Sparčiai išpopuliarėjusi TikTok programėlė ir toliau sėkmingai augina savo auditoriją. Ši platforma tikrai žinoma dar ne visiems, kadangi daugiausiai ja naudojasi 16-24 metų jaunimas, tačiau čia prisijungia vis daugiau įvairaus amžiaus žmonių iš viso pasaulio. Jei nežinote kas yra TikTok – susipažinkite! Tai trumpų vaizdo įrašų kūrimo programa, kuri leidžia vartotojams šokti, dainuoti, vaidinti ar mėgdžioti garso įrašus, iš anksto įrašytas dainas. TikTok turi labai daug filtrų, muzikinių takelių, todėl įdomų turinį sukurti galima labai greitai. Tačiau kyla klausimas – kodėl ši aplikacija tapo tokia patraukli? Straipsnyje pateiksime visą informaciją apie TikTok atsiradimą, populiarumą ir išskirtinumą.
Kaip atsirado TikTok platforma?
2014 metais pasirodė nauja programa – Musical.ly, kuri tapo itin populiaria tarp 13-18 metų paauglių. Programėlėje esančios populiarios dainos dažnai būdavo mėgdžiojamos vartotojų trumpuose vaizdo įrašuose. Didžiausias vartotojų tikslas būdavo kuo geriau vaizdo įrašą priderinti prie dainos, todėl svarbus būdavo tiek lūpų sinchronizavimas, tiek šokis. 2017 metų viduryje ši programa turėjo daugiau nei 200 milijonų vartotojų. 2016 metais ByteDance įmonė sukūrė programėlę, kuri buvo pavadinta Douyin – ji kurį laiką buvo žinoma tik Kinijoje, tačiau vėliau pavadinimas buvo pakeistas į TikTok siekiant pritraukti auditoriją iš viso pasaulio. Per metus TikTok pritraukė daugiau nei 100 milijonų vartotojų. 2017 metais ByteDance nusipirko Musical.ly programėlę ir 2018 metais jos buvo sujungtos į vieną. Taip TikTok populiarumas pradėjo itin greitai augti – 2019 metų pabaigoje programą įsidiegę buvo daugiau nei 1.5 milijardo žmonių.
Kuo TikTok išsiskiria iš kitų socialinių tinklų?
TikTok programa labai skatina bendravimą tarp vartotojų, todėl galima kurti atsakomuosius vaizdo įrašus bei „duetus“. Vartotojai tarpusavyje gali bendrauti su tais, kurių interesai tuo metu sutampa su jų interesais, pavyzdžiui, kai daromas toks pats iššūkis, naudojamos panašios grotažymės. Pasikeitus interesams, keičiasi ir TikTok draugų ratas. Kadangi šioje platformoje yra tikrai labai daug turinio, grotažymių naudojimas labai padeda nepasimesti. TikTok taip pat neteikia pirmenybės reklamuojamam ar draugų turiniui, nes platformoje yra skiltis „for you“, kurioje pateikiamas toks turinys, kuris gali patikti konkrečiam žmogui. Negana to, iš kitų socialinių tinklų TikTok išsiskiria suteikdamas galimybę populiariu tapti bet kam. Kituose socialiniuose tinkluose susirinkti didelį kiekį sekėjų tikrai sunku nesant įžymybe, tačiau TikTok platformoje sulaukti populiarumo galima vos po vieno vaizdo įrašo. Žinoma, verta žinoti, kad populiarumas gali greitai dingti, nes čia jis smarkiai priklauso nuo to koks geras ir įdomus yra paskutinis vaizdo įrašas. Jei įrašas nėra įdomus, vartotojai gali greitai susidomėti kuo nors kitu, nes TikTok algoritmas stengiasi skatinti judėjimą tarp auditorijų bei grotažymių ir iššūkių pasikeitimus, todėl vienodas turinys neišlieka populiarus ilgą laiką.
Kuo naudingas TikTok ir kaip jį gali panaudoti verslas?
Ne visiems lengva suprasti kaip tokia programa gali būti naudinga, tačiau nereikia toli žvelgti – Instagram platforma kelis metus taip pat buvo paprasta programa, kurioje buvo galima naudotis tik nuotraukų filtrais, tačiau dabar ji išaugo į socialinį tinklą, kuriame sėkmingai reklamuojasi ir prekės ženklai. Snapchat programėlės „stories“ taip pat neatrodė daug žadančios, tačiau dabar šią idėją naudoja net ir tokie tinklai kaip Facebook, Instagram. Yra labai daug žmonių, kurie nori bent kelias minutes per dieną prasiblaškyti – būtent tai TikTok ir suteikia. Dėl šios priežasties rekomenduojama veiklą TikTok platformoje pradėti ir verslams. Žmonės vis skeptiškiau žiūri į reklamą, skelbimus, todėl neredaguoti vaizdo įrašai gali tapti puikiu būdu parodyti vartotojams kaip Jūsų prekės ženklas gali būti pritaikomas kasdienybėje. Taip pat skelbiant įdomų turinį, galima džiaugtis, jog vis daugiau žmonių sužinos apie Jūsų prekės ženklą. Nors dauguma besinaudojančių TikTok yra labai jauni žmonės ir gali dabar neatitikti Jūsų auditorijos, nepamirškite, jog ta auditorija gali tapti tinkama po 5 metų.
Apibendrinant, verta paminėti, jog TikTok populiarumas dar tik auga. Pagal dabartines statistikas, vartotojai šioje platformoje praleidžia apie 52 minutes per dieną – tai beveik tiek pat laiko, kiek praleidžiama prie Intagram, Facebook bei Snapchat. Taigi, TikTok platforma populiarumo viršūnėje greičiausiai užsiliks ilgam, todėl tikrai verta šį tinklą išbandyti ir verslo tikslams pasiekti.