Vartotojo patirties gerinimas: Guerrilla tinkamumo testavimas

Vartotojo patirtis (angl. User Experience) yra labai svarbus aspektas norint sulaukti naujos svetainės, dizaino ar kito projekto sėkmės. Jeigu vartotojui Jūsų svetainė bus nepatogi, neaiškiu meniu, prastu dizainu ir su nesuprantamu šriftu, greičiausiai jis joje neužsibus ir tikrai nebegrįš.

Neturint laiko ar didelio biudžeto testavimams, kurie padėtų nustatyti svetainės problemas bei naudojimo tinkamumą vartotojams, galima išbandyti greitą ir nebrangų būdą – tinkamumo testavimą Guerrilla. Tai labai geras sprendimas, kuris padės nustatyti tendencijas, leis stebėti vartotojų elgseną. Nežinote kuo šis būdas pasižymi ir kaip jį panaudoti? Straipsnyje pateiksime naudingos informacijos apie šio testo atlikimą.

Kas yra Guerrilla tinkamumo testavimas?

Kaip ir kiti testavimo būdai, taip ir Guerrilla yra skirtas tam, jog būtų galima tinkamai įvertinti dizaino, svetainės ar kito projekto efektyvumą, tinkamumą vartotojams. Jis atliekamas su parinktais dalyviais, kuriems rodomas projektas ir užfiksuojamos jų pastabos, atsakymai į klausimus. Tokie tyrimai leidžia suprasti kaip galima dar labiau pagerinti vartotojų patirtį.

Pats Guerrilla testas išskirtinis yra tuo, kad dalyviai nėra iš anksto numatomi, registruojami. Atlikti šį testą galima tiesiog viešoje vietoje – kavinėje, bibliotekoje, prekybos centre ar kitoje vietoje, kur yra internetas. Paprašius žmogaus atsakyti į kelis klausimus, galima gauti ir neigiamą atsakymą, tačiau tikrai rasite tų, kurie mielai paskirs šiek tiek savo laiko Jums. Įprastai tokiam testavimui pasirenkami keli žmonės, kurių elgesys stebimas apie 10-15 minučių. Per tą laiką galima paklausti svarbiausių klausimų, sulaukti pastabų, duoti užduočių, kad būtų lengviau įvertinti ar vartotojo patirtis, tarkime, naudojant sukurtą svetainę, yra gera.

Kaip atlikti Guerrilla testavimą?

Nors tai nėra itin daug planavimo reikalaujantis testavimo būdas, šiokias tokias gaires pasiruošti visgi reikėtų. Taip sutaupysite laiko ir bus kur kas lengviau išgauti jums reikiamą informaciją. Žemiau išvardinti patarimai, padės džiaugtis sklandesniu procesu.

  1. Nuspręskite kur atliksite testavimą. Rekomenduojama rinktis tokias vietas, kur galite rasti auditoriją, kuriai pritaikytas Jūsų projektas;
  2. Paruoškite trumpą ir aiškų savo produktų, paslaugų aprašą ar pasakojimą, kuris padės vartotojui suprasti apie ką yra Jūsų pristatomas projektas;
  3. Iškart pagalvokite kaip prisistatysite ir kiek laiko norėsite skirti kiekvienam dalyviui;
  4. Sugalvokite užduotis ir klausimus, kurie Jums atrodo svarbiausi ir kurių atsakymai Jums padėtų patobulinti projektą;
  5. Kad žmogus lengviau sutiktų padaryti užduotis ar atsakyti į klausimus, galima jį paskatinti – nupirkti kavos ar arbatos, paruošti sausainių ant stalo ir pan.

Testo metu rekomenduojama stebėti ir užsirašinėti ne tik pastabas, atsakymus į klausimus, bet ir vartotojo reakcijas, kūno kalbą. Puiku, jei su Jumis yra kitas asmuo, kuris gali padėti. Kad būtų lengviau vertinti naudojimosi svetaine ar kitu prototipu patogumą, verta naudoti ekrano įrašymo programą. Taip bus lengva pastebėti kas vartotojui ne itin tiko, buvo nepatogu ar liko nesuprasta.

Kodėl verta rinktis Guerrilla tinkamumo testavimą?

Kartais užtenka labai nedaug, kad būtų išspręsta kokia nors svetainės, mobiliosios programėlės ar kito projekto problema. Dalyviams peržvelgus svetainę kitomis akimis gali būti kur kas lengviau pastebėti kokią nors netinkamą detalę, esamą sutrikimą. Toks kokybinis tyrimas leidžia efektyviai išspręsti bent jau didžiausias problemas.

Pasirinkus tinkamumo testavimą Guerrilla, Jums nereikia:

  • Brangios įrangos ar kokios nors tyrimams skirtos patalpos;
  • Rūpintis dalyvių atvykimu, todėl neprireikia derintis laiko, dengti kelionės išlaidų, susidurti su atšaukiamais susitikimais;
  • Tvarkyti kokius nors dokumentus;
  • Paskirti daug laiko;
  • Patirti daug išlaidų.

Taigi, nors Guerrilla tinkamumo testavimas ne visuomet gali būti geriausias pasirinkimas kai reikia kiekybinio tyrimo duomenų, tačiau tai tikrai puikus būdas greitai ir nebrangiai sužinoti daugiau apie savo vartotojus, esamas tendencijas ir tai, ko gali pritrūkti Jūsų projekto sėkmei.