SEO paslaugos yra sudarytos iš kelių dalių, tačiau viena iš svarbiausių yra kokybiškai parengti SEO tekstai. Juos, žinoma, savo internetinėje svetainėje nuolat reikia naujinti, kadangi turinys visuomet turi išlikti įdomus ir įtraukiantis – taip paieškos sistemose galima užimti geresnes pozicijas. Šiame straipsnyje supažindinsime Jus su SEO tekstais iš arčiau – sužinosite svarbiausias jų savybes bei teikiamą naudą.
Kas yra SEO tekstas?
Dažnai SEO paslaugas teikiančios įmonės kartu siūlo ir SEO tekstus – specifinius, parengtus pagal konkrečią temą ir akcentuojančius reikiamus raktažodžius tekstus, pasižyminčius unikaliu turiniu ir sandara.
Kokios pagrindinės SEO teksto savybės?
Labai svarbu, kad SEO tekstas būtų profesionalus, tinkantis ne tik paieškos sistemoms, bet ir žmonėms, todėl rengiant tokį tekstą laikomasi rišlumo, sklandumo ir aiškumo principų. Tačiau tai dar ne viskas, kad SEO tekstas būtų kokybiškas, jis turi pasižymėti tam tikromis savybėmis.
SEO TEKSTAS:
- Raktažodžių vartojimas
- Tinkama sandara
- Įdomus ir naudingas
- Specifiškas
- Unikalus
Taigi svarbiausia, jog SEO tekstas būtų rengiamas pagal išvardytus kriterijus, t. y. vartojama iki 5 proc. (optimaliausias kiekis – 3 proc.) raktinių žodžių (kad skaitytojams tekstas atrodytų natūralus ir suprantamas), tinkama sandara (SEO tekstą sudaro iki 500 žodžių, viena kartą puslapyje panaudojama h1 … h1 antraštė su pagrindiniu raktažodžiu, vieną kartą panaudojama h2 … h2 antraštė su pagrindiniu raktažodžiu, pateikiama paveikslų / schemų ir išryškinami raktažodžiai), tekstas įdomus, naudingas ir vertingas skaitytojams, specifiškas (suformuotas laikantis tam tikrų standartų) ir unikalus (parengtas pagal konkrečią temą, nenuplagijuotas iš kitų šaltinių). Kai kuriuos iš šių kriterijų verta aptarti išsamiau.
Šiuo metu galima rasti ne vieną programą, kuri leidžia įvertinti ar SEO tekstas yra kokybiškas. Deja, daugelis iš jų yra mokamos, tačiau po truputį galima rasti ir nemokamų. Pavyzdžiui, šiuo metu vienas iš populiariausių nemokamų įrankių – ARTICLE ANALYZER. Juo remdamiesi galite įvertinti suteiktos SEO paslaugos kokybę ir pasitikrinti, kiek procentų Jūsų teksto sudaro raktiniai žodžiai.
Taip pat svarbu – tinkama teksto sandara, kuri dažniausiai apibūdinama ne tik antraščių ir raktinių žodžių kiekiu, bet ir apskritai teksto apimtimi. Rekomenduojama viename SEO tekste vartoti nuo 350 žodžių iki 500 žodžių, tačiau ne visi SEO paslaugas teikiantys specialistai mano vienodai. Anksčiau SEO tekstai būdavo labai trumpi su daug nuorodų, tačiau dabar tokie SEO tekstų variantai yra visiškai netinkami, nes jie turi būti ne tik tvarkingi, bet ir naudingi, įdomūs ir kokybiški. Neretai nurodoma, jog parengę ilgesnius tekstus, sulauksite didesnio lankytojų skaičiaus, todėl svarbiausia – tinkamai atskleiskite temą, pateikite reikiamą kiekį informacijos. Kitaip tariant, paverskite tekstą informatyviu.
Vienas svarbiausių dalykų yra kurti tekstą tokį, kad vartotojui būtų nesunku skaityti. Tekstas turi būti originalus, tačiau nereikia vartoti per sudėtingų žodžių, techninių sakinių, nes skaitytoją jie labiau vargins, todėl iš jų nebus jokios naudos.
Nuo ko pradėti rengiant SEO tekstus?
Dažniausiai išskiriami pagrindiniai rašymo etapai, padedantys SEO tekstą parengti kokybiškai ir patenkinti užsakovo poreikius:
1. Taiklus temos pasirinkimas. Svarbiausia, žinoti apie ką bus rašoma ir surinkti pakankamai informacijos reikiama tema. Tema turi būti aiški, aktuali ir įdomi.
2. Tikslingas raktažodžių parinkimas. Dar nepradėjus rašyti, pirmiausia, reikia pasirinkti tekste vartojamus raktinius žodžius ir tik juos pasirinkus rašyti SEO tekstą. SEO paslaugas teikiantys specialistai nerekomenduoja elgtis atvirkščiai.
3. Aiškus pavadinimas. Sugalvokite taiklų ir temą atskleidžiantį teksto pavadinimą, nes tai ne tik aukšto reitingavimo veiksnys, bet ir skaitytojų sudominimo rodiklis.
4. Kalbos taisyklingumas. SEO tekste nerekomenduojama vartoti sunkiai suprantamų specifinių terminų. Mintis reikėtų dėstyti nuosekliai, logiškai, pateikiant argumentų. Itin svarbu, kad tekstas būtų parengtas be gramatinių klaidų. Neužmirškite, kad taisyklinga kalba – prestižo ženklas.
5. Konkretumas. Vertėtų taupyti skaitytojų laiką ir rašyti tik konkrečius ir naudingus dalykus, kurie pravers svetainės lankytojams.
6. Lengvas ir patogus skaityti tekstas. Teigiama, kad toks SEO tekstas turi atitikti tam tikrus kriterijus:
• standartinio ilgio sakiniai;
• pastraipos su aiškiomis antraštėmis;
• apibrėžti raktiniai žodžiai;
• tekstas iliustruotas schemomis ir paveikslais;
• išvados.
Kuo naudingas SEO tekstas?
Dažniausiai SEO teksto nauda matuojama dvejopai – juo užpildomas internetinės svetainės turinys ir (arba) kuriamos atgalinės nuorodos į Jūsų puslapį. Tekstas su atgalinėmis nuorodomis – neįkainojamas kuriant patikimumą paieškos sistemose, nes kuo daugiau tokių SEO tekstų, tuo didesnė tikimybė, kad paieškos sistema iškels Jūsų svetainę į aukštesnes pozicijas.
Tačiau tai dar ne viskas, kokybiškai ir profesionaliai parengtas SEO tekstas suteiks Jums ir daugiau naudos:
1. Tikslinės auditorijos pasiekimas – tekstas bus pateikiamas tiems žmonėms, kurie ieško Jūsų siūlomų prekių ar paslaugų. Tyrimai rodo, kad net 97 proc. Lietuvos gyventojų informacijos apie prekes ir paslaugas ieško Google paieškos sistemoje, kurioje ir bus rodomas Jums sukurtas SEO tekstas.
2. Informacijos šaltinis – tinkamai parengtą SEO tekstą vartotojai vertina ne kaip reklamą, kuri neretai erzina, o kaip patikimą informacijos šaltinį.
3. Kokybiškesnis internetinės svetainės turinys – profesionalūs SEO tekstai tobulina Jūsų internetinę svetainę ir ji užima aukštesnes paieškos sistemų rezultatų pozicijas. Be to, gero turinio SEO tekstas tampa patrauklus ne tik paieškų sistemų robotams, bet ir lankytojams.
Užpildykite savo internetinės svetainės turinį kokybiškais SEO tekstais – rinkitės profesionalius, ilgametę patirtį turinčius SEO paslaugas teikiančius specialistus ir užtikrinkite savo paslaugos ar prekės patrauklumą vartotojams!