Kai kurios įmonės turi ne vieną, o kelis domenus, kurie yra peradresuojami į pagrindinį puslapį. Ir nors daugelis galvoja, jog tai naudinga – tokie peradresavimai visiškai neduoda naudos SEO požiūriu. Geriausiu atveju į svetainę dėl šios priežasties ateina pora lankytojų, kurie netyčia suveda Jūsų turimą adresą. Situaciją galima pakeisti atsisakius tokių peradresavimų ir turimus domenus įdarbinus turinio klasteriais. Ypač tuos, kurie susideda iš gana tikslaus taktinio žodžio.
Jei visiškai nesate susipažinę su klasteriais, verta sužinoti kas tai yra. Turinio klasteris (topic cluster arba content pillar) nėra naujas terminas. Jį sugalvojo HUBspot.com prieš keletą metų, tačiau pats reiškinys egzistavo dar anksčiau.
Kaip kuriamas turinio klasteris
Įsivaizduokite stulpą su lenta, prie kurios galima priklijuoti popieriaus lapus. Žmogus prieina prie to stulpo, nes žino, kad ant jo gali pasiskaityti informacijos apie tam tikrą temą. Gali skaityti vieną lapą, ar kelis. Tokių skelbimų lentų dar galima rasti kaimuose, tik naudingos informacijos ten niekas neklijuoja, tik reklamą. Visa tai perkėlus į internetą, stulpą atstoja pagrindinis informacinis puslapis, kuris aplink save kaupia papildomą informaciją panaši tema.
Norint sukurti turinio klasterį, reikia paruošti pagrindinį turinį, o tada po truputį rašyti papildomus straipsnius, susijusius su pagrindiniame puslapyje nagrinėjamomis temomis. Jų gali būti ir 10, ir 20 ir 50. Svarbu, kad tematika būtų panaši ir turinys pakankamai kokybiškas.
Iš kur gauti temas straipsniams? Tiesiog nueikite į Google paieškos puslapį ir įveskite norimą aprašyti raktinį žodį. Google paieška pateikia pasiūlymus, ką dar žmonės ieško, susijusio su ta tema.
Esminis momentas tokiuose turinio rinkiniuose yra nuorodos tarp pagrindinio ir šalutinių puslapių. Idealu, kai nuoroda iš pagrindinio puslapio veda į visus straipsnius, o iš straipsnio puslapio veda tik į pagrindinį ir dar pora susijusių kitų straipsnių (bet ne visus). Skaitytojas turi nuolatos grįžti į pagrindinį, kad galėtų skaityti kitą informaciją.
Jei nuorodos būtų iš visų straipsnių į visus kitus straipsnius, tai joks ne turinio stulpas, o paprasčiausias tinklaraštis.
Kaip turinio stulpas padeda SEO?
Kam gaišti laiką ir eikvoti resursus turinio kūrimui? Paprastai tokie turinio stulpai yra labai gerai vertinami Google. Po keleto metų jų autoritetas yra gana ženklus ir nuorodos į kitus išorinius puslapius – pakankamai vertingos.
Galima išnaudoti turimus domenus tokiems nedideliems informaciniams turinio stulpeliams. Aišku, reiktų pakeisti jų hostingo vietas arba užsisakyti skirtingų IP paslaugą. Tada Google robotai matytų, kad tai yra atskiras puslapis, nesusijęs su pagrindiniu įmonės puslapiu. Taip nuorodos iš tokių puslapių būtų dar vertingesnės.
Jei viskas tinkamai padaryta, galima puslapyje padaryti ir reklamines antraštes ar net specialius užsakymo puslapius ir tokiu būdu paskatinti ir pardavimus. Tai atneštų tikrai daugiau naudos, nei metai iš metų palaikyti domenų peradresavimą. Elektroninėms parduotuvėms reiktų padirbėti su tam tikrų prekių kategorijų XML srautais, kad juos galima būtų lengvai įdiegti turinio stulpuose.
Vienoje svetainėje – keli turinio stulpai
Galima viename puslapyje padaryti kelis turinio stulpus, kurie gali pristatyti panašias, bet kartu ir skirtingas temas. Pavyzdžiui, turite domeną mano-finansai.lt. Paleidžiate WordPress turinio valdymo sistemą, kuri yra ideali turinio kūrimui. Sukuriate kelis stulpus: bankininkystė, kriptovaliutos, investavimas, paskolos. Kiekvienas stulpas turi po 10-20 straipsnių. Tokiu būdu po kelių mėnesių turėsite labai vertingą puslapį su labai daug naudingo turinio. Jį pamėgs lankytojai, o taip pat ir Google.
Tik nereiktų persistengti su tarpusavio nuorodomis. Vieno stulpo straipsniai neturėtų vesti į kito stulpo straipsnius. Pakaks, kad visus stulpus susiejate nuorodomis.
Tie, kas SEO domėjosi dar prieš 10 metų tikriausiai pamena laikus, kai masiškai buvo kuriami tinklaraščiai nemokamose blogosferose. Juose būdavo pateikiami straipsniai su itin tiksliais raktiniais žodžiais, pavyzdžiui „UAB steigimas Vilniuje pigiau“. Turinio stulpas yra kažkas panašaus, tik jame turinys kokybiškas ir naudingas, o tarpusavio nuorodų – kur kas mažiau. Google tai patinka, tad nuoroda iš tokio stulpo – labai vertinga.
Išbandykite ir įdarbinkite savo turimus domenus. Nereikia iš jų daryti SEO straipsnių katalogo, geriau jau rimti informaciniai resursai.