuo daugiau vartotojų stebi (seka) jus socialiniuose tinkluose, tuo didesnis bus Jūsų pasiekiamumas. Padidėjęs Jūsų sekėjų skaičius užtikrins, kad vis daugiau žmonių pamatytų jūsų įrašus.
- Įtraukimas – tai, kaip jūsų auditorija reaguoja į Jūsų skelbiamus įrašus, gali arba sustiprinti Jūsų socialinės žiniasklaidos kampaniją, arba jai pakenkti. Raskite būdų, kaip padidinti savo pranešimų populiarumą ir įtraukti vartotojus, kad šie dalintųsi Jūsų skelbiamais įrašais.
- Pasidalijimai – galite naudoti socialinę žiniasklaidą tam, kad padidintumėte vartotojų srautą ir nukreiptumėte juos į savo svetainę. Reguliariai dalinkitės savo įrašais ir nuorodomis, nukreipiančiomis į svetainę, kad sekėjai galėtų spustelėti jas arba dalintis (bendrinti).
Jūsų veiklos (veiksmų) rezultatus puikiai atskleis veiklos efektyvumo matuokliai (KPI). Pavyzdžiui, kai kurios įmonės nori padidinti savo įrašų pasidalijimų skaičių. Kad tai pasiektų, jie turi reguliariai ir nuolat socialinės žiniasklaidos priemonėmis skelbti nuorodas, nukreipiančias į jų svetainę.
SVARBU
Socialinė žiniasklaida gali padėti pasiekti tikslinę auditoriją, tačiau tai turi būti daroma teisingai. Pasinaudokite mūsų patarimais. Ir atminkite, kad kai socialinė žiniasklaida susiejama su stipria SEO strategija, ji gali duoti stulbinamų rezultatų!