Kaip nuotraukos jūsų puslapyje gali pagerinti pozicijas Google

Apie kokybiško turinio naudą galima pamatyti labai daug informacijos bei straipsnių, tačiau pamirštama pagalvoti ir apie fotografijas bei iliustracijas. Vaizdinė medžiaga yra itin svarbi, kadangi gali labai pagerinti Jūsų internetinės svetainės poziciją Google paieškoje. Žinoma, tam reikia mokėti jas teisingai panaudoti. Kitokiu atveju gali būti ir atvirkštinis variantas – jos gali ir pabloginti situaciją, nors pastarasis variantas pasitaiko gana retai.

Ką daryti, kad nuotraukos ir iliustracijos jūsų interneto svetainėje atneštų daugiau naudos ir prisidėtų prie jūsų tinklalapio SEO? Štai keletas minčių apmąstymui.

Nuotraukų dydis – labai svarbu!

Paskaičiuota, kad mobiliojo interneto vartotojai, pamatę, kad atveriamas puslapis nepasikrauna 3 sekundes, dažniausiai jį uždaro ir eina į kitą. Panaši situacija ir su kompiuterių vartotojais – jei naršyklė ilgai krauna puslapį, langas tiesiog užveriamas. Viena iš dažniausių priežasčių, dėl ko puslapį krauna lėtai yra per didelės nuotraukos. Nusiperkate už pora dolerių kokybišką nuotrauką ir tiesiog įdedate ją į interneto puslapį nekarpytą ir neoptimizuotą. Dažnai net nepastebite, kad ji yra apie 2000 pikselių pločio ir sveria 500 KB ar net 3 MB. Ypač, kada patys fotografuojate fotoaparatu ar telefono kamera. Kai puslapyje staiga atsiranda 3 ar net 10 tokių nuotraukų, puslapis tampa labai sunkus.

Ką daryti? Visas nuotraukas reiktų optimizuoti ir sumažinti jų dydį prieš dedant į internetą. 1200-1800 pikselių plotis yra didžiausias, kurį gali parodyti normalus kompiuterio ekranas). Jei tai iliustracija straipsnyje, pakanka 850 pikselių pločio nuotraukos. Sumažinkite originalią foto iki tiek ir pamatysite, kiek sumažės jos dydis.

Kitas momentas – rezoliucija. Nuotraukos iš fotoaparato paprastai turi apie 300-600 dpi (taškų colyje). Internete pakanka 72 dpi rezoliucijos, kad vaizdas būtų ryškus ir kokybiškas. Paimkite tą pačią sumažintą nuotrauką ir pakeiskite dpi naudodami specialias programas. Nuotrauka dar palengvės.

Vis dar per didelė? Trečias būdas dar sumažinti nuotraukos svorį – sumažinti spalvų skaičių. Nereikia jų mažinti iki 16, nes kokybėbus prarasta. Sumažinkite spalvų skaičių dvigubai ir palyginkite nuotrauką su originalu. Jei plika akimi nepastebite skirtumų, viskas gerai. Nuotrauka „svers“ dar mažiau, o interneto vartotojai galės mėgautis aukštos kokybės ir greitai pasikraunančiomis nuotraukomis.

Jei nežinote, kaip tai padaryti, naudokite įvairias programas (pavyzdžiui nemokama Irfanview) arba internetines tarnybas (pavyzdžiui, compressor.io).

Naudojate WordPress įskiepius paveikslėliams optimizuoti (pavyzdžiui WP Smush)? Galima, bet kiekvienas įskiepis lėtina viso puslapio darbą ir naudoja serverio resursus, tad reiktų gerai pasvarstyti ar tikrai verta patikėti rankinį darbą automatinėms programoms.

Iliustracijos ALT ir pavadinimas – esminiai SEO elementai

SEO specialistams dažnai tenka nukariauti ištisus karus, kad puslapio savininkas susitvarkytų su dviem esminiais SEO elementais – ALT atributu ir nuotraukos pavadinimu. Google pats ne kartą minėjo, kad jie norėtų aiškių pavadinimų su raktiniu žodžiu – buhalteines-paslaugos-vilnius.jpg, o ne DSC_00123.

Labai daug svetainių savininkų baiminasi iliustracijų vagysčių, todėl nenori, kad jos būtų gerai reitinguojamos Google Images paieškoje. Bet šis argumentas yra pasenęs, nes autorinių darbų apsauga Lietuvoje dabar veikia labai neblogai. Jei kas pavogė, iš karto galima parašyti pretenziją, o jei į ją nereaguojama – pradėti teisinius veiksmus ir net gauti kompensacijas už autorinių darbų neteisėtą panaudojimą. Taip, viena nuotrauka gali uždirbti kelis šimtus eurų. Sunkiu būdu, tačiau yra tokia galimybė, todėl baiminti vagystės ir neoptimizuoti nuotraukų specialiai – nelabai protinga strategija.

Jei nuotraukų pavadinimai nekoreguojami specialiai, tai ALT laukelis tuščias paliekamas… iš tingėjimo. Užima tik kelias sekundes ALT laukelyje dedant nuotrauką parašyti, kas joje pavaizduota panaudojant raktinius žodžius. Google tokį triūsą tikrai įvertins, nes tik teisingai aprašytos iliustracijos prisideda prie bendro puslapio HTML kodo validumo. Jei kodas be klaidų – puslapis bus reitinguojamas aukščiau, nuotraukos krausis greitai, o Google aiškiai supras, ką nuotrauka vaizduoja.

Nuotraukų galerija pailgina vartotojų pasilikimo puslapyje laiką

Yra toks rodiklis – atmetimo rodiklis, angliškai žinomas kaip bounce rate. Kuo jis mažesnis, tuo geriau puslapiui. Google jį skaičiuoja matyt ne be reikalo, nes tai daug pasako apie vartotojų įsitraukimą ir turinio naudingumą. Jei žmogus paspaudžia nuorodą paieškoje ir nueina į puslapį, o po 1 sekundės iš jo išeina, greičiausiai ne ten pataikė arba turinys buvo nenaudingas. Jei lankytojas liko ten ilgai, vartė kitus puslapius – greičiausiai tai jį sudomino, turinys buvo įdomus ir įtraukiantis. Tai Google tikslas – rodyti tik kokybišką turinį pačiame viršuje. SEO specialistų tikslas – padaryti, kad vartotojui tas turinys būtų įdomus, net jei jis toks ir nėra. Nuotraukų galerija visada pailgina vartotojų pasilikimo puslapyje laiką ir skatina spausti nuorodas puslapio viduje. Dėl to verta pagalvoti ne apie vieną iliustraciją straipsnyje, o apie keletą. Galbūt net sugrupuotų į tam tikrą galeriją ar net kelias. Taip daro didieji žiniasklaidos portalai 15min.lt, delfi.lt ir kt. Jų taktika gali būti panaudojama ir komerciniuose puslapiuose.

Kitas momentas – ilgas turinys. Skaityti 2000 žodžių (4-5 Word puslapiai) tekstą yra nuobodu. Bet jei jame būtų bent 5-6 iliustracijos? Jos gali būti asociatyvios, tačiau tai padeda išvengti lankytojo atmetimo reakcijos, kai jis pamato, jog turinio yra daug.

Iliustracijos puslapyje yra labai svarbios tiek informavimo, tiek SEO atžvilgiu, todėl reiktų investuoti šiek tiek laiko ir resursų kokybiškoms ir SEO optimizuotoms nuotraukos ar grafikams jūsų puslapyje.

Beje, žiūrėkite, kokias nuotraukas perkate. Jei esate buhalterinių paslaugų įmonė, dirbanti Lietuvoje, venkite besišypsančių įvairių rasių žmonių. Geriau jau padarykite savo komandos fotosesiją ir naudokite tas nuotraukas. Žmonės dabar protingi ir supranta, kad nuotraukoje, kurioje yra skirtingų rasių ir odos spalvos žmonės, yra pirkta, ir joje pavaizduoti ne įmonės darbuotojai, o samdyti modeliai.

Priedas: nuorodų URL, naudojamų šiame dokumente

Šiame dokumente yra nurodyti šie URL:

  1. https://resultavenue.lt/seo-paslaugos/
  2. https://resultavenue.lt/puslapio-uzsikrovimo-greitis/
  3. https://resultavenue.lt/seo-specialistas/