Svetainės dizainas

Internetinės svetainės dizainas prasideda nuo jos projektavimo. Pirmiausia reikia nusistatyti tikslus, apgalvoti kokias funkcijas ji turi turėti, kokios reikalingos priemonės ar sistemos. Pamąstyti reikia net ir apie auditoriją, biudžetą bei laiką, per kurią svetainės dizainas turi būti įgyvendintas. Visos šios detalės lemia tai, koks dizainas bus pasirinktas.

Kitas žingsnis, kurį reikia padaryti – parengti interneto svetainės prototipą. Tiesa, šis etapas būdingas tik didesnėms ir sudėtingesnėms interneto svetainėms. Tam, kad galėtumėte įvertinti svetainę, jos funkcionalumą, turite parengti svetainės imitaciją (prototipą), kad būtų galima imituoti svetainės veikimo procesus.

Galiausiai, trečias žingsnis, susijęs su šio straipsnio tema – sukurti interneto svetainės dizainą, kuris neretai laikomas įmonės vizitine kortele. Dizainas turi būti ne tik patrauklus vartotojams, bet ir atspindėti įmonės stilių, grafinis vaizdas turi teikti informaciją apie Jūsų siūlomus produktus (paslaugas ar prekes).

Kaip sukurti tinkamą interneto svetainės dizainą?

Iš esmės interneto dizaino kūrimo procesas laikomas atsakingu ir sudėtingu procesu, nes reikalauja turėti ne tik teorinių žinių, bet ir patirties. Išskiriami 4 esminiai etapai:

  1. atlikti klientų poreikių analizę;
  2. parengti interneto svetainės koncepciją;
  3. suprojektuoti interneto svetainę, t. y. sudaryti jos struktūrą;
  4. vykdyti patį kūrimo procesą.

Vis dėlto, į šį procesą turi būti įtraukiami ne tik dizaineriai, bet ir programuotojai, SEO specialistai.

Interneto svetainės dizaino kūrimo procesas

Čia mes pateiksime svarbiausius patarimus, kaip sukurti tinkamą interneto svetainės dizainą.

Nurodykite aiškų tikslą. Svetainės dizainas neatsiejamas nuo pradinio puslapio (angl. homepage), kuris turi reprezentuoti Jūsų svetainės svarbą. Pirmame puslapyje turi būti aiškiai ir tiksliai nurodoma svetainės paskirtis, informacija nenuobodi ir aktuali vartotojams, tai reiškia, kad turite būti numatę savo tikslinę auditoriją ir turinį pritaikyti jai, paskatinti vartotoją pirkti.

Taigi pirmas puslapis, kaip ir pirmas įspūdis, labai svarbus. Neužmirškite, kad vartotojai aiškiai žino, ko jiems reikia, todėl svetainėje turi atsiskleisti aiškus tikslas, kad vartotojui nebūtų sunku ieškoti reikiamos informacijos.

Beje, rekomenduojame pasinaudoti statistiniais įrankiais, kad tiksliai žinotumėte, kas lankosi Jūsų svetainėje ir ko ieško, kad galėtumėte pateikti dar geresnius pasiūlymus vartotojams. Pasistenkite, kad svetainės pagrindinis puslapis būtų lengvai suprantamas, aiškus, su tinkamomis nuorodomis. Svarbiausia, kad tiek dizainas, tiek pateikiama informacija būtų orientuota į tikslinę auditoriją.

Kurkite pasitikėjimą. Kurdami dizainą panaudokite tokius elementus, kurie leistų vartotojams pasitikėti pateikiama informacija. Labai svarbu, kad turinys būtų be rašybos, skyrybos ar kitokio pobūdžio klaidų, kad tekstas būtų pateiktas estetiškai, nes tai sukuria modernios ir patikimos svetainės vaizdą. Vadovaukitės naujausiomis tendencijomis, nuolat atnaujinkite ir papildykite turinį.

Tinkamai parinkite techninius teksto parametrus. Padarykite tekstą lengvai ir maloniai skaitomą – parinkite tinkamą šrifto dydį, suderinkite spalvas, kad tekstą perskaityti galėtų bet kokio amžiaus lankytojas. Taip pat venkite ilgų, painių sakinių ir perteklinės informacijos, nes lankytojai nemėgsta gaišti laiko stengdamiesi suprasti turinį.

Neperkraukite teksto papildomomis raidžių funkcijomis – paryškinimais, pasvirimais, pabraukimais ir pan.

Iš esmės galite naudoti viską, bet svarbiausia – darykite tai saikingai!

Gerai sukurkite svetainės navigacija. Ji neturi klaidinti – pateikiamos nuorodos turi būti lengvai identifikuojamos ir tinkamai veikiančios. Norėdami, kad lankytojai iškart pamatytų nuorodas, galite jas paryškinti, pabraukti ar pan., tačiau viską darykite vienu stiliumi, kad vartotojai galėtų nesunkiai orientuotis svetainėje.

Taip pat patariame: lankytojui paspaudus nuorodą, ji turėtų pakeisti spalvą, kad lankytojas nepasiklystų Jūsų svetainės turinyje.

Saikingai naudokite dizaino elementus. Perteklinis bet kokių elementų naudojimas gali daryti neigiamą poveikį vartotojui ir atitraukti jį nuo esminio turinio.

Svarbiausia yra turinys, todėl pasistenkite, kad Jūsų pasirenkami elementai jo neužgožtų.

Mūsų patirtis rodo, kad labiausiai erzinantys ir dėmesį blaškantys dizaino elementai – blyksėjimas, mirksintys ženklai, itin ryškios spalvos, pertekliniai vaizdai, paveikslėliai ir pan. (jie dažniausiai nesuteikia jokios reikšmingos informacijos).

Saikingai naudodami dizaino elementus taip pat atminkite, kad:

  • Nereikia visos informacijos skelbti pagrindiniame puslapyje, ji turėtų būti protingai paskirstyta.
  • Nereikia naudoti papildomų dizaino elementų (pavyzdžiui, mirksėjimų), nes vartotojai lankosi svetainėje konkrečiai ieškodami informacijos.
  • Nereikia savo veiklos orientuoti tik į pinigus, sutinkant su bet kokiais reklamos pasiūlymais. Publikuokite reklamą, tačiau tam skirtoje vietoje (geriausia – puslapio šone) ir susijusiomis temomis.

Nenaudokite savaime pradedančios groti muzikos (ar vaizdo) elementų. Ši funkcija laikoma svarbia dizaino problema, nes ji nutraukia vartotojų veiklą ir blaško dėmesį. Ypač tai būdinga tokiems garsą skleidžiantiems elementams ar šiaip iššokantiems vaizdo elementams, kurių negalima išjungti.

Iš esmės pasinaudoti tinkama muzika ir tinkamais vaizdais nėra blogai, tačiau labai svarbu, kaip Jūs šiuos elementus pateiksite. Leiskite vartotojams patiems pasirinkti tai, ko jie nori (pavyzdžiui, paspausti ant vaizdingo pasiūlymo arba ne). Kitaip tariant, šaunus pasirinkimas naudotis šiuolaikinėmis technologijomis, tačiau tai reikia daryti veiksmingai – leidžiant vartotojui rinktis.

Nekurkite neigiamai vartotojus veikiančios svetainės. Pirmiausia, pasistenkite, kad svetainės užsikrovimo greitis būtų tinkamas ir vartotojai nebūtų verčiami laukti (vienas iš esminių patarimų – nenaudokite per didelės apimties / dydžio vaizdų arba tokių paveikslėlių, kurie Jūsų svetainei visiškai nereikalingi).

Tokie dizaino elementai, kurie veikia lankytojų kantrybę, gali trukdyti svetainės sėkmei.

Akcentuokite esminę informaciją. Nekurkite tokios interneto svetainės, kurioje nebūtų svarbios informacijos. Turite sukurti tokią svetainę, kuri atsakytų į vartotojams kylančius klausimus, padėtų išspręsti jų problemas, patenkintų poreikius, pateisintų lūkesčius, nes tik tuomet ji taps populiari, žinoma ir leis pasiekti aukštus lankomumo rodiklius.

Mes išskiriame dvi svarbios informacijos rūšis – kontaktinę ir susijusią su produktais.

  • Kontaktinė informacija. Neslėpkite kontaktinės informacijos. Ir pateikite ją net keliais būdais – telefonu, el. paštu ar vietovės adresu. Suteikite galimybę vartotojui gauti informaciją jam patogiausiu būdu.
  • Su produktais susijusi reikšminga informacija. Tai susiję su elektroninėmis parduotuvėmis. Pateikite vartotojui aktualią informaciją – produktų aprašymus, realybę atitinkančius produktų paveikslėlius, kainą, įsigijimo ir atsiskaitymo būdus. Jei to nepateiksite, didelė tikimybė, kad prarasite klientą.

Jeigu norite, kad dizainas suteiktų Jūsų svetainei privalumų, įsitikinkite, kad Jūsų svetainėje pateikiama pakankamai informacijos. Įsitikinkite, kad informacija pateikiama aiškiai.

Nepersistenkite pasitelkdami originalumą ir kūrybiškumą. Paprastumas ir funkcionalumas dažnai yra daug svarbiau nei pernelyg didelis noras išsiskirti. Nors turėti tik Jūsų svetainei būdingų išskirtinumo bruožų svarbu, tačiau dar svarbiau, kad būtų sukurtas geras, kokybiškas turinys, estetiškai pateikiama informacija (vaizdai, įrašai ir pan.).

Sukurkite tokią interneto svetainę, kad ją rastų paieškos sistemos. Svarbu, jog žinotumėte – jei Jūsų interneto svetainė nerandama paieškos sistemose, vadinasi (viena iš galimų priežasčių), blogai sukurtas dizainas. Svetainė turi turėti ne tik tinkamai parengtą turinį, bet ir tinkamai naudojamus dizaino elementus.

Ką turėtumėte daryti, kad per paieškos sistemas Jus rastų vartotojai – įsitikinti, kad naudojate teisingus raktinius žodžius, įtraukti juos į savo svetainės (puslapių) turinį, neperkrauti puslapio nereikšminga (neaktualia, nenaudinga) informacija ar pertekliniais SEO raktažodžiais. Raktažodžiai turi papildyti turinį, o ne kenkti jo funkcionavimui.

Dar vienas svarbus patarimas – nepateikinėkite teksto paveikslėliuose, nes tokio teksto neras paieškos sistemos. Galite įtraukti svetainės medį arba žymes puslapyje – tai paieškos sistemos nesunkiai atpažįsta. Tokiu būdu sukursite patrauklų, profesionalų dizainą ir neprarasite lankytojų srauto (nesumažinsite peržiūrų skaičiaus).

Tai buvo esminiai svetainės dizaino kūrimo patarimai, kuriais norėjome pasidalyti su Jumis. Tačiau yra dar vienas svarbus veiksmas kuriant dizainą – nuolatinis turinio atnaujinimas, pildymas ir apskritai svetainės priežiūra. Labai dažna klaida manyti, kad vieną kartą sukūrus svetainę ji funkcionuos ilgai ir nereikalaus daugiau Jūsų darbo ar pastangų. Kaip jau minėjome, gera interneto svetainė (ypač jos dizainas) – tai Jūsų vizitinė kortelė, todėl stenkitės, kad jos turinys būtų kokybiškas, patalpinimas profesionalus, o priežiūra – nuolatinė (reguliari).

Taigi kokius pagrindinius veiksmus turėtumėte atlikti?

Dar kartą primename:

  1. parengti interneto svetainės turinį (tekstus ir kitokius failus);
  2. išversti interneto svetainės turinį į kitas užsienio kalbas (jeigu reikia);
  3. atnaujinti ir keisti puslapyje esantį turinį;
  4. pagal savo norus ir poreikius pasirinkti viso turinio pateikimo būdą.

Pasinaudokite mūsų patarimais ir sukursite tinkamą interneto svetainės dizainą, kuris bus ne tik puikiai įsimenamas vartotojams, bet ir sėkmingai funkcionuojantis!

Comments are closed.