Jei norite lengviau pritraukti tikslinių klientų, užmegzti su jais ryšį ir užtikrinti, kad jie džiaugsis bendradarbiavimu su Jumis, reikia nepamiršti reklamuoti savęs ir socialiniuose tinkluose. Taip lengviau gauti atgalinį ryšį iš kliento, nes taip socialiniai tinklai suteikia galimybę dalintis skelbiama informacija, žymėti draugus įrašuose bei komentuoti.
Socialiniai tinklai – labai šiuolaikiškas ir gana efektyvus būdas reklamuoti savo verslą. Be to, socialiniai tinklai ne tik reklamuoja verslą, bet ir atlieka nemažai kitų funkcijų – didina vartotojų lankomumą, padeda formuoti tikslinę auditoriją, atskleidžia ir padeda suprasti vartotojų lūkesčius, kuria teigiamą Jūsų įvaizdį, skatina vartotojus pasitikėti Jūsų prekės ženklu. Tačiau, specialistų teigimu, norint, kad socialiniai tinklai funkcionuotų sėkmingai ir neštų naudą, pravartu juos susieti su SEO.
Neabejojama, kad socialiniai tinklai yra itin geras būdas siekiant išplatinti SEO turinį, ypač pasinaudojant atgalinėmis nuorodomis. Beje, šiuo metu sparčiai populiarėja nuomonių formuotojai (angl. influencer), kurie savo paskyrose gali pasidalinti nuorodomis į Jūsų svetainę ir pritraukti lankytojų. Ir tai dar ne viskas, dar vienas svarbus aspektas – socialiniai tinklai neretai padeda pritraukti atgalines nuorodas iš kokybiškų ir autoritetingų svetainių.
KOKIUS SOCIALINIUS TINKLUS GERIAUSIA RINKTIS?
Jeigu domitės socialiniais tinklais ir jų galimybėmis, tai žinote, kad šiuo metu jų pasirinkimas gana nemažas, tačiau geriausia, kad būtumėte matomi ir turėtumėte kuo daugiau socialinių tinklų paskyrų. Mes pristatysime populiariausius iš jų.
FACEBOOK. Dėl didelio populiarumo, milžiniškos auditorijos ir plačių reklamavimosi galimybių – tai puikus pasirinkimas. Pravartu atsiminti ir tai, jog Facebook – didžiausias socialinis tinklas, neatsiejamas nuo verslo – kuriami puslapiai siekiant suburti vartotojus į koncentruotą vietą ir skelbti jiems tikslinę informaciją. Maža to, čia auditoriją galima pasirinkti pagal tam tikrus kriterijus (amžių, lytį, gyvenamąją vietą,m pomėgius ir kt.), padedančius lengviau ir greičiau įgyvendinti reklamos tikslus. O svarbiausia, kad su interneto svetaine susietas Facebook puslapis, turintis daug gerbėjų bei teigiamų vertinimų, gali daryti teigiamą įtaką tos svetainės SEO pozicijoms natūraliuose paieškos rezultatuose.
GOOGLE+. Nuo 2013 metų šis socialinis tinklas buvo atnaujintas didžiausią dėmesį skiriant verslui. Šiuo metu jGoogle+ labiausiai vertinamas dėl funkcionalaus Google žemėlapio, kuriame galima rasti Jūsų įmonę, ir dėl naudos SEO atžvilgiu. Paieškos sistema Google palankiai vertina svetaines, kuriose naudojami Google sprendimai (susietas Google+ puslapis, žemėlapiai ir pan.). Ir tai dar ne visi privalumai, Google+ yra itin reikalingas verslui, nes didina prekės ženklo žinomumą, padeda skleisti informaciją apie verslą, nemokamai atveda naujų lankytojų, leidžia Jums bendrauti su interesantais ir svarbiausia – su svetaine susietas Google+ puslapis, turintis daug gerbėjų bei teigiamų vertinimų, gali daryti teigiamą įtaką svetainės pozicijoms natūraliuose paieškos rezultatuose.
LINKEDIN. Labiausiai mėgstamas ir naudojamas dėl verslui naudingos ir palankios auditorijos – šiuo socialiniu tinklu naudojasi įvairių sričių specialistai, įmonės. Šio socialinio tinklo svarbą ir jame kuriamus reikšmingus profesinius ryšius įrodo skaičiai – jis turi beveik 300 mln. vartotojų visame pasaulyje. Kodėl jis reikalingas? Nes suteikia galimybę ne tik rasti naudingų verslo partnerių, bet ir profesionalių darbuotojų, leidžia išreklamuoti Jūsų veiklą, kurti ir plėtoti savo prekės ženklą, sukaupti naudingų kontaktų bazę ir pan. Kadangi Lietuvoje šis tinklas dar nėra pats populiariausias, tai išryškina dar vieną privalumą – mažesnė konkurencija padeda lengviau pasiekti tikslinę auditoriją. Tad verta kurti LinkedIn paskyrą, nuolat dalintis savo veiklos turiniu ir tokiu būdu įrodyti vartotojams, kad Jūsų verslas – gyvas ir sėkmingai funkcionuojantis. Be to, dalijimasis savo turiniu per socialinius tinklus taip pat padeda lengviau pasiekti SEO tikslų.
TWITTER. Susiejus šį socialinį tinklą su SEO, jis gali būti puikus atgalinių nuorodų šaltinis. Ir jo veikimo principas gana paprastas – tereikia parašyti trumpąją tekstinę žinutę (angl. tweets), kuri bus rodoma autoriaus puslapyje arba (ir) nusiunčiama jo sekėjams (draugams arba visiems, jei autorius nėra apribojęs žinučių matomumo). Tokiu būdu galima reklamuoti, populiarinti ir skleisti informaciją apie savo verslą.
YOUTUBE. Lietuvoje šiuo socialiniu tinklu naudojasi virš 70 proc. gyventojų ir tai yra puiki verslo populiarinimo priemonė. Šis tinklas priklauso Google ir daro didelę įtaką Youtube pozicijai vaizdo reklamos srityje. Maža to, čia pateikiama informacija, kuri surenka peržiūras per paiešką, rekomendacijas, prenumeratą.
KODĖL SOCIALINIAI TINKLAI YRA SVARBŪS SEO?
- Socialiniai tinklai glaudžiai susiję su prekės ženklo plėtojimu ir jo pripažinimu. Jūsų verslas turi būti matomas ir prieinamas internete, nes tai stipriai didina klientų skaičių. Be to, dažnu atveju, jei vartotojas neranda ieškomo produkto (prekės ar paslaugos) ar įmonės internete, jam kyla abejonių – ar veikla apskritai vis dar vykdoma ir ar jį įsigyti yra saugu. Tad savo veiklą (prekės ženklą) privalu skelbti socialiniuose tinkluose ir naudotis tuo, jog žinomas prekės ženklas didina verslo autoritetą paieškos sistemose.
- Socialiniai tinklai suteikia galimybę būti įvertintiems ir tiesiogiai bendrauti su klientais. Vartotojai socialiniuose tinkluose ne tik ieško informacijos, bet ir vertina Jus (palieka atsiliepimus, komentuoja, dalijasi Jūsų skelbiamu turiniu), bendrauja su Jumis, pateikdami užklausą ir tikėdamiesi greito atsakymo. Tai formuoja Jūsų įvaizdį! Neignoruokite klientų, net ir sulaukę neigiamų atsiliepimų, stenkitės reaguoti objektyviai ir ištaisyti tai, kas nepatiko klientams. Tad pripažinimas socialiniuose tinkluose – iškelia Jūsų verslo svetainę į aukštesnes paieškos pozicijas.
- Socialiniai tinklai leidžia nebrangiai skelbti reklamą. Kiekvienam verslui svarbu būti reklamuojamam, svarbu, kad jį pastebėtų kuo daugiau žmonių. Ir vienas iš naujausių ir pigiausių būdų tai padaryti – būti socialiniame tinke, kelti ten svarbią informaciją apie savo veiklą (ne tik tekstiniais pranešimais, bet ir vaizdais, nuotraukomis, vaizdo įrašais). Kadangi dauguma socialinių tinklų yra nemokami, tokia reklama Jums kainuos labai mažai finansų ir šiek tiek Jūsų laiko bei pastangų. Tad būkite matomi socialiniuose tinkluose, būsite matomi ir visame internete.
- Socialiniai tinklai skatina didesnį vartotojų lankomumą. Tai yra labai svarbu, nes lankomumas vertinamas paieškos sistemų ir stipriai susijęs su aukštomis pozicijomis paieškoje. Tad kuo aktyviau būsite socialiniuose tinkluose, tuo daugiau lankytojų sulauksite ir daugiau matomumo internete pelnysite.
- Socialiniai tinklai stipriai susiję su atgalinėmis nuorodomis. Skelbdami informaciją apie savo produktus (prekes ar paslaugas), į savo svetainę gaunate atgalines nuorodas. Beje, kalbant apie nuorodoas, verta priminti, kad socialiniuose tinkluose esančiuose skelbimuose ir reklamose galima palikti specialiąsias nuorodas, kurios fiksuos, kokius veiksmus lankytojai atliko svetainėje. Galėsite nesunkiai įvertinti reklamos efektyvumą ir gaunamą naudą. Tad skelbkite atgalines nuorodas socialiniuose tinkluose, sulaukite daugiau lankytojų ir būkite labiau matomi.
Akivaizdu, kad socialiniuose tinkluose vartotojai praleidžia vis daugiau ir daugiau laiko, socialiniai tinklai tampa vis populiaresni ir nauda, kurią jie gali duoti verslui tampa vis didesnė. Išnaudokite socialinių tinklų galimybes, kad padidintumėte savo puslapio peržiūras ir pagerintumėte vartotojų įsitraukimo rodiklius (pasidalijimus, komentarus, „patinka“ paspaudimus ir kt.). Tai padės Jums įvertinti, kurie turinio įrašai sulaukia daugiausia auditorijos susidomėjimo, o kurie nedomina ir nepritraukia vartotojų.
Neužmirškite, kad socialiniai tinklai – greičiausias ir efektyviausias būdas išplatinti SEO turinį. Pasinaudokite tuo!