Turinio rinkodara ne visiems atrodo labai lengvas būdas save reklamuoti. Daugelis vis dar galvoja, kad toks reklamos būdas kainuoja labai daug, tačiau tai nėra tiesa, tuo labiau kai kiekviena įmonė gali pati valdyti savo turinio rinkodaros kampanijas ir jas vykdyti. Skirtumai nuo profesionalų yra du. Pirmasis – rezultatų ir efektyvumo matavimas brangiai kainuojančiais įrankiais, kurie įkandami tik rimtoms agentūroms. Antrasis – išmanymas, kaip formuoti tam tikrą nuomonę gana nuosekliai.
Kadangi čia kalbame apie turinio rinkodarą SEO tikslais (gali būti ir nuomonės formavimo, prekės ženklo populiarinimo ar pardavimų didinimo tikslai), galima drąsiai teigti, kad tokioms paprastoms turinio rinkodaros kampanijoms reikia tik šiek tiek pasidomėti, kas tai yra ir pirmyn!
Pradžia: tikslų nusistatymas
Kaip jau minėjome, turinio rinkodaros tikslų yra ne vienas. Svarbiausia, nustatyti jį tiksliai, nes priešingu atveju bus sunku suprasti, ar kampanija pavyko, ar ne. Tikslai gali būti keli iš karto. Tik jų neturėtų būti labai daug, nes kampanijai pasibaigus galėsite konstatuoti, kad pavyko įgyvendinti 2 iš 5 keltų tikslų. Vadovams tai gali atrodyti neigiamas rezultatas ir netrukus bus grįžta prie „senų gerų“ metodų – reklamos Google ar Facebook.
Turinio rinkodaros tikslas – gauti kokybiškų nuorodų. Šalutinis tikslas – populiarinti įmonės interneto puslapio adresą.
Įvertinkite tikslus skaičiais. Pavyzdžiui, Per mėnesį gauti 5 kokybiškas nuorodas. 1 turinio variantą padaryti itin gerai lankomu ir matomu Facebooke, sukelti aršias diskusijas 2-3 dienoms.
Tai pakankamai realūs tikslai, kurie gali būti nesunkiai pasiekti.
Turinio strategija
Antrasis žingsnis yra turinio strategijos parengimas. Turinio strategijai pakaks 1 Word puslapio, kuriame surašykite tokius dalykus:
- Kas yra jūsų tikslinė auditorija?
- Kokiuose leidiniuose jūsų tikslinė auditorija mėgsta lankytis?
- Koks turinio formatas priimtiniausias (straipsniai, video, socialinių tinklų įrašai, forumai ir t.t.)?
- Kokios apimties turi būti kiekvienas turinio „gabalas“ – 3, 5, 10 minučių. Beje laikas galioja ir straipsniams, nes nesunku apskaičiuoti, kiek laiko užima skaitymas (250 žodžių perskaitome per minutę).
- Kokius privalumus pabrėžti turinyje?
- Kokių trūkumų ar savybių neminėti?
- Kaip turi būti pristatomas interneto puslapis? Ką jame ras lankytojai (pavyzdžiui, daugiau prekės iliustracijų rasite mūsų puslapyje musupuslapis.lt).
- Kiek turinio per mėnesį reikia paruošti ir publikuoti?
- Kas paruoš turinį?
- Kas patvirtins turinį?
- Kas ir kada turinį publikuos?
- Kaip matuosite, ar kampanija sėkminga, ar ne (kiekvienas straipsnis turi sulaukti 1000 peržiūrų + 100 „patinka“ per mėnesį).
- Koks mėnesinis biudžetas turinio kūrimui ir platinimui? Ką darysite su pinigais, kurie nepanaudojami?
Pradžiai pakaks. Tokį planą galite duoti susipažinti vadovybei, kad ši nekeltų nereikalingų klausimų ir leistų jums dirbti…
Turinio paruošimas
Kai jau nusistatėte turinio kūrimo gaires ir supažindinote su jomis vadovybę, laikas kibti į darbus – pasiruošti turinį.
Jums prireiks pagalbos iš kolegų, o taip pat ir iš pašalinių. Gali tekti samdyti profesionalius tekstų kūrėjus, fotografus, dizainerius, video operatorius ir montuotojus, animacijos kūrėjus ar paprastus studentus, kurių darbas sekti jūsų turinį ir tiesiog pakurstyti diskusijas skirtingais vardais.
Populiariausi turinio formatai yra šie:
- Straipsniai žiniasklaidoje ir tinklaraščiuose;
- SEO straipsniai;
- Nukreipimo puslapių tekstai (raginantys pirkti ar užsisakyti paslaugą);
- Video klipai;
- Nuotraukos (jos gali turėti jūsų įmonės logotipą, nors tai nebūtina)
- Grafikai ir duomenų „pyragai“ – pageidautina vieningos stilistikos;
- Infografikas – tam tikras duomenų apie jūsų prekes ar paslaugas rinkinys, pateiktas gražiai grafiškai;
- Facebook, LinkedIn, Instagram ir kitų socialinių tinklų įrašai;
- knygos (dažniausiai nemokamos, su šiek tiek reklamos);
- Komentarai diskusijų forumuose, socialiniuose tinkluose, tinklaraščiuose;
- Naujienlaiškiai.
Turinio formų yra ir daugiau, tačiau Lietuvoje naudojamos šios paminėtosios.
Turinį ruošti reiktų ne chaotiškai, o iš ankstu susiderinus temas ir aplinkybes, kaip tos temos bus gvildenamos.
Turinio publikavimas
Pagal turinio strategiją, jūs savo turinį į viešumą leidžiate antradienį po pietų. Galite ir kitą dieną pagal tai, kada jūsų tikslinė auditorija gali sau leisti jūsų turinį skaityti ar peržiūrėti. Atminkite, žmonės mėgsta pastovumą. Jei jiems pasakote, kad kiekvieną savaitę jūsų tinklaraštyje atsiras po naudingų patarimų rinkinėlį, tai taip ir turėtų būti. Jei kurią savaitę to nepadarysite, kitą savaitę sulauksite mažiau lankytojų ir skaitytojų.
Jūsų tikslas yra ne tik SEO, bet ir puslapio adreso populiarinimas. Juk tuo pačiu populiarinamas ir jūsų įmonės pavadinimas. Taigi galite netekti ir savo potencialių klientų.
SEO straipsniai – taip pat turinio rinkodaros dalis. Jų publikavimą taip pat reikia suplanuoti iš anksto. Stenkitės publikuoti kas 1-5 dienas, kad atrodytų natūraliau Google. Jie mėgsta, kai išorinės nuorodos yra kaupiamos iš lėto, o ne atsiranda visos per vieną dieną.
Rezultatai
Pasibaigus mėnesiui, teks šiek tiek pasėdėti su rezultatų ataskaita – koks turinys buvo populiariausias? Kodėl jis populiariausias? Kiek lankytojų gavo jūsų puslapis iš to turinio ir t.t. Susirašius rezultatus galima spręsti, ar kampanija pasisekė, ar ne. Gal jums atrodė, kad populiariausia bus viena tema, o taip netapo, nes žmonės rado kažką kito? Ieškokite tam priežasčių, kalbėkitės su kolegomis, kad kitam mėnesiui turinys būtų ruošiamas ir toliau maksimaliai gerai.
Turinio kūrimo ir platinimo strategija padeda apsisaugoti nuo stresinių situacijų, kurias sukelia neplanuoto turinio parengimas ir publikavimas. Nuo to niekas nėra apsaugotas, tačiau atsparesnis pasidarysite tik po kelių sunkesnių atvejų.