Turinio kokybė ir SEO

Apie reikalingą ir gerą tinklalapių turinį greičiausiai galima rasti tūkstančius straipsnių, kuriuose tikrai galima rasti sakinį apie tai, kad turinys yra labai svarbus aspektas svetainėje. Šiame straipsnyje pateiksime informaciją apie tai kaip atrodo geras turinys ir koks jo santykis su SEO.

Idealus turinys – perskaitomas per 1-2 minutes

Dar viena SEO klišė – turinys turi būti 300 žodžių apimties. Šis kiekis yra labai neaiškios kilmės. Kodėl ne 250 žodžių? Tai atrodytų kur kas logiškiau, nes būtent 250 žodžių yra vadinamas mašinraštis, kurį sudaro apie 1800 simbolių. Mašinraštis išliko gana standartinis teksto matavimo vienetas vertimų srityje, bet tekstų kūrėjų srityje karaliauja žodžiai. Kitas momentas – 250 žodžių žmogus skaito 1 minutę. Čia popieriuje, nes visi žinome, kad ekrane skaitoma kiek kitaip – skenuojama, o tada skaitoma.

Sutelkti dėmesį 1-2 minutes gali net ir labai skubantys žmonės, tekstą skaitantys išmaniųjų telefonų, planšetinių kompiuterių ekranuose. Būtent tokios apimties teksto ir reikia interneto puslapiui.

Beje, turinio kiekis su SEO susijęs labai paviršutiniškai. Yra puslapių, kuriuose teksto yra vos 100 žodžių, o jis geriau randamas, nei 1000 žodžių tekstas. Reiškia, teksto kiekis Google paieškos robotams nėra svarbiausias kriterijus.

Kai ruošite turinį, prisiminkite šiuos pamąstymus.

Turinio rinkiniai – naudingesni

Jei vidiniame puslapyje parašote 1-2 sakinius ir po jų įdedate 2 Youtube vaizdo klipus, infografiką, JAV prezidento Donaldo Trumpo Twitterio įrašą ar keletą iliustracijų iš Instagram‘o, ar toks turinys yra naudingas?

Google požiūriu tikrai taip. Jūsų naudojate skirtingas medijas, kurios tarpusavyje susijusios tam tikra tema. Nesvarbu, kad teksto nedaug. Turinys iš esmės yra turtingas. Lankytojas praleis ne 1 minutę, o visas 10 peržiūrinėdamas video, nagrinėdamas infografiką, bandydamas prisijungti prie savo socialinio tinklo, kad pradėtų sekti Instagram nuotraukų autorius ar Trumpo Twitter paskyrą. Lankytojas turės veiklos. Jei po to, kai jis peržiūrės visą turinį, lankytojas pereis į kitą vidinį – dar vienas pliusas Google akyse – garantuotas.

Dėl šios priežasties turinys tinklalapyje turėtų būti iliustruojamas kaip įmanoma gausiau ir įvairiau. Nepakanka vien tik lygaus teksto.

Antraščių galia

Ne vienas SEO eksperimentas parodė, kad tekstas be antraščių nėra toks naudingas, kaip su antraštėmis. Google irgi kreipia dėmesį į antraštes – padidintą tekstą, dažnai pažymėtą H1, H2, H3, H4, H5 ar net H6 atributais. Tai jam ženklas, kad turinio kūrėjas siekia skaitytojo dėmesio į svarbiausius dalykus tekste. Dėl šios priežasties Google robotai šiems teksto gabalėliams suteikia daugiau dėmesio – juk tai dažniausiai yra apie tai, kas puslapyje rašoma. Dėl to antraštėse turėtų būti minimas raktinis žodis, tinkantis tam puslapiui.

Teksto spalva yra visiškai nesvari, nes Google neišskiria spalvų net ir matydama spalvų kodus. Tai eilinis teksto formatavimo būdas šalia pajuodinto teksto ir pasvirusio italiko.

Puslapiui reikia vienos temos, vieno raktažodžio

Ar pamenate anekdotą apie suvalkietį, kuris bando paskelbti nekrologą laikraštyje? Esmė tokia: suvalkietis nori parašyti nekrologą (užuojautą mirus) į laikraštį. Ten jam pasako, kad tai nikeo nekainuoja, bet jis neišnaudotų dar trijų žodžių. Tada šis paprašo prirašyti: „Parduodu Opel Astra“.

Tikimės, kad jūsų tinklalapiai nėra panašūs į tą nekrologą, kuris rašo apie artimo žmogaus netektį ir apie automobilių pardavimus. Viename tekste reiktų veikti dviejų ar daugiau nesusijusių raktažodžių. Geriau vienas puslapis – viena tema, vienas raktinis žodis.

Taip Google geriau gali suprasti, apie ką šis puslapis.

Kiek raktinių reikia pakartoti tame pačiame puslapyje?

Seniau buvo net raktinių žodžių pridėjimo procentas. Buvo manoma, kad raktažodžiai turi sudaryti bent 2-2,5 proc. viso teksto. Tai reiškia, kad 100 žodžių galima įrašyti 2 raktinius. Reiškia 300 žodžių tekste reikia 6 raktinių. Dabar šie skaičiai visiškai nebeaktualūs. Google reikia raktinių tik tam, kad nustatytų temą – apie ką gi tas puslapis yra…

Raktažodžiai interneto puslapyje turi būti bent 4 vietose:

  1. Puslapio MetaTitle;
  2. Puslapio URL;
  3. Puslapio antraštėje (H1 arba H2);
  4. Teksto pradžioje.

Daugiau jų kaip ir nereikia, tad skaičiuoti procentus ar matuoti, ar raktažodis yra priekyje, ar viduryje, ar pabaigoje, tikrai nereikia.

MetaDescription – SEO tekstas?

Bet kas, kas šiek tiek domisi SEO, tikriausiai mintyse jau seniai sumurmėjo: pamiršote MetaDescription. Ne, nepamiršome. Jo tiesiog neminime, nes tai ne SEO tekstas. Teisingai, prie reitingavimo MetaDescription neprisideda nė kiek. Prieš dešimtmetį dar buvo svarbu ir Meta Raktažodžiai, bet Google jų svarbos atsisakė matydami, kaip jais manipuliuojama.

Tai nereikia MetaDescription iš viso? Kodėl gi nereikia?.. Reikia net ir labai. Šis tekstas yra skirtas lankytojui, kad dar matydamas 10 rezultatų paieškoje, jis galėtų nuspręsti – verta ant šios nuorodos spausti, ar ne. Tai reklaminis tekstas, turintis patraukti skaitytojo akį ir pakviesti jį spausti šią nuorodą. Nesvarbu, kad ne pirmoje vietoje.

Ar metaDescription turi turėti raktinį žodį? Ne, neturi. Kaip minėjome, reitingavimui tai neturi jokios reikšmės. Bet akį patraukti pajuodintu raktažodžiu gali… Profesionalūs SEO tekstų kūrėjai pamini raktažodį dėl viso ko. Nors nieko nenutiktų, jei jo ten ir nebūtų.

Kiek išeinančių nuorodų gali būti tekste?

Kiek norite, tiek tų nuorodų ir dėkite. Tekstui tai nekenkia. Išeinančių nuorodų gausa yra prastai visam puslapiui, o ne tekstui. Priešingai, Google skatina nuorodas tekste į šaltinius, pagal kuriuos rašote savo teiginius. Kitas klausimas, ar tos nuorodos yra dofollow, ar nofollow. Čia prasideda spamo vertinimai. Deja, apie tai tikslių žinių nėra ir galima tik spėlioti, kiek nofollow nuorodų reikia įdėti į puslapį ir tekstą, kad visas puslapis taptų kenksmingu.

Nepamirškite iliustracijų!

Iliustracijos yra turinys, kuris turi būti tinkamai apipavidalinamas. Tai reiškia, kad failo pavadinimas turi būti parašytas keliais žodžiais, o ne tik numeriukais ir skaičiukais. Taip pat turi turėti ALT atributą – savotišką aprašymą apie tai, kas pavaizduota nuotraukoje. Ar Google gali suprasti, kas nuotraukoje vaizduojama patys? Be abejo, kad gali. Kaip gi kitaip iš paieškos rezultatų pašalinamos erotinio pobūdžio nuotraukos? Kaip Facebook nustato, kad tam tikrą procentą nuotraukos ploto sudaro tekstas, o ne vaizdas? Yra robotai, kurie skaito nuotraukas ir jų duomenis, bet jiems reikia pagalbos.

To nedarote, nes baiminatės, kad nuotraukas pavogs? Dėkite vandens ženklus – jei vogs kvailiai, gausite papildomo žinomumo. Profesionalūs vagys taip apdirbs jūsų nuotrauką, kad net teisme neįrodysite, jog tai jūsų unikalus kadras, tad mažiau mąstykite apie galimą autorinių teisių pažeidimą. Jei nuotrauką vagia vienas lankytojas iš 1000, tai neskriauskite 999 lankytojų nesuteikdami jiems galimybės matyti tinkamai apipavidalintas nuotraukas.

Tai bus pirmas žingsnis į vertikalios paieškos optimizaciją. Bet apie tai jau kitame straipsnyje.