IŠORINIS SEO

KAS YRA IŠORINIS SEO?

Išorinis SEO yra veiksmų planas, kuris atliekamas už Jūsų svetainės ribų tam, kad būtų padaryta teigiama įtaka svetainės reitingams paieškos rezultatų puslapiuose (SERP). Specialistai išorinį SEO apibrėžia šiek tiek plačiau ir nurodo, kad tai išorinių vertinimo veiksnių optimizavimas, siekiant padidinti svetainės populiarumą, aktualumą, patikimumą ir autoritetą. Visa tai atlieka įvairūs puslapiai, svetainės, vartotojai ir pan., turintys palankią reputaciją, susiedami arba reklamuodami Jūsų svetainę ir gebantys įtaigiai įrodyti (garantuoti) kitiems, kad Jūsų svetainė yra kokybiška. Vis dėlto, paprastai ir trumpai kalbant, išorinis SEO – nuorodų į Jūsų svetainę kūrimo ir platinimo procesas.

Tačiau norint geriau suprasti, kas yra išorinis SEO, kiek laiko užtrunka jį padaryti, kuo jis svarbus ir kam reikalingas, vertėtų šį reiškinį patyrinėti plačiau.

IŠORINIO SEO RŪŠYS

Dažniausiai išorinis SEO yra išskiriamas į dvi rūšis – susijęs su nuorodomis ir nesusijęs su nuorodomis.

  1. Su nuorodomis susijęs išorinis SEO

Atgalinių nuorodų kūrimas – išorinio SEO pagrindas. Paieškos sistemos naudoja atgalines nuorodas kaip indikatorių svetainės turinio kokybei nustatyti, todėl tokia svetainė, kurioje yra daug aukštos kokybės nuorodų, bus vertinama geriau negu ta, kurioje atgalinių nuorodų mažiau.

Svarbu žinoti, jog yra trys pagrindiniai nuorodų tipai, apibrėžiami pagal tai, kaip jos buvo pelnytos (gautos): natūralios nuorodos, rankiniu būdu sukurtos nuorodos, pačių sukurtos nuorodos. Pristatysime jas plačiau.

Natūralios nuorodos. Jos pateikiamos svetainėje, nors pats svetainės savininkas nededa į tai jokių pastangų. Pavyzdžiui, maisto tinklaraštininkas įkelia nuorodą į įrašą, kuriame pristatomi mėgstamiausių jo produktų gamintojai.

<pRankiniu būdu sukurtos nuorodos. Jos įgyjamos sąmoningai jas kuriant. Tai apima tokius dalykus kaip klientų susiejimą su Jūsų svetaine ar paprašymas įtakingų asmenų (svetainių) dalintis Jūsų svetainės turiniu.

Pačių sukurtos nuorodos. Jos sukurtos ir įkeliamos į internetinį katalogą, forumą, tinklaraščio komentarą arba pranešimą spaudai su optimizuotu tekstu.

Nepriklausomai nuo to, kaip buvo pelnytos (gautos) nuorodos, yra ir kitų kriterijų, kurie stipriai prisideda ir lemia išorinio SEO proceso sėkmę, pavyzdžiui:

  • svetainės, su kuria susietos nuorodos, populiarumas
  • susietos svetainės temos sąsaja su ta svetaine, į kurią nukreiptos nuorodos
  • nuorodų aktualumas
  • inkarinis tekstas, naudojamas susietoje svetainėje
  • susietos svetainės patikimumas
  • kitų nuorodų skaičius susietoje svetainėje
  • susietos svetainės domeno autoritetas

Jei norite, kad išorinis SEO būtų naudingas ir neštų sėkmę, turėtumėte pasistengti užtikrinti šiuos kriterijus.

  1. Su  išorinėmis nuorodomis nesusijęs išorinis SEO

Nors atgalinių nuorodų gavimas iš kitų svetainių yra dažniausiai naudojama išorinio SEO strategija, tačiau ir bet kuri kita veikla, kuri susijusi su Jūsų svetaine, atliekama už jos ribų ir padeda pagerinti Jūsų svetainės reitingus paieškos pozicijoje, gali būti laikoma išorinio SEO veiksmu. Tai apima tokius dalykus, kaip:

  • Socialinės žiniasklaidos marketingas
  • Tinklaraščiai
  • Prekės ženklų paminėjimai
  • Nuomonės formuotojų (angl. Influencer) marketingas

Vis dėlto, svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad nors šie veiksmai vadinami „su nuorodomis nesusijęs išorinis SEO“, tačiau vis tiek kiekvieno iš minėtų veiksmų rezultatas sukuria nuorodą į jūsų svetainę iš bet kurios kitos terpės – nesvarbu, ar tai socialinis tinklas, ar tinklaraštis, jūsų prekės ženklo paminėjimas, ar kitas pasirinktinas būdas.

KAIP ATLIKTI IŠORINĮ SEO?

Kaip visada, norėdami atlikti išorinį SEO, turite du pasirinkimo variantus – atlikti tai patys arba kreiptis į specialistus. Pačiam pritaikyti SEO būtų gana sunku, nebent tikrai to mokėtės ir turite patirties, kitokiu atveju patariama kreiptis į specialistus. SEO darbai reikalauja gero nusimanymo šioje srityje, todėl jei norite išties gerų rezultatų, verta į juos investuoti. Be to, svarbu ir tai, kad atliekant išorinį SEO, įtraukiamas vartotojų ir paieškos sistemų supratimas apie puslapio kokybę. Tai nutinka, kai gaunate nuorodas iš kitų svetainių (ypač iš tų, kurios yra patikimos ir turi gerą reputaciją), kai dažnai minimas Jūsų prekės ženklą, dalijamasi Jūsų svetainės turiniu už svetainės ribų (išorėje). Tai užtikrinti padeda tik tie, kurie tai išmano geriausiai.

<h2IŠORINIO SEO TRUKMĖ

Jei norite tinkamai veikiančios svetainės, turi būti atliktas tiek vidinis SEO, tiek išorinis SEO. Tačiau jų skirtumas yra tas, kad vidinis SEO atliekamas vieną kartą ir vėliau nežymiai koreguojamas atsižvelgiant į svetainės pasikeitimus, o išorinis SEO atliekamas periodiškai ir nuolat. Kodėl to reikia? Nes labai svarbu, kad atgalinių nuorodų skaičius būtų nuolat didinamas, o atsiradusios kenksmingos ir nereikalingos nuorodos – laiku pastebėtos ir pašalintos.

KUO SVARBUS IR KAM REIKALINGAS IŠORINIS SEO?

Tikriausiai jau nebekyla abejonių, kad nors paieškos algoritmai ir reitingavimo veiksniai nuolat keičiasi, tačiau bendra SEO samprata išlieka – tinkamumas, patikimumas ir autoritetingumas yra reikšmingi atliekant išorinį SEO ir jie atlieka labai svarbų vaidmenį svetainei siekiant aukšto įvertinimo. Tačiau tai dar ne viskas, nes išorinis SEO suteikia ir kitos naudos:

  • interneto svetainė populiarinama ir tampa žinoma plačiam vartotojų ratui
  • nuolatinis buvimas rinkoje (viešose erdvėse) ir bendravimas su vartotojais kuria teigiamą svetainės įvaizdį ir formuoja palankią reputaciją
  • galimybė nuolat tobulinti interneto svetainę – žinosite, koks yra Jūsų svetainės vertinimas ir galėsite nesunkiai priimti sprendimus, kurie padės lengviau pelnyti aukštus reitingus
  • ir be abejonės – kyla reitingai, nes paieškos sistemoms labai svarbi svetainės turinio kokybė, o aktyvus dalyvavimas (ir buvimas) viešoje erdvėje paieškos sistemų vertinamas palankiai

Taigi, nors nėra žinomas visas algoritmas, kurį Google paieškos sistema naudoja, kai reitinguoja svetainės turinį, tačiau įvairių tyrimų duomenys rodo, kad su išoriniu SEO susiję veiksniai gali turėti daugiau nei 50 proc. viso reitingo koeficiento svorio. Vadinasi, pasistengti ir kokybiškai atlikti išorinį SEO išties verta.

Comments are closed.