Vidinis SEO optimizavimas ir auditas

Vidinis SEO yra pagrindinis dalykas, kuris gali pagerinti nebe naujos internetinės svetainės pozicijas paieškų sistemose. Dėl šios priežasties tokia paslauga yra itin paklausi Lietuvoje. Sužinokite, kaip galima padėti savo internetinei svetainei būti geriau matomai ir lengviau randamai, net jeigu svetainė buvo nenaujinta visą dešimtmetį. Raktas į sėkmę – geras svetainės auditas ir vidinis SEO.

Kas yra svetainės auditas

Pats žodis auditas jau iš karto sufleruoja, kas tai yra. Tai tyrimas bandant nustatyti tam tikrus procesus ar veiksmus, kurie buvo atlikti praeityje su puslapiu. Kai puslapis gana senas, jo kūrėjų gali nepavykti atsekti ir išsiaiškinti, kas buvo daroma prieš keletą metų. Svetainės auditas apima kelias svarbias sritis, kurias atlieka skirtingų sričių specialistai, dirbantys su SEO paslaugų įmonėmis.

  • Kodo auditas. Analizuojamas esamas HTML kodas, CSS nustatymai, javascript, serverio apkrovimas ir resursų sunaudojimo statistika. Programuotojai bando suprasti, ar kodas parašytas laikantis standartų (W3 ir kitų), ar nėra esminių klaidų, kurios lėtintų puslapio užsikrovimo greitį. Gali būti, kad puslapis per tiek metų buvo apkrėstas virusais, tad Google jį galėjo už tai atitinkamai nubausti.
  • Turinio auditas. Analizuojamas esamas turinys. Aiškinamasi, ar jis tinkamai optimizuotas SEO, nėra pasenęs ir klaidingas, tinkamai sutvarkytos iliustracijos. Turinio redagavimu užsiima tekstų kūrėjai ir redaktoriai. Jie gali šiek tiek pakeisti, papildyti tekstus, kad jie atitiktų dabartinius reikalavimus.
  • Išorinio SEO auditas. Ieškoma atgalinių nuorodų, vertinama jų kokybė. Jei randamos toksiškos nuorodos neaiškiuose puslapiuose, jų atsisakoma (disavow įrankis). Taip pat stebima ir turinio strategija. Esant reikalui gali būti atliekamas turinio gydymas, kai senas turinys kiek atnaujinamas, kartu atnaujinant ir atgalines nuorodas.

Išsamiai išanalizavus esamos svetainės būseną, galima pradėti vidinį SEO ir imtis tam tikrų veiksmų.

Vidinis SEO – daug darbų vienu metu

Vidinis SEO prasideda nuo kitos analizės – raktažodžių ir konkurentų. Turint raktinių žodžių sąrašą nesunku pradėti dirbti.

Pirmiausia, atliekami tam tikri prioritetiniai darbai, kurie dažnai nėra matomi viešai. Sutvarkomas puslapio kodas. Nors seniems puslapiams rekomenduojamas perdarymas perkeliant esamą turinį į WordPress platformą. Tai kainuoja kelis šimtus eurų. Tada realiai lieka sutvarkyti kitus dalykus:

Taksonomijos. Vidinio SEO esmė – sutvarkyti vidines nuorodas ir jų formatus. Seni puslapiai dažnai turi keistus ir ilgus puslapių adresus – URI. Juos sutvarkius ir sutrumpinus, padarius 301 peradresavimus ir tinkamai sudėliojus vidines nuorodas rezultatai pribloškia.

Failų apipavidalinimas. Jei tiksliau – iliustracijų. Dideli failai, iliustracijos be aprašymų, ALT tekstų, su įvairiais javascript kodais galerijose – vienas iš pagrindinių bėdų, dėl kurių širsta Google ir neduodamos aukštos pozicijos. Visa tai sutvarkius, rezultatai turėtų pagerėti.

Tekstų optimizavimas. Ne, naujų tekstų kurti nebūtina. Pakanka tik pakoreguoti esamus, performatuoti, prirašyti keletą sakinių, pakeisti datas ir t.t. Aišku, įterpti tam tikrus raktinius žodžius, paruošti originalius MetaTitle ir MetaDescription. Taip seni tekstai prikeliami naujam gyvenimui ir tai kainuos pigiau, nei padaryti iš naujo. Aišku, su sąlyga, kad seniau paruošti tekstai vis dar aktualūs ir teisingi. Arba jie iš viso ten buvo. Jei paslaugos aprašymas buvo 1-3 sakiniai, reikės naujo.

UX sutvarkymas. SEO specialistai visame pasaulyje sutaria, kad Google dabar kreipia dėmesį ir į tinklalapio UX – patogumą lankytojui. Jei raidės mažos, meniu punktai nepatogūs, tekstas neįskaitomas, didelės iliustracijos ir daug neaiškių sprendimų – tai tikrai sudaro nepatogumų puslapio lankytojams. Visa tai sutvarkius, galima pasiekti neblogų rezultatų. Kartais pakanka tik pasikrapštyti su CSS failais, bet dažniausiai tenka perdarinėti morališkai pasenusį puslapio dizainą.

Mobilioji versija. Dabar mobilioji versija yra būtina. Pageidautina su AMP puslapiais, kurie yra labai greiti ir pritaikyti patogiam informacijos skaitymui mobiliuosiuose įrenginiuose. Mobilioji versija nebereikalauja atskiro subdomeno. Pakaks naujoviško dizaino ir gero CSS. AMP taip pat būtinas, nes tai ateities puslapių technologija. Jei planuojate vėl atnaujinti puslapį tik po kelių metų, tai pasirūpinti šiuo sprendimu reiktų dabar.

Google įrankiai. Google Analytics ir Google Search Console reikalingi kiekvienam puslapiui. Jie nemokami. Be to yra lietuvių kalba, todėl suprantami visiems puslapių savininkams. Galėsite matyti lankytojų elgseną, paieškos rezultatus ir tai, kaip Google mato jūsų atnaujintą puslapį.

Visi šie darbai atliekami vienu metu. Kai kuriuos darbus atlieka programuotojai, kitus – tekstų kūrėjai, SEO analitikai, dizaineriai, UX specialistai. Tai visos SEO komandos darbas. Kur lenkiame? Vidinis SEO yra tokia sritis, kurios vienam žmogui kokybiškai padaryti neįmanoma fiziškai. Dėl to reikia samdyti SEO agentūrą. Tada būsite garantuoti, kad vidinis SEO atliktas kokybiškai.